Kiinteiden syöttäminen ja määrien nostaminen....

Missä vaiheessa ootte nostanu kiinteen määrää, siis kerralla?Musta kun tuntuu et toi herra söis jo mielellää ihan purkillista ruokaa kerralla mut oon vähän jarrutellu sitä ja antanu vaan puolta purkkia...

Ja vähän ohi menee, mut oon aika yllättyny siitä kuinka neuvolasta ei tunnu saavan mitään neuvoja kiinteiden syöttämiseen, mistäs näistä tiedät kun ekan kanssa touhuat..
 
Ja vähän ohi menee, mut oon aika yllättyny siitä kuinka neuvolasta ei tunnu saavan mitään neuvoja kiinteiden syöttämiseen, mistäs näistä tiedät kun ekan kanssa touhuat..
Niimpä.. Mä sain suoriin kysymyksiin vastaukseksi ainoastaan "tee niinkuin hyvälle tuntuu". Joo. Mäkään nyt en sitten mikään expertti näissä hommissa ole, mutta 6kk ikään asti pyrkisin vielä antamaan pääasiassa maitoa ja loput sit kiinteetä. Meillä kävi niin että kun tyttö olisi kanssa syönyt vaikka kuinka, annoin syödä mutta sit ei maitoa enää mahtunutkaan. Joten tipautettiin hetkeksi vielä aamupuuro pois ja imetän sen sijaan. Nyt on siis kolme ateriaa+tarv maitoa. Tuntuu toimivan paremmin, nyt syödään n. puoli purkkia kerralla ja imetystä vielä päälle, illalla sitten tyttö syö tosi reilun puuroannoksen ennen nukkumaan menoa.
 
kyllä me annettiin aika nopeesti , muistelen viikon-parin sisään niin paljon kun söi. ekaks taidettiin kuitenkin nostaa vuorokausi annosta niin, että otettiin 2 kiinteetä ruokaa päivään, eli 2xpäivässä vähemmän... ja sitten siitä lisättiin täyteen annokseen, niin ei se kerta annos ois niin iso. en tiijä onko merkitystä, mut meille sairaalasta näin suositeltiin ainakin keskosen kohdalla, kun piti aika nopeeta saada ruoka määriä kasvamaan
 
Siis meillä syödään jo aamupuuro,10 jälkeen maitoa, 12-13 aikaa sosetta, n.klo 15. maitoa, klo.17 sosetta, klo 19. puuroa ja vielä 20.00 velliä, maitoa tottakai aina väliin menee jonkun verran..Eli täys ateriarytmi meillä jo on, määriä vaan mietin...
 
"siis"
itsekin olin "järkyttynyt" siitä, ettei neuvolasta saanut mitään opastusta kiinteisiin. Mä annoin muutaman maistelupäivän jälkeen niin paljon kuin halus syödä.
 
"siis"
Siis meillä syödään jo aamupuuro,10 jälkeen maitoa, 12-13 aikaa sosetta, n.klo 15. maitoa, klo.17 sosetta, klo 19. puuroa ja vielä 20.00 velliä, maitoa tottakai aina väliin menee jonkun verran..Eli täys ateriarytmi meillä jo on, määriä vaan mietin...
Ja siinä vaiheessa, kun meni viisi ateriaa, niin söi kyllä jo lounaalla ja päivällisellä ison purkin sosetta tai jos oli pieniä, niin 1-1,5 purkillista.
 
Siis meillä syödään jo aamupuuro,10 jälkeen maitoa, 12-13 aikaa sosetta, n.klo 15. maitoa, klo.17 sosetta, klo 19. puuroa ja vielä 20.00 velliä, maitoa tottakai aina väliin menee jonkun verran..Eli täys ateriarytmi meillä jo on, määriä vaan mietin...
No kai sitä vois jo antaa syödä sen mitä syö, kun teillä on kerran muuten noin hyvä rytmi. Meillä ei tosiaan syödä vielä noin paljoa :D
 

Yhteistyössä