Kiinnitätkö erityistä huomiota punatukkaiseen lapseen? Millaiset asiat saavat sinut katsomaan "lasta kahdesti"?

  • Viestiketjun aloittaja "Äippä"
  • Ensimmäinen viesti
"Äippä"
Meidän pojalla on todella porkkananoranssi paksu tukka ja saan aina kuulla jokapaikassa, kaupassa, kaupungilla puistossa jnejnejne tuosta tukasta. Aina. Itse olen kyllä huomannut, että saatan katsoa kahdesti pieniä tyttöjä, joilla on paksu, erikoisen pitkä ja kihara tukka. Näyttää niin erikoiselta, mutta hienolta :) En silti pode pakottavaa tarvetta lähteä kommentoimaan asiaa äidille "onpas sun lapsellasi upea tukka". Itseä jo vähän kyllästyttää tämä tukan kommentointi kun sitä kuulee IHAN kokoajan. Myös kauniisti puetut tytöt (ei siis mitään hellokittypinkkiprinsessaröyhelö-tyyliä) kiinnittävät huomioni.
 
  • Tykkää
Reactions: KiiajaVille
"kiira"
[QUOTE="kiira";26754623]Meidän tytöllä on punanen piiitkä tukka joka on ihan korkkiruuvi kiharaa latvoista. Ei ole päivää että joku ei kommentoisi sitä :D[/QUOTE]

Ja piti vielä sanoa,että alan olee jo aika kyllästyny. Ei jaksa ku enää vaan hymyillä kehujalle.
 
"äiti x 3"
sellaiset vaaleat, tapuisat, niskasta vähän kiharat. Saamme jatkuvasti kuulla kuinka ihanat hiukset niillä on. Ilmeisesti lasten pehmeät hiukset ovat vain niin söpöjä, monet muistavat miltä omien muksujen hiukset tuoksuivat kun kantoivat lastaan sylissä ja ne ovat kultaisia muistoja. Punaiset hiukset ovat epätavallisia ja pisamat toosi söpöjä! En ne kommentoijat mitään pahaa tarkoita:)
 
"aapee"
[QUOTE="kiira";26754624]Ja piti vielä sanoa,että alan olee jo aika kyllästyny. Ei jaksa ku enää vaan hymyillä kehujalle.[/QUOTE]

Joo sama juttu... Aina sama kommentti "oi onpas erikoisen värin tukka! Ihana" ja mä vastaan "joo onhan se joo" ja loppuun vielä nämä päivittelyt lapselle "voi onpas sulla hieno tukka joo voi että tuituitui kun on niin hieno tukka".. Huoh. Onhan se joo tietty huomiota herättävä mutta silti, aina, onko pakko aina?
 
Tähän ketjuun taitaa tulla kaikki punatukkaisten vanhemmat :)
Pojalla on onneksi vähän jo vaalentunut tuo punainen väri siitä mitä se oli mutta silti sitä ihaillaan, toki vähemmän kun on jo isompi, kun ei jostain syystä ole enää niin "söpö" (poika on 6,5v)

Mutta kyllä itsekin tulee katsottua niitä punatukkaisia pidempään, mutta en kuitenkaan kommentoi mitään, hymyilen. (kun tietää että se äiti/isä on saanut kuulla kyllästymiseen asti niitä kommentteja)

Pojan tulevalla luokalla noita punapäitä on 3.
 
"aapee"
Tuli muuten mieleen yksi lapsi jota katsoin monta kertaa, ehkä lähinnä kauhulla ja ihmetellen. Hesan ratikassa istui poika ilmeisesti teini-ikäisen isosiskonsa kanssa. Poika oli ehkä 9v ja toisessa korvassa oli valtavan kokoinen venytyskoru. Mietin mielessäni, että en kyllä oman lapseni antaisi moista tuon ikäisenä vielä laittaa. Oli jotenkin todella kummallinen näky, ja mietin vain, että miten äiti on antanut luvan ja mistä tuon ikänen tollasen idean saa!? Varmasti harvinainen näky eikä monilla kavereilla tuollaista voi olla. Itsellä kyllä on ollut venytyskorut ja miehellä on edelleen, etten sinänsä sellaisia vastaan ole, mutta että lapsella? Noh, kaikki tyylillään...
 
"vieras"
No todellakaan en kommentois mitään, vaikka olis kuinka ihana. Tiedän että se vituttaa niiden mukuloiden äitejä, kuten olemme tässäin ketjussa jo saaneet lukea :) Parempi vaan pyrkiä pitämään naamansa norsunveellä ettei äipylit ärsyynny =)
 
Mie en yleensä katsele lapsia erityisesti. Huomioin yksikseen olevan näköiset tai vaaranpaikoissa olevat lapset. Muutama lähellä piti -tilanne ollut ja oon esim. napannut yhden taaperon kerran peruuttavan rekan tieltä, kun vanhemmat katsoivat toisaalle. USAssa näin yhden alle 1v tytön, joka näytti ihan posliininukelta tummine korkkiruuvikiharoineen (luomut) ja alabasteri-ihoineen, suuret siniset silmätkin oli. Sitä vauvelia katsoin pari kertaa, kun määrittelin onko nukke vai oikea lapsi. :)

Min mielestä punaiset hiukset ovat ihanat. Isoveljeni oli lapsena ihan porkkanapää ja oisin mieluusti vaihtanut tylsät keskiruskeat hiukseni hänen väriinsä.
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";26754715]No todellakaan en kommentois mitään, vaikka olis kuinka ihana. Tiedän että se vituttaa niiden mukuloiden äitejä, kuten olemme tässäin ketjussa jo saaneet lukea :) Parempi vaan pyrkiä pitämään naamansa norsunveellä ettei äipylit ärsyynny =)[/QUOTE]

No ei se nyt sentään vituta, mutta 1000000000. samanlainen kommentti alkaa jo olemaan sellainen, ettei jaksa muuta kuin todeta "joo tiedän, kiitos". Kyllä mä sen tiedän, että nämä kommentit sanotaan ihan vain hyvällä, mutta et taida tietää miltä tuntuu sama kommentti 1,5vuoden ajan joka päivä vähintään kerran... :D
 
Khimaira
Olipa kyseessä mikä vaan ominiasuus, niin en ymmärrä vieraan ihmisen käyvän kommentoimaan siitä. Tai mikä vaan asia- miksi jonkun ventovieraan pitää ylipäätään kommentoida jotain kaupassa, bussissa, tms..

Mulla on ollut lapsena kirkkaan oranssi tukka, en osaa sanoa miten paljon sitä on kommentoitu.
Omaa lasta on kommentoitu muutaman kerran- esim. neuvolassa kysyttiin kärkkäällä äänensävyllä onko lapsen isä suomalainen :snotty:
 
en yleensä kommentoi mitenkään toisten lapsia, tietty saatan katsoa pidempään jos joku on mielestäni vallattoman suloinen/hauskasti puettu jnejne. yleensä saattaa hymy nousta ittellä korviin asti eli eiköhän lapsen äiti/isä silloin tiedä mitä ajattelen jos näkevät reaktioni.

ku meidän poika syntyi niin silloin jo jokainen joka tuli perhehuoneessa käymään virkansa puolesta tai meidän vieraana niin heti eka juttu oli että ompas sillä hiukset. kätilöt ym harmittelivat kuoroon että ku on poika, että jos olis tyttö niin laittaisivat sille heti ruseti päähän. eli syntymästään asti oon saannut kuulla hius kommentteja, ei niihin aina jaksa kommentoida mitenkään erikoisesti, juuri jotain kiitos joo niin on pitkät hiukset heh ja hymy perään. nyt leikkasin kesäks mukavuuks syistä siilin pojalle ja johan helpotti kommentointi. katotaan onks tää toinen lapsi samanlainen "tukkajumala"..
 
nojoo,
onhan ne lapsella söpöt! Mutta viimestään jossain 12v se alkaa olla jo valitettavasti ikävämpi juttu ja varmasti tulee olemaan yksi kiusankohde. Ja aikuisena olisi tosi noloa olla punapää, varsinkin miespuolinen.
 
löK
No kyllähän (luonnon) punainen tukka kiinnittää huomiota. En pidä punaisista hiuksista. Punahiuksisten ihokin jotenkin kalmea ja yleensä tosi pisamainen. Punatukkainen mies ei ole mitenkään miellyttävä silmälle eikä uskottava olemukseltaan.
 
"Argh"
Tunnen muutaman punapäisen mieshenkilön, eikä ulkomuodossa kyllä ole mitään moittimista. En ymmärrä, miksi punapäinen mies ei muka voisi olla komea tai miehekäs, siis lasten äitien mielestä! Kyllä siihen ulkomuotoon ja viehättäyyteen vaikuttaa muukin kuin karvojen väri.
 
"aapee"
onhan ne lapsella söpöt! Mutta viimestään jossain 12v se alkaa olla jo valitettavasti ikävämpi juttu ja varmasti tulee olemaan yksi kiusankohde. Ja aikuisena olisi tosi noloa olla punapää, varsinkin miespuolinen.
No en mä nyt automaattisesti sanois että tuosta kiusataan. Ja jos tolle linjalle lähdetään niin ihan mistä tahansa saadaan kiusattua, jos on vain riittävän helppo kohde. Minä ajattelin kasvattaa lastani niin, että on juuri hyvä sellaisen kuin on, ja kiusaajat voi jättää omaan arvoonsa. Sitäpaitsi verbaalisesti lahjakas ihminen harvoin joutuu kiusatuksi, jos osaa vaientaa kiusaajan olemalla fiksumpi. Olisi aika hullua alkaa pelätä kiusaamista tässä kohtaa kun lapsi on alle 2v. Ja mielestäni aikuinen mies punaisella tukalla ei ole sen hullumman näköinen kuin tummatukkainen tai vaaleatukkainen. Ehkä kiinnittää vähän enemmän huomiota sellaiseen, mutta ei välttämättä pahalla ollenkaan ;)
 
"Vieras"
On munkin pojalla porkkantukka, eikä kommentointi yhtään haittaa! Itsekin ihailen vielä nykyäänkin kauniin punaista tukkaa. Jos ihmiset ei kommentoisi tukkaa, niin sitten jotain muuta. Ihmiset nyt vaan mun mielestä yrittää olla kohteliaita ja jutella "jotain"..
 
  • Tykkää
Reactions: Myry vaan
nojoo,
[QUOTE="aapee";26755058]No en mä nyt automaattisesti sanois että tuosta kiusataan. Ja jos tolle linjalle lähdetään niin ihan mistä tahansa saadaan kiusattua, jos on vain riittävän helppo kohde. Minä ajattelin kasvattaa lastani niin, että on juuri hyvä sellaisen kuin on, ja kiusaajat voi jättää omaan arvoonsa. Sitäpaitsi verbaalisesti lahjakas ihminen harvoin joutuu kiusatuksi, jos osaa vaientaa kiusaajan olemalla fiksumpi. Olisi aika hullua alkaa pelätä kiusaamista tässä kohtaa kun lapsi on alle 2v. Ja mielestäni aikuinen mies punaisella tukalla ei ole sen hullumman näköinen kuin tummatukkainen tai vaaleatukkainen. Ehkä kiinnittää vähän enemmän huomiota sellaiseen, mutta ei välttämättä pahalla ollenkaan ;)[/QUOTE]

jotenkin punatukkainen mies ei vaan voi olla uskottava, vaan jotenkin hauska ja pellemäinen :D
 
Ei voi olla totta
Ihan oikeastiko vieraat ihmiset kommentoivat lasten ulkonäköä?? Ei tulisi mieleenkään ihan random-tyypille sanoa yhtään mitään. Ei kyllä kiinnosta muiden lapset. Jos joku on erityisen erikoisen näköinen, saatan vilkaista pari kertaa normia pidempään, mutta ei kyllä tulis mieleen mennä vanhemmille asiasta kommentoimaan. Mitä se mulle kuuluu, miltä ihmiset näyttävät!!!!
 
"Simba"
Yleensä punatukkaiset eivät ulkonäöltään hivele minun silmiä, päinvastoin.
Ainut syy miksi katson muksua toisenkin kerran, on se jos liian pieni on ehkä yksin tai vaarassa.
 
Ihan oikeastiko vieraat ihmiset kommentoivat lasten ulkonäköä?? Ei tulisi mieleenkään ihan random-tyypille sanoa yhtään mitään. Ei kyllä kiinnosta muiden lapset. Jos joku on erityisen erikoisen näköinen, saatan vilkaista pari kertaa normia pidempään, mutta ei kyllä tulis mieleen mennä vanhemmille asiasta kommentoimaan. Mitä se mulle kuuluu, miltä ihmiset näyttävät!!!!
Juu, eikä tosiaan ole edes mitenkään harvinaista.

Tuossa koulussa missä meidän lapset on useita punapäitä joten jos kiusataan se ehkä on jokin muu kuin se että on punaset hiukset, ja kun luokallakin on ne kaks muuta.
En missään vaiheessa ole ajatellut että hiustenväri olisi kiusaamisen aihe.. Vaikka varmasti jossain senkin vuoksi kiusataan.
 

Yhteistyössä