Kiinnitättekö huomiota toisten lasten pukeutumiseen, etenki te päiväkodissa työskentelevät?

Oma huomioni kiinnittyy toisten lasten vaatteisiin silloin, jos on jotakin erityisen silmää miellyttävää päällä. Juhlissa saatan joskus katsoa siksi, koska pienet pojat puku päällä ja tytöt ihanissa mekoissaan ovat kertakaikkisen ihania!

Yleensä jos tulee äitien kanssa puhetta lapsien vaatteista, niin ovat kovinkin tietoisia siitä miten muut lapsiaan pukevat. Osaavat tarkkaan sanoa, miten X ja X ja X pukevat lapsensa.
Kenen lapsella on aina niin hienot vaatteet ja kenen lapsella ei.
Eräs päiväkodissa työskentelevä tuttavani sanoi kiinnitävänsä aina huomiota lasten ulkovaatteisiin.
Arvaili myös vanhempien ammatteja ja koulutusta sen perusteella, miten lapsena pukee.

Itse olen myös kovin tarkka lapseni vaatteista. Vain siksi, että mulla on taipumusta ostella liikaa vaateita ja ostelen aina kun nään jotain ihanaa. Omaksi ilokseni tykkään pukea myös lapseni hyvin.
Useissa perheissähän on monia lapsia ja etenkin arkivaatteet kiertävät. Joten jos se Jori-Petteri käyttää tarhassa 8-vuotta vanhemman isoveljen vaatteita, niin eikai se sitä tarkoita, että vanhemmat nyt olisivat sen ja senlaisa..


Miten te muut?
 
"Scroll"
No joo.. Meille joskus päiväkodissa hoitaja sanoi "teidän lapsilla on aina noita kalliita g-tech" ulkoiluvaatteita. Vaikka ovat yleensä siis olleen esim. Lassien g-techiä..
 
katson
Kieltämättä... Kyllä katson miten muut pukevat lapsiaan. Tietyissä tilanteessa ymmärrän kyllä, että käytäntö ratkaisee ja kauheilla kurakeleillä ehkä voi olla syynsä pukea se isosiskon serkun kaiman vanha kulahtanu haalari päälle.
 
lto
Huomaan kun on eritysen epämukavat tai erityisen päiväkotiin sopivat vaatteet päällä. Tia jos on likaiset ja haisevat vaatteet, tai liian pienet ja rikkinäiset. Eli siis vaatteeisiin kiinnitän huomion silloin kun ne oikeasti kertovat jotain lapsen hyvinvoinnista
 
Joskus jotkut kivat kuosit tai värit lasten vaatteissa näyttävät kivoilta ja lapsille saatan sanoa, että onpas sinulla kiva paita tms.. Ihan pari kertaa olen jopa katsonut paidasta "merkin", mistä niin kivoja vaatteita löytää ;) saa vähän vinkkiä oman muksun vaattettamiseen.. Merkeillä ei sinällään ole merkitystä, paitsi on hyvä olla kartalla siitä mitä ulkovaatemerkkejä ei saa laittaa kuivuriin kuivamaan. Aika monet vanhemmat päiväkodin työntekijät eivät tunnista muuta kuin reimatecin..

Oman käsityöharrastuksen takia huomaan helposti jos jollekin lapselle on tehty tutusta kankaasta tai langasta vaatteita.
 
"vakkari harmaana"
No minä myönnän. Kyllä, kyllä katson. Olen erityisen kiinnostunut muodista ja pukeutumisesta. Pukeutuminen, muoti, ompelu, alan lehdet ja blogit jne ovat mulle harrastus.
Kyllä kiinnitän huomiota, miten muut lapsiaan pukevat. Ketään en tuomitse.
 
"vieras"
tänään just kattelin muiden lasten ulkovaatteita kun jouduin odottamaan kun tyttöni oli vielä välipalalla, tosin lauantaina on vähänlaisesti lapsia mut kenenkään muun naulassa ei roikkunut tokmannin halpishaalaria kuin oman tytön :D
 
samase
mulle kaikki vaatteet on samanlaisia =) siihen kiinnitän huomiota, onko lapsella sekä sadevaatteet, että haalari =) monella kun puuttuu jatkuvasti tarpeellisia vaatteita, kumisaappaat, sukkia tms.

Yhtään en osaa ylempänä pitää vanhempia keiden lapset kulkevat tiketeissä tai ciraffeissa.
 
"hehe"
Olen kai jotenkin boheemi taiteilijasielu, mutta just mietin, että huomaan vaan silloin, kun joku on puettu kauniisti erilaisiin vaatteisiin. Esim. joku ihana kirjoneule, joka sopii kantajalleen, värin ja mallin suhteen, ja jään miettimään, kukahan tuon on tehnyt, onkohan tuo itse tehty vai kaupasta, ja jos kaupasta mistä...

En huomaa muuten vaatteita. Eli jos vaatteessa näkyy joku merkki niin en katso tarkemmin mitä lukee, se on vaan joku kaupan teollinen vaate.

Mutta kaikki itsetehty kiinnostaa. Osaan itse vaan kutoa, en osaa ommella, vaikka haluaisin osata.
 

Yhteistyössä