Kiinteistövälittäjäksikö

Mä tässä kyselin noita alan vaihto ideoita ja selailin avoimia työ paikkoja. Löysinkin kiinnostavan, kiinteistövälittäjä. Mutta tienaako sillä? Yhdessäkin paikassa oli provisio palkka. Mietin vaan ku nykyisessä työssä kuitenkin ok palkka.
 
Eräs kaverini on kiinteistövälittäjänä. Ei nyt rikastunut ole, mutta toimeen tulevat (kolmen lapsen yh ja kaikki lapset vielä päiväkodissa joten hoitomaksut menevät jne.). Kannattaa minun mielestäni katella sellainen paikka, josta saa peruspalkan provikan lisäksi, koska ihan heti sitä myyntiä ei tule ja sitten olisi pari ekaa kuukautta (ainakin) tyhjän päällä. ja muista, että sunnuntait yleensä näyttöpäiviä eli silloin voi olla töitä jne.

Mahdollisuus kyllä on saada ihan hyviä tuloja, jos myyntiä tulee! ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2007 klo 12:57 Töllin Ruusa kirjoitti:
Susta kyllä tulisi hyvä kiinteistönvälittäjä, kun uskallat olla "esillä". =)

(palkasta en mitään tiedä)
Kiitos, se olisi kyllä ala jolla pärjää tälläkin selällä. Ja lisäksi mua on aina se ala kiinnostanut. tuo palkka homma vaan jännittää ja sit se että suhdanteet vaikuttavat kiinteistö alaan hirmuisesti. Nyt kuitenkin aika varma työ paikka.
 
Arlene
Minä olen kiinteistövälittäjä ja pohjapalkka + provikat tekee 2400-3500 euroa/kk. Vaihteluväli on siis suuri ja varsinkin alkuvaiheessa on hyvä neuvotella kunnollinen peruspalkka ja siirtyä sitten myöhemmin provikoihin.

Mielenkiintoinen työ, kaupallisesta koulutuksesta on melkoisesti hyötyä. Itse olen suorittanut työn ohessa myös LKV -tutkinnon. Samoin hyvä ihmistuntemus on paikallaan. Vaatii aika paljon työskentelyä iltaisin ja viikonloppuisin, mutta varsinkin isommissa toimistoissa viikonloppupäivystyksiä tulee harvemmin.
 
hah haa
siis meinaatsä emilia, et kiinteistövälittäjä olis sellanen duuni et ei tarvi koulutusta?? sellastahan sä olit etsimäs. :LOL: :LOL: kyl mulla on siit duunista sellanen käsitys, et hyvinki haasteellinen ja asiantuntemusta vaativa duuni se on. ei siis mikään *ilman koulutusta varastomiehestä kiinteistövälittäjäks* duuni. :LOL: :LOL:
 
Nimi on Emiilia.....

Niin monissa paikoissa koulutetaan, esim kiinteistömaailman ilmoituksessakin sanotaan ettei kokemusta tarvita ja että kouluttavat....

On se niin mukavaa kun harvoin tänne kirjoittaa ja sit samantien ilkutaan... No toivottavasti päiväsi pelastui.
 
Kiinteistönvälittäjäksi tosiaan koulutetaan firmassakin. Mieheni on aikoinaan kauppiksen suorittanut ja sillä koulutuksella tekee kiinteistönväliitäjän hommia. Hyvin tienaa, mutta onkin tosi hyvä myyjä (hyvä puhumaan, varman oloinen, hyvä stressinsietokyky, tulee toimeen erilaisten ihmisten kanssa ym.).
 
hah haa
ei mun päivä mtn pelastusta kaipaa, ihan normi hyvä päivä tää on! =) mut siis kyl siit sun aiemmasta avauksesta sai sen kässän et tarkoitus olis vaan helpollla ilman mtn koulutusta päästä (isoihin) rahoihin käsix. mä kyl näen ton kiinteistövälittäjän duunin ihan eri valos. :/ siis nehäjn maksaa omasta pussista jos ne mokaa ja kun ei ole nappikaupasta kysymys, niin voi tulla ihan kiva lasku maksettavax ammattitaidottomuudesta.... :kieh: :kieh: mut ainahan sitä voi koklata. tästedes mä kylo kysyn välittäjän koulutuksen, jos se todiaan on tollanen varastomiehestä välittäjäx -homma! :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2007 klo 14:44 hah haa kirjoitti:
ei mun päivä mtn pelastusta kaipaa, ihan normi hyvä päivä tää on! =) mut siis kyl siit sun aiemmasta avauksesta sai sen kässän et tarkoitus olis vaan helpollla ilman mtn koulutusta päästä (isoihin) rahoihin käsix. mä kyl näen ton kiinteistövälittäjän duunin ihan eri valos. :/ siis nehäjn maksaa omasta pussista jos ne mokaa ja kun ei ole nappikaupasta kysymys, niin voi tulla ihan kiva lasku maksettavax ammattitaidottomuudesta.... :kieh: :kieh: mut ainahan sitä voi koklata. tästedes mä kylo kysyn välittäjän koulutuksen, jos se todiaan on tollanen varastomiehestä välittäjäx -homma! :kieh:
Ei sillä pelkällä koulutuksella vielä taata, että työ on hyvää. Jotkut vaan sopii alalle, toiset ei. :whistle:
 
Mmh.. Niin siis olen koulutukseltani yo ja nyt varastossa, mutta tiedätkö mitä siellä olen kaikkea tehnyt ja mitä muita töitä olen tehnyt? tuskin!

Kyse ei ole siitä että työtä pelkäisin ja helpolla kuvittelisin pääseväni. Mitään en ole helpolla saanut ennenkään.

Mutta alana tuo olisi kiinnostava ja alalle on mahdollista päästä myös "kouluja käymättä". ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2007 klo 21:16 vieras kirjoitti:
Mikset rupea avon-jälleenmyyjäksi, tai oriflamea ja tuppervaaraa jälleenmyymään, nehän on mainioita kouluttamattoman kotiäidin töitä?
Ok muuten, mutta kun itsekään jaksa niitä tuotteita käyttää, niin en mielestäni ole silloin sopiva niitä myöskään edustamaan. Lisätienistinä vois olla ok, mutta koko päiväsenä tuskin onnistuis tai kannattais. Kiitos vinkistä kuitenkin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2007 klo 21:19 Töllin Ruusa kirjoitti:
Jopa taas on positiivisia viestejä. :\|


Älä vaan usko noita, varmasti pääset hyvään duuniin, työtä löytyy tekevälle.
=)
Juu en mä enää niistä masennu. Mut on jo hoitsujen ja lääkäreiden toimesta aika lytätty tässä viime aikoina.
 
Ai siis sä Emiilia selailit työpaikkoja (mol:in tms sivuilta?) ja pari viestiä myöhemmn kirjotit että "ois aika varma työpaikka"...
Mun käsittääkseni ensin täytyy työpaikkaa hakea ja ehkä käydä haastattelussa jne eikä mikään työpaikka ole "aika varma" ennenkuin se paikka on sulle luvattu. Tuskin olet ainoo hakija!
Ja ylioppilas+ varastotyöntekijä (?vaimikäsenytolikaan) ei kyl paljon ole... :whistle: :LOL: :ashamed:
-mut tsemppiä kuitenkin :saint: :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2007 klo 21:39 vieras kirjoitti:
Ai siis sä Emiilia selailit työpaikkoja (mol:in tms sivuilta?) ja pari viestiä myöhemmn kirjotit että "ois aika varma työpaikka"...
Mun käsittääkseni ensin täytyy työpaikkaa hakea ja ehkä käydä haastattelussa jne eikä mikään työpaikka ole "aika varma" ennenkuin se paikka on sulle luvattu. Tuskin olet ainoo hakija!
Ja ylioppilas+ varastotyöntekijä (?vaimikäsenytolikaan) ei kyl paljon ole... :whistle: :LOL: :ashamed:
-mut tsemppiä kuitenkin :saint: :D

Tota, lues uudestaan, Emiilia sanoi "nyt kuitenkin aika varma työpaikka" ja tarkoitti nykyistä työpaikkaansa.

 
Ihania lukutaidottomia...

Nykypaikka on varma, siis se varasto. Se paikka ei multa mee, jos vaan pystyn töitä tekee, vaikka väkisin. Ja jos se työpaikka lähtee alta, niin sit on asiat tosi huonosti tässä kylässä.

 
en suosittele. tein 4kk ja käteen jäi vaan pelkkää peetä. kulut maksoin itse ja pelkkä provikka oli. en tona aikana saanu kertaakaan kunnon tiliä vaikka töitä tein niskalimassa ja kaupallinen koulutuskin on.

ikäkin vaikuttaa.
oletko minkäikäinen? parikymppisen kanssa harva suostuu tekemään kauppoja/myyntisopparia, nuorilta puuttuu se uskottavuus.
 
nyt harmaa
Mun mies on kiint.välittäjä.
Täysin provikkapalkalla. Kesät parempia, talvetkin pärjätään ihan kivasti. Kääntöpuoli se että tavoitettavissa 24/7 ja alussa mua ärsytti suunnattomasti kun puhelin pärisee koko ajan.
Mut tosiaan, liksa on hyvä kunhan tekee töitä.
 
nyt harmaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2007 klo 12:58 ukkelipukkelinäiti kirjoitti:
Eräs kaverini on kiinteistövälittäjänä. Ei nyt rikastunut ole, mutta toimeen tulevat (kolmen lapsen yh ja kaikki lapset vielä päiväkodissa joten hoitomaksut menevät jne.). Kannattaa minun mielestäni katella sellainen paikka, josta saa peruspalkan provikan lisäksi, koska ihan heti sitä myyntiä ei tule ja sitten olisi pari ekaa kuukautta (ainakin) tyhjän päällä. ja muista, että sunnuntait yleensä näyttöpäiviä eli silloin voi olla töitä jne.

Mahdollisuus kyllä on saada ihan hyviä tuloja, jos myyntiä tulee! ;)
muuten ok idea mut se pohjapalkka on useas firmas vain muutama sata euroa, ja provikat sitten huomattavasti pienemmät :)
 

Yhteistyössä