kiitos rakas anoppi.

  • Viestiketjun aloittaja ex-miniä
  • Ensimmäinen viesti
ex-miniä
pojastasi, joka ei kunnioita mitään ja ajattelee vain itseään.

vaimo on kyökkipiika ja kotiorja, jonka VELVOLLISUUKSIA on pyykinpesu, ruuanlaitto, siivoaminen, lastenhoitaminen....

kiitos siitä, että poikasi pokkana väittää ettei osaa pestä pyykkiä (ja mun mielestä jos et osaa pestä pyykkiä, et osaa myöskään lukea ja täten et ole ihan normaali 3kymppinen ihminen!)

kiitos kaikista niistä kerroista kun olen tullut töistä myöhään ja koti on ollut kun pommin jäljiltä. ruokaa poikasi ei koskaan tee ja näinollen en koskaan pääse valmiiseen pöytään -ellen mene ravintolaan.

kiitos myös siitä, että teillä kotona ei koskaan kenenkään tarvinnut ilmoittaa tulemisistaan eikä menemisistään. sekä siitä, että raha-asioista ei puhuta edes puolisolle.

kiitos siitä, että teit kaiken lastesi puolesta, pyyhit varmaan perseetkin.

voin kertoa, että poikasi ei näiden yhteisten vuosiemme aikana ole IKINÄ pessyt esim.lattioita tai vessoja. hän ei ota osaa yhteisiin siivouspäiviin vaan lähtee mieluummin vaikka harrastamaan.

kiitos siitä, että teillä syötiin pelkkää perunaa ja jauhelihakastiketta. poikasi ei syö kasviksia, salaatteja, muita mausteita kun suolaa ei saa käyttää, pelkkää peruskastiketta ja perunoita pitäisi olla joka päivä. ja sitten valitetaan jos ruoka ei kelpaa.

rakas anoppi. toivon, että poikasi löytäisi itselleen jonkun kaltaisesi joka tähän alistuu, sillä minulle riitti ja olenkin muuttamassa pois tästä yhteisestä lemmenpesästämme.

voin kertoa, että omasta pojastani en IKINÄ halua tuollaista paskakasaa kenenkään maailman naisen vaivoiksi. hän osaa jo nyt 6vuotiaana siivota jälkensä, osallistuu kanssani kotihommiin ja ruuanlaittoon ja on 100 kertaa aikuisempi kun sinun 30vuotias poikasi. mutta johtuukin varmaan siitä, että poikani ei ole sinun poikasi lapsi.
 
ex-miniä
Että sitten ihan tosissasi syytät anoppia kaikesta mitä hänen poikansa tekee väärin? Älä ainakaan siitä valinnasta, että hänet mieheksesi otit...
siitä en syytä kun itseäni. mutta olipahan opettavaiset vuodet. ja siksi tässä ehkä pääsi näin käymään, että tuleva ex-mieheni teki reissuhommia suhteemme ensimmäiset 2vuotta enkä nähnyt koko totuutta heti. mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan. ja kyllä mä anoppia syytän todella monesta asiasta.
 
vieras*
Ei mieheni lapsuudenkodissaan laittanut ruokaa tai pessyt pyykkiään, enkä minäkään omassa kodissani.

Nyt yhteisessä kodissa molemmat pyykkäävät ja laittavat ruokaa.
 
"vieras"
En ole kanssasi ihan samaa mieltä siinä, ettäkö anoppia voisi noin syyttää kaikesta, mutta kyllä oli hauska kirjoitus!! :) Tosin sinua ei taatusti naurata. Hyvä, jos nyt löydät onnen muualta. *halit*
 
"vieras"
[QUOTE="Kenguru";23059408]Onneksi löytyy poikkeuksiakin! Jotkut tosiaan oppivat/haluavat oppia aikuisiälläkin nuo taidot, toiset jatkaa vetelänä lapsena oppimaansa "roolia" koko elämänsä.[/QUOTE]

Vetelä lapsi, jos ei pyykkää ja laita ruokaa?

Omassa lapsuudenkodissa lapset osallistuivat lähinnä siivoukseen ja tiskaamiseen.
Pöydän katatmiseen jne...
 
"joo"
En pyykännyt lapsena koskaan. Mun homma oli oman huoneen siisteys ja tiskivuoro, kuten muidenkin sisarieni. Veli sai kyllä jostain syystä laistaa tiskivuorosta. Ärsyttävää.

Mutta jokainen lukutaitoinen osaa siivota ja hoitaa lapsia ja laittaa ruokaa. Mutta elämä on helppoa ja kivaa, jos muka ei osaa. Toiset raatavat ja itse makaa perseellään.

ja sitten on äkäisiä ja väsyneitä ja kyynisiä ja katkeria anoppeja, jotka eivät jaksaisi oikeasti hoitaa lapsenlapsiaanyhtään, ja ne appiukot nauttisivat siitä. Joo, heillä on ollut helkutin helppo elämä. Leppoisa työelämä, varma työ, kotona makoilua.
 
"Kenguru"
[QUOTE="vieras";23059489]Vetelä lapsi, jos ei pyykkää ja laita ruokaa?

Omassa lapsuudenkodissa lapset osallistuivat lähinnä siivoukseen ja tiskaamiseen.
Pöydän katatmiseen jne...[/QUOTE]

Ai, kyllä minä opetan lapsilleni myös pyykin pesua ja ruoan laittoa ennen kuin pesästä lentävät, kuten oma äitini opetti minulle. Ruoan laittoa opettelevatkin mielellään jo nyt.
 
ex-miniä
mä olen itse muuttanut kotoa 15-vuotiaana ja kiitän äitiäni koko sydämestäni, että opetti mulle kotityöt ja sen, että niitä ei tee mikään kotitonttu... mikään ei ole itsestäänselvää.

mies on muuttanut kotoa joskus 23vuotiaana ja sillon mun luo suoraan, mutta nähtiin tosiaan vaan parina päivänä viikossa. siihen asti kävi äitillä syömässä ja PESETTÄMÄSSÄ pyykit. mä olen olosuhteiden pakosta käynyt pyykkään mun vanhempien luona, mutta ihan itse olen ne pyykit sinne koneeseen pistänyt, valinnut ohjelman ja huolehtinut kuivumaan. mun äiti olis nauranu mut ulos sieltä jos olisin ees vitsillä ehdottanu et peseks mun pyykit :D

meillä on niin erilaiset kotikasvatukset, mun vanhemmat on kasvattaneet musta ja mun siskosta itsenäisiä, vahvoja naisia ja meillä on hirvittävän lämpimät ja avoimet välit kaikilla.

mun miehellä on 4 sisarusta ja kaikki aivan uusavuttomia urpoja jos rumasti sanon!!
 
"mä"
seuraavassa liitossasi hoitaa puolison velvollisuudet parisuhteen kehittämiseksi itse. Lopeta sivullisten mollaaminen. Olet ollut vetelä ja lepsu. Pilasit liittosi löperöllä toiminnallasi.
 
kv
[QUOTE="Kenguru";23059590]Ai, kyllä minä opetan lapsilleni myös pyykin pesua ja ruoan laittoa ennen kuin pesästä lentävät, kuten oma äitini opetti minulle. Ruoan laittoa opettelevatkin mielellään jo nyt.[/QUOTE]

Kyllähän tuollaiset perustaidot täytyy opettaa...
Meillä kaikki lapset osallistuvat ruoan laittoon, ikätasonsa mukaisesti. Ja nyt olen alkanut opettaa 12veelle (tyttö) miten pyykkikone toimii. Kaikki muksut tietää jo miten astianpesukone toimii. Jopa 2vuotias.
 
ex-miniä
[QUOTE="mä";23059673]seuraavassa liitossasi hoitaa puolison velvollisuudet parisuhteen kehittämiseksi itse. Lopeta sivullisten mollaaminen. Olet ollut vetelä ja lepsu. Pilasit liittosi löperöllä toiminnallasi.[/QUOTE]

tää teksti oli kun jostain paskasta horoskoopista :D :D :D tuli heti mieleen :D

mä en nyt jaksais miettiä mitään seuraavia liittoja, mietin ihan itseäni ja lastani, kiitos vaan :D
 
"Kenguru"
[QUOTE="mä";23059673]seuraavassa liitossasi hoitaa puolison velvollisuudet parisuhteen kehittämiseksi itse. Lopeta sivullisten mollaaminen. Olet ollut vetelä ja lepsu. Pilasit liittosi löperöllä toiminnallasi.[/QUOTE]

Ihan pakko kysyä, että eikö mielestäsi todellakaan kotikasvatuksella ole mitään merkitystä siihen, minkälainen lapsesta kasvaa?:O!
 

Yhteistyössä