Kiistellään miehen kanssa:onko kumpikaan oikeassa?

  • Viestiketjun aloittaja pinnan alla
  • Ensimmäinen viesti
pinnan alla
Hänen mielestään on täysin normaalia, eikä häiritse perhe-elämää, lapsia, parisuhdetta, jos vetää melkein joka viikonloppu kännit kotona, tyyliin alkaen pe-iltana, loppuen su aamuun. Eli ei mitään yhden illan ottoa, vaan vähintäänkin ilta ja seuraava päivä. Kuulemma suurin osa kansasta tekee niin. Kumma vaan, että mä en tunne tollasia ihmisä muuta kuin tän yhden ukon siis.

Mun mielestä toi on alkon liikakäyttöä, mun mielestä suht normaalia perheellisen (lapsia) on ottaa tyyliin 10 kertaa vuodessa kännit (ja sekin on musta paljon, mutta en halua olla tiukkis) ja nekin kännit mielellään silleen, että jää yhteen iltaan normaalisti. Joskus tietty voi olla useampi päivä, jos jotkut pippalot tms. Ja jos ei ole lapsia, ni silloin tyyliin max 2 kertaa kuukaudessa yksi ilta kerrallaan. Ja sanomatta selvää, että sekin on paljon mun mielestä :D

Mitä mieltä te olette? Ihminen muuttuu aivan erilaiseksi ollessaan kännissä, luonne on aivan eri ja muutenkin se puoliso/lapset joutuvat aina varomaan, koska se ukko on kännissä, mitään suunnitelmia ei kannata tehdä ja ex tempore jututkin unohdettava, koska kuitenkin on aina kännissä vapaapäivinä. Arkipäivinä sit tietenkin työt, joten selvinpäin, mutta töissä..

Miehen mielestä mä olen tosi niuho.
 
"vieras"
Ei mun mielestä ole normaalia. Menisi aika äkkiä lusikat jakoon, jos joka viikonloppu joutuisin lapsen kanssa katsomaan humalaista miestä. Mä en oikeastaan edes hyväksy kännäämistä lapsen ollessa kotona, joten mun mies saisi lähteä baariin, kaverille tai mökille juomaan jos haluaisi ryypätä.
 
Mikä sitten on normaalia on varmaan vähän jokaiselle eri juttu,mutta itse en alkoholistia (joka tuollainen ihminen mielestäni on) katselisi omassa kodissani.Olen sitä saanut omassa lapsuuden kodissani niin paljon katsoa,että omille lapsilleni en voisi sitä tehdä,lapset ansaitsevat sen ettei tarvitse pelätä ja että aikuiseen voi luottaa.

Mun mielestä normaalia on se että otetaan joskus,ei lasten nähden kännejä,saunakalja yms on ihan ok.Se kun ei riitä että toinen on selvinpäin,jos toinen on tillintallin heilumassa kotona.
 
Mun mielestä toi on alkon liikakäyttöä, mun mielestä suht normaalia perheellisen (lapsia) on ottaa tyyliin 10 kertaa vuodessa kännit (ja sekin on musta paljon, mutta en halua olla tiukkis) ja nekin kännit mielellään silleen, että jää yhteen iltaan normaalisti. Joskus tietty voi olla useampi päivä, jos jotkut pippalot tms. Ja jos ei ole lapsia, ni silloin tyyliin max 2 kertaa kuukaudessa yksi ilta kerrallaan.
No tuokin on mun mielestä TODELLA usein, oli sitten lapsia tai ei! Mun mielestä 0-2 kertaa vuodessa kännit on "normaalia" jos on lapsiperhe kyseessä, ja silloin ehdottomasti ei lasten silmien alla.
 
Pinnan alla
Itse juon humalaan itseni tyyliin 1-5 kertaa vuodessa. Enkä ikinä lasten nähden tai yksin kotona. Oikeasti sitä alkaa miettimään, onko toinen oikeassa, kun toitottaa koko ajan että mun maailmankuva on niuho ja kaikki hänen työpaikallaankin juovat aina kun on vapaata. Mutta nyt kun luen näitä teidän vastauksia, niin ihan totta, te olette oikeassa, minä olen oikeassa, ja tuo mies on vaan alkoholin liikakäyttäjä ja niillähän niitä selityksiä löytyy, ja heidän juominen ei ketään häiritse ikinä... :(
 
kyllävaan
tosi paljon miehes juo! se siis kännissä kaikki lauantaitkin? ja sitten sunnuntait krapulassa?
en katselis tuota ollenkaan, vaikka en mikään tiukkapipo olekaan. Mutta ehdottomasti pitäs jättää yhteen iltaan aina.
 
"alma"
En minäkään tunne ketään perheellistä, joka tekisi noin. Tai sitten juovat salaa... Joka viikonloppu kännissäi on liikakäytöä ilman lapsiakin. Meillä oli ennen lapsia kausia, jolloin tuli juotua ton verran, ja kyllä se aina pahalta tuntui jälkikäteen.
Me kyllä juomme varmaan joka viikko jotakin, mutta humalassa olen ehkä kerran kahdessa kuukaudessa.
 
"vieras"
Minun sukuni miespuolisten henkilöiden mielestä tuo on ihan normaalia :headwall:

Itse olen sellaisen miehen hankkinut, joka ei ryyppää, jossain ulkona käydessä voi porukassa muutaman juoman ottaa.

Minusta kännien ottaminen ei ylipäätään ole mitään järkevää puuhaa.
 
"..."
Ei ole normaalia lapsiperheellisen elämää. Tai ylipäätään kenenkään elämää. Normaalia alkoholistille.

Eihän teillä ole mitäänperheaikaa, jos mies ja isä dokaa kaikki viikonloput! Milloin te touhuatte yhdessä, käytte kylässä, kaupassa, leikkipuistossa? Vai onko äijä mukana kännissä?

Meillä mies ei ikinä juo humalaan kotona. Enkä minä. 10 kertaa vuodessa on muuten mun mielestä aika iso määrä olla kännissä vuoden aikana... Itse olen noin kolme-neljä kertaa ja mies samoin. Kotona käytetään 1-2 annosta viikossa.
 

Yhteistyössä