Kiitos koulu ja työkkäri

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
mulla on trpeeksi opintopisteitä / opintoviikkoja, Mutta koulu ei ole toimittanut vielä tätä paperia tykökkärin, miksi oliis kun ALKUPERÄISESSÄ lapussa lukee että toimitettava 30.6 mennessä. Nyt yhtäkkiä ne oliskin pitänyt toimittaa jo 31.5 mennessä. ja miten ihmeessä mä olisin voinut olla työtön jo 1.6 alkaen kun mun koulu pättyi virallisesti 2.6, vaikka harjoittelu päättyikin 1.6.
ja pulen vuoden välein mun tarvi toimittaa tää todistus, mutta nyt on va yhtäkiä työkkäri vaihtanut päivän, kertomatta sitä koululle.
 
Rollolainen
[QUOTE="Minna";26416202]Mene töihin. Kyllä sä jotakin työtä löydät, vaikka puhelinmyyntiä jota näytti olevan tarjolla kotipaikkakunnallasi.[/QUOTE]
juu jaapalkka ei saa sit senttiäkän, sielä vast huijataankin. PRovisiopalkka, so et my lehteä ei tuu palkkaa. jne.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Inhimillinen tekijä;26416196:
Mä olin tulossa sanomaan juuri samaa. Ihme että noinkin paskassa paikassa asuu niin suuri määrä ihmisiä. Mä olisin muuttanut jo aikapäivää sitten pois.
ei tää oo paska paikka, mä viihdyn täällä. ehkä just aikoinani mutin etelästä pois koska en viihtynty siellä, turun seutu varsinkin todella paska paikka ja hyvinkin kylmäkiskoista porukkaa.
 
ei tää oo paska paikka, mä viihdyn täällä. ehkä just aikoinani mutin etelästä pois koska en viihtynty siellä, turun seutu varsinkin todella paska paikka ja hyvinkin kylmäkiskoista porukkaa.
Mutta ajattele, täällä Turun seudulla kuitenkin Kela ja työkkäri toimii ihan hyvin, ja töitäkin riittää...ja on mm. loistava bussiverkosto jolla autotonkin pääsee töihin kätevästi jopa naapurikuntiin :xmas:
 
Rollolainen
No mitä nää siitä asiasta täällä meille meuhkaat, meidänkö vika se on ???
Hoida asia sen työkkärin kanssa, eikölhän sen saa hoidettua....
huomenna , huomenna. posti tui nin myöhään että ROVNAIMENE työkkäri oli jo suljettu ja puhelinpalvelun kautta hoidin valtakunnalliesti asiaa, eivät pystyneet oikin auttaman sieltä enempää. käsivät soittaa omaan toimistoon.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
nnn
Tässäkin ois ihan tuntipalkallisia duuneja mihin varmasti pääsisit:
http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=8009669&index=42&anchor=8009669
http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=8005965&index=47&anchor=8005965
http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=8007577&index=59&anchor=8007577

Nyt voitkin kertoa mikä näissä on vikana, jottei sinulle kelpaa. ps: kaikissa ym. firmoissa on myös kesätöitä tuntipalkalla..
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26416340:
otat ne laput mukaan sinne työkkäriin, ja kysyt et miksi päivämäärä on muutettu ilman et on ilmoitettu.
ja selität selkeästi koko jutun, eiköhän se sillä selviä.
lapussa luki etä valitusoikeutta ei ole.
että näin. ei se auta vaikka korjattisiinkin
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26416340:
otat ne laput mukaan sinne työkkäriin, ja kysyt et miksi päivämäärä on muutettu ilman et on ilmoitettu.
ja selität selkeästi koko jutun, eiköhän se sillä selviä.
Onhan tuossa selkeästi työkkäri mokannut jollain lailla. Itse opiskelen parhaillani omaehtoisesti ja onneksi mulla on joustava omavirkailija.

Tsemppiä Rollo, toivottavasti saat asian selvitettyä!
 
"vieras"
ei ole kyse sitä etä haluanko vai ei. mule EI KERROTTU että pitää opiskelujen jälkeen hakea uudelleen työtömäksi työnhakijaksi, kun koulu loppuu. Koulu on loppunut 2.6. nyt kuitenkin kun katson tuota opintojen surantalappua, sinä on päivämäärä 30.6, johon menenssä pitää olla topimitetu nuo opintojen edistymiset ym ja silti sitten toisessa lapussa lukee että en ole toimittanut opintojen edistymislappua, joten en voi saada töttömyspäivärahaa, enkä ole ilmoittautunut työttömäki työnhakijaksi.
Vai ei sulle kerrottu. Mitäs jos olisit itse aktiivinen ja ottaisit ihan oma-aloitteisesti asioista selvää.

Yhä vieläkin sun kirjoitukset ovat siansaksaa. Epäilen työllistymistäsi alan hommiin tuolla hutiloinnilla.
 
lapussa luki etä valitusoikeutta ei ole.
että näin. ei se auta vaikka korjattisiinkin
jos sulla on lappu näyttää siitä et paperit on pyydetty tiettynä päivänä, ja sitten toinen paperi et päivämäärä on muuttunut niin tekeehän ne sille jotain.Jos ei takautuvasti, niin ainakin sit huomisesta alkaen alkavat maksamaan.

mut mene sinne työkkäriin huomenna, eiköhän se siellä selviä.
 
Rollolainen
[QUOTE="klara";26416514]No mene sinne työkkäriin heti huomenna ja selvitä asia. Eiköhän se siitä lutviinnu.[/QUOTE]

soitan, koska meillä otetaan vstaan vain ajanvarauksella. mä kuitenkin nyt laitoin netin kautta itseni työttömäksi työnhakijaksi tästä päivästä lähtien, katsotaan mitä se sit vaikuttaaa.
kysyn kyllä tuota , että millä perusteella voivat päiväyksiä muttaa ja miten olen voinut ola työtän jo 1.6 jos koulu pättyi päivä myöhemmin.
 
Rollolainen
[QUOTE="vieras";26416524]Vai ei sulle kerrottu. Mitäs jos olisit itse aktiivinen ja ottaisit ihan oma-aloitteisesti asioista selvää.

Yhä vieläkin sun kirjoitukset ovat siansaksaa. Epäilen työllistymistäsi alan hommiin tuolla hutiloinnilla.[/QUOTE]
puhelimessa se asiaksaneuvoja sanoi että minulle olisi pitänyt kertoa että pitää hakea työttömäksi työntekijäksi, sitä ei voi olettaa tietavän, kun kerran muillakaan lomilla ei erikseen tarvitse hakea nin moni olettaaautomaatisesti että kesäksikään tarvitse ilmoittautua eriskeen työttömäksi.
 
Jaa, enpä tiiä. Hassua, että muilla on aina näitä ongelmia, tai joillain tietyillä tyypeillä, mulla tai mun tuntemilla ns. vastuuntuntoisilla ei koskaan. Itsekin olen itseasiassa joskus toimittanut myöhässä työkkäriin noita papereita, mutta aina olen saanut myönteisen päätöksen päivärahasta. Mä en ymmärrä, miksi ap puhuu opiskeluiden lopettamisesta kun kuitenkin alussa sanoit että koulu jatkuu vielä vuoden? Mä kun opiskelin työttömyysturvalla, niin sain koko kesän ajalta työttömyyskorvausta, vaikka opiskelut oli tietenkin tauolla. Nyt valmistuin, opiskeluiden päättämispäiväksi oli merkitty 1.6, jolloin soitin saman viikon tiistaina työkkäriin ja sanoin meneväni sinne 4.6. Tämä sopi heille, ja kun menin, sanoin, ettei mulla ole lopullisia todistuksia vielä ja sekin sopi heille ihan hyvin. Työttömyysaikaa jatkettiin 6.8 jota ennen mun ei tartte päätäni asialla vaivata. Meidän luokalla monet opiskeli samalla rahalla, ja vain yhdellä oli näitä ongelmia päivämäärien ja opintorekisterien kanssa. Sillä, joka ei koskaan ollut ollut oikeassa työssä, joka opiskeli ties kuinka monetta tutkintoa ja jonka elämänhallinta muutenkin oli vähän niin ja näin. Mä en koskaan toimittanut mitään päivämääriä koululle, vaan itse huolehdin osallistumistodistukset ja opintorekisteriotteet koululta työkkäriin.
 
puhelimessa se asiaksaneuvoja sanoi että minulle olisi pitänyt kertoa että pitää hakea työttömäksi työntekijäksi, sitä ei voi olettaa tietavän, kun kerran muillakaan lomilla ei erikseen tarvitse hakea nin moni olettaaautomaatisesti että kesäksikään tarvitse ilmoittautua eriskeen työttömäksi.
no mutta onhan kesäloma kuitenkin 2,5 kk, pikkasen pidempi muihin lomiin verrattuna..tuossa ajassa voi opiskelijakin työllistyä..
 
työkkärin kanssa pitää taistella. tämä on totuus! aivan täysipäisiä aikuisia ihmisiä pompotetaan milloin minkäkin paperin takia....

työtön konkurssin tehnyt tuttavani ohjattiin työnhakukurssille, joka on siis tarkoitettu työttömille työnhakijoille. hyvä.

mutta työkkärin täti oli taas toisaalta sitä mieltä, että konkurssin tehnyt tuttavani työllistyy yrityksessään eikä työkkäri antanut päivärahan maksamisille suostumusta :O

hullua, eikö totta? konkurssiyritys (kauppa kiinni) työllistäisi yrittäjän...
 
[QUOTE="saara";26415141]Rollolainen!! Mä alan nyt elokuussa opiskelemaan kans tolla työkkärirahalla mutta mun pitää silti koko ajan uusia työnhakuni ja pitää se voimassa. eikö teillä ollyt niin?[/QUOTE]

En ole rollo, mutta niin sitä on käytännössä pitänyt tehdä nytkin. Työkkäri haluaa säännöllisin väliajoin todistuksen suoritetuista opiskeluista ja sen yhteydessä työnhakuaikaa jatketaan tiettyyn päivään saakka, jolloin työkkäri haluaa taas nähdä mustaa valkosella opintojen edistymisestä.

[QUOTE="vieras";26415150]No ihan varmasti saa todistuksen sen hetkisistä suoritetuista ja kesken olevista opinnoista! Älä siis valehtele. Höpö, höpö. Minun luokalla on opiskelija, joska opiskelee työttömyysaikana ja hänellä tuet tulevat niin kuin pitää. Sinä olet vissiin ainutlaatuinen tapaus tämän asian suhteen?[/QUOTE]

No mun kohdallani se on kyllä riippunut aivat tysin virkailijasta kuinka hommat työkkärissä on sujunut. Yhdelle kelpaa yksi todistus, toiselle ei sitten jumalauta mikään. Että äläpä valehtele. Ei tarvitse olla mikään ainutlaatuinen saadakseen erilaista kohteua eri virkailijoilta (ja musta on alkanut tässä 2 vuoden aikana tuntumaan että ne ei ihan oikeasti tiedä sielä yhtään mitä tekevät..)

Alkuperäinen kirjoittaja häh;26415649:
Siis taas häh?? Mulle ei koskaan aikuisena opiskelijana tullut mieleenikään kesäloman ajaksi hakeutua työttömäksi. Jos nyt saisitkin työtarjouksen, ethän sä sitä voisi kait vastaanottaa?? Kesälle haetaan kesätyötä tai suoritetaan opintaja vaikka nettikurssilla ja haetaan kesäopintotukea tms. Minusta sinä et ole työtön työnmhakija, kun opinnot jatkuu elokuussa... Sossy, mutta en vaan ymmärrä.
Kun opiskelee työmarkkinatuella omaehtoisesti, on koko sen ajan automaattisesti työtön työnhakija (kyllä, myös opiskellessa, koko sen 2 vuotta kun työmarkkinatukea saa). Myös kesällä. jos kesällä kuitenkin tekee kesätöitä osa-aikaisesti, on mahdollisiis soviteltuun päivärahaan tai tietenkin kokoaikaisentyön saadessa menee työmarkkinatuki vaan katkolle siksi aikaa kun saa palkkaa (toisinsanoen viet pakkakuittisi työkkäriin ja he katsovat, ettet ole oikeutettu työmarkkinatukeen ja homma jatkuu samaan malliin).



Ja Rollo, ootko sä saanut työkkärissä viimeksi käydessä paperin, mihin on kirjattu suunnitelma jonka mukaan viet niitä papereita opintojen edistymisestä sinne? Se olis pitänyt antaa ja siinä näkyy päivämäärä mihin mennessä sun olisi pitänyt paperit toimittaa. jos tässä paperissa lukee 30.6 palautuspäiväksi, niin sillon työkkäri on säveltänyt ihan omiaan. Nuo tiedot pääsee näkemään myös pankkitunnuksillaan jostain työkkärin sivuilta, ei kyllä hajuakaan mistä.
 

Yhteistyössä