kiinteistövälittäjistä

ollan jokusen aikaa etsitty asuntoa täältä länsi-uudeltamaalta.olemme ihmetelleet kovin erilaisia käytätntöjä eri kiinteistövälitysfirmoilla.viva toimisto esim.kertoo tarjoukset jotka on saatu kohteesta,kun kysimme aiempia tarjouksia kiinteistömaailmalta ja skv;ltä he ilmoittivat etteivät kerro niitä.viva myös kertoo myyjästä ja hänen tilanteestaan aika avoimesti,muut tstot eivät puhu hlöistä vaan vain asunnoista.

mietin vaan että kun asunto löytyy ja myymme omaamme,en haluaisi ottaa tstoa joka kertoilee ostaja ehdokkaille ed.tarjoukset tai meistä jotain....

saattaahan se olla että olemme vain törmänneet tämän vivan epäammatimaisiin välittäjiin,mutta kuuleman mukaan vivalla on omat aika järeät myyntiaseet...

ei se näin ostajana haittaa,kivahan se on tietää "juoruja" myyjistä-varsinkin jos naapuri sattuu olemaan.ja kivahan se on kuulla millä tarjouksella ei ole tehty kauppoja ja mitä kannattaa tarjota.tosin myyjänä en näin haluaisi asuntoamme kauattavan.
 
tunareita
Suurin osa niistä kymmenistä välittäjistä joiden kanssa olen asioinut ovat tunareita. Eivät tiedä kohteesta, heiltä puuttuu kyky myydä (eri asia kuin tyrkyttäminen), eivät palaa asiaa vaikka ovat luvanneet jne.

Ikäävimpiä ovat ne monet tapaukset jotka yrittävät vedättää hölöttämällä esim muiden tarjouksista tai summista joilla kohde saattaisi irrota.

Mielestäni parasta olisi jos ihmiset myisivät itse omat kohteensa.

Niin "ennenvanhaan" tehtiin ja niin jotkut tekevät edelleenkin ilman kummempia ongelmia.

Välittäjät ovat kallitta parasiitteja.
 
Rumaa toimintaa Vivalta. Itse myytiin Igglon kautta ja palvelu toimi sekä oli asiantuntevaa. Loistava konsepti, hiljainen myynti on hyvä lähtökohta katsoa oman asunnon menekkiä.
Uusi asunto hommattiin Kiinteistömaailman kautta. Hyvä välittäjä sattui tulemaan mutta firman tyyli kuulemma luvata myyjälle iso arvio, joka eiu välttämättä toteudu, koska yleinen hintataso alhaisempi.
 

Yhteistyössä