Kiinnittymiskivut

Kuinka kovia voivat kiinnittymiskivut pahimmillaan olla?
Mulla on tänään ollut ajoittain tosi pistävä ja vihlova alavatsa kipu, ajattelin, että voisko johtua siitä?
Vai kannattaako jos reilun viikon päästä plussaan, soittaa neuvolaan ja vaatia tutkimuksia mahdollisen kohdun ulkopuolisen raskauden vuoksi?

Tai mitä muuta kohdun seudulla tuntuva kova kipu voisi olla jokunen päivä oviksen jälkeen?

Kiitos vastanneille!
 
Moi KS09 =)

Mulla oli kans tollasta tässä kierrossa viikko oletetun oviksen jälkeen. Eka ajattelin, että kiinnittymiskipuja mutta sitten päädyin siihen, että olikin oviksesta johtuvaa. Kipuilua kesti muutaman tunnin ja olivat voimakkaita. Tästä kohta viikko enkä ole kipuja tuon jälkeen tuntenut. Ens viikolla testaan, koska mielessä kuitenkin ajatus, että olisi ollut kiinnittymiskipua.
Mulla yhdessä kierrossa myös kipuilua, ei tosin niin kovaa, ja kävin lääkärissäkin. Silloin lääkäri sanoi, että kohdunulkoisessa kipu tulee yleensä vasta viikolla 8 ja se on todella kovaa eikä hellitä välillä. Koska olet viimeksi testannut raskautta? Lääkäri kannattaa varata, jotta saa mielenrauhan asiasta.
 
Kiitos päpsy Mulla oviskivut olivat ennen bongattua ovista, tänään ollut ensin aamupäivällä ja nyt enemmän illalla tosi kovaa kipua.
Täytyypi toivoa, että olis sittenkin kiinnittymiskipua, saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan...

Mutta lohduttavaa tietää, että kohdun ulkopuolinen alkaa oireilemaan kivuilla vasta rv8.. Ettei tarvi sen puoleen hädässä olla omasta terveydestä.
 
Mulla oli tosi kovat menkkamaiset kivut kun kiinnittyminen (luultavasti) tapahtui.. Luulin siis että menkat on alkamassa. Ihmettelinkin että kun noin kovat ovat, ja ensimmäistä kertaa jouduinkin sitten ottaan oikein särklääkettä kipuihin..
Muutaman viikon päästä sitten selviskin mistä ne kivut johtui kun ei menkkoja kuulunutkaan :)
 
Mulla oli tässä kierrossa kp1 voimakas vatsakipu (kouristelua) ja lisäksi oikeaan nivuseen säteili/kylmäsi kipuaaltoja. En muista onko mulla joskus nuoruudessa ollut niin voimakkaita menkkakipuja, pillerien aikana ei todellaakaan. Ovis mulla oli joskus vko sitten eikä kyllä rehellisesti ajateltuna osunut sänkykammarin menot aivan kohilleen hedelmöittymistä ajatellen. no joka tapauksessa toivossahan sitä koko ajan elellään! =) Eilen illalla alkoi vatsakipuilu. Menin nukkumaan mahalleni ja heräsin parin tunnin päästä, kun vatsa kipuili edelleen, mutta sitä voimakkaampana tuntui lisäksi samansorttinen säteily/jäätäminen oikealla nivusten seudulla kuin kp1:näkin.. Mahallaan eikä selällään voinut maata, kyljellään sitten käpröttelin ja painoin tyynyä alavatsaa ja nivusia vasten, niin jotenkin sain torkahdeltua. Sekä vatsa- että nivuskipu hellittivät jossain vaiheessa aamuyötä ja nukuin ihan ok herätyskellonsoittoon asti.

Päpsy sähän plussasit sittemmin (lunttasin toisesta pinosta!). Eli sulla vissiinki oli se kiinnittyminen sillon tapahtu. Kuvaileppa lisää!!

No joo näitä taas toivekkaita ajatuksia perjantai-iltapäivän ratoksi... =)
 
Lopetin minipillerit melkeen 6vkoa sitten.
Oireita on tullut läjäkaupalla...
Olen olettanut, että ne kaikki liittyvät vain hormoonitasapainon "palautumiseen"..
Nyt kuitenkin eilen alkanut hyvinkin menkkamaiset kivut, varsinkin vasemmalla, vähän niinkun nivusissa... Olin TÄYSIN VARMA, että menkat alkaa!
Tänään ihan sama juttu, heräsin kauheeseen vihlaisuun, mutta vuotoa ei kuulu.

Olen lukenut "ovislimoista" ja olen jokseenkin varma, että sellainen tuli pari viikkoa sitten?
Läpinäkyvä, paksu ja venyvä? :O

Jos ei ole kiinnittymiskipuja, eikä menkkakipuja, niin mitä sitten?? :$
 
Höyrypää mitenkäs sitä kipua tarkemmin kuvailis...hmm..painontunnetta alavatsalla, särkyä,istuminen, tärähtely kävellessä ja taivutus eteenpäin sattui kovasti. Kesti noin kaksi tuntia eikä ole sen jälkeen ollut vastaavaa.

Päpsy ja pikkunöösi rv 5+3
 
kääk..kertokaapas te viisaammat..
Mulla viimeisten menkkojen pituus oli 28 pv ja sitä edelliset oli 31. Nyt kuitenkin tunsin tämän munarakkula touhun kuten aina...aivan kuin puukolla joku kaivelis tuolta oik. puolelta.
no.. tästä on nyt aikaa melkein 4 pv ja parina viimeisenä päivänä on ollut aika kovia menkka kipuja ja äkkinäistä ripulointia. Alavatsassa on outo tunne ja en ole pariin yöhön nukkunut kun on huono-olo ja huono-olo on ihan miten vaan.. Toisinaan on semmoinen tunne kuin olis kuumetta.. Onkohan tämä nyt sitten raskautta vai kenties puhkeamaton munarakkula. Kivut taukoilee tosin.
Raskaus voi olla koska mieheni kanssa yritimme ajoittaa puuhia siihen suuntaan..
Siis en kuvittele mtn, mutta on semmoinen tunne että on tainnut tapahtua jotain kivaa...
onko kellään ollut noin aikaisin oireita ... minä en näitä kyllä nyt kuvittele :)
 
mä tunsin selvän kiinnittymiskivun 6pv oviksen jälkeen. no, kyseessä alkion siirto, mutta käytänössä aikaa meni sen verran.
kipu oli voimakas ja tuntui n. 10sek; jouduin mennä kippuraan työn lomassa. sellaista muuta kipua ei ole koko aikana tuntunut. samassa kohtaa alhaalla kyllä hiukan vihloo ja jomottaa, mutta ei niin voimakkaasti. miten sen kivun sitten kuvailis.. hhhmm... vetävää/porautuvaa kipua, ja samalla tunsin että ihan kuin kipu olis tuntunut peräsuolessa asti. vitsailinkin heti, että taitaa olla väärä paikka ja insinööri tulossa. :LOL: :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja päpsy79:
Höyrypää mitenkäs sitä kipua tarkemmin kuvailis...hmm..painontunnetta alavatsalla, särkyä,istuminen, tärähtely kävellessä ja taivutus eteenpäin sattui kovasti. Kesti noin kaksi tuntia eikä ole sen jälkeen ollut vastaavaa.
Mulla on oviskivut tuollaisia. Kestää kyllä yleensä voimakkaana korkeintaan puolisen tuntia, mutta muuten juilii muutaman päivän ja tärähtelyt tuntuu pahalle. Myös paineen tunnetta on alavatsalla ja pissalla täytyy käydä useammin. Tuollaisia kipuja on ollut monesti silloin, kun normaalipituisen kierron mukaan pitäsi alkaa menkat, mutta onkin ovis vasta silloin. Normaaliin aikaan tuleva ovis jostain syystä sattuu kipeästi vain muutamia minuutteja ja on sellaista kippuraan vetävää.

bebetobee > Onnittelut! =) Toivottavasti kyytiläinen pysyy mukana.
 
Itselle ehkä hyvinkin ajankohtainen aihe. dpo 5 aamusta mulla oli alavatsalla kova kipukohtaus, joka kesti ja kesti. oli pakko ottaa Panadolia. Tämmöistä mulla ei ole koskaan ollut, edes menkkakivuista en kärsi. Erikoisinta tässä on se, että pari päivää ennen ovista alkoi nipistykset muniksessa ja oviksen jälkeen muuttuivat "tylpäksi jomotteluksi". Tätä oli päivittäin kunnes tuo kipukohtaus tuli, ja sen päivän iltaan loppuivat kaikki jomottelut.

Ylempänä lukee, että joillain ollut kipu noin viikko ennen menkkoja ja sitten loppunut vaan. ja sitten tuli plussa.. Tämä herättä toiveita..
 

Yhteistyössä