Kiitoskortti

  • Viestiketjun aloittaja tän kesän morsian
  • Ensimmäinen viesti
tän kesän morsian
Tuli vain toissesta hääketjusta mieleeni. Onko se joillekin vielä niin tärkeä saada kiitoskortti? Moni ei käy valokuvaamossa hääkuvassa vaan ottaa kuvia häistä itse sen minkä ottaa. Samoin vieraat voi ottaa kuvia en ymmärrä miksi vielä pitää kalliiden häiden lisäksi lähetellä jotakin kiitoskortteja ei ne kutsutkaan ilmaisia olleet.
 
morsiamena myös ollut
Kyllä minä ainakin tykkäisin saada kiitoskortin.
Voihan ne kiitoskortit lähettää vaikka jouluna vaikka kesällä häät olisivatkin, jos haluaa rahaa säästää.
Tai sitten ihan antaa.
Yhden kuvan teettäminen ei mielestäni niin kallista ole, etteikö sitä voisi tehdä.

Samalla periaatteella voisihan sitä alkaa tulla häihin ilman lahjaa. Kun maksaahan se vieraalle ostaa vaatteet juhlaan, maksaa bensat juhlapaikalle ja takaisin, mahdollisesti hankkia lastenvahti kotiin jääville lapsille jne.
 
ap
Ei me kyllä aateltu hankkii mitään kiitoskortteja koska jokainen kuiteskii kuvaa siellä muutenkin monta kuvaa ne sitten tarvii? Tiedän monii jotka ei oo lähettän tai sit on laittan sähköpostiin ja sieltä saa jokainen tulostaa jos haluaa
 
Itse olen sen verran vanhanaikainen että mun mielestä jo hyviin tapoihin kuuluu kiitoskortit lähettää ja kiittää vieraita osallistumisesta teidän häihinne.Itse kirjoitin vielä jokaiselle vieraalle henk.kohtaisen kirjeen kiitoskortin mukaan.
 
hii
Yleensä lahjasta kuuluu kiittää!!! Pidetään moukkamaisena jos et...

eipä se kauheasti maksa omasta kuvasta teettää muutama kopio (0,09 /kpl) ja laittaa kirjekuoreen :)
 
liina
Alkuperäinen kirjoittaja morsiamena myös ollut:
Kyllä minä ainakin tykkäisin saada kiitoskortin.
Voihan ne kiitoskortit lähettää vaikka jouluna vaikka kesällä häät olisivatkin, jos haluaa rahaa säästää.
Tai sitten ihan antaa.
Yhden kuvan teettäminen ei mielestäni niin kallista ole, etteikö sitä voisi tehdä.

Samalla periaatteella voisihan sitä alkaa tulla häihin ilman lahjaa. Kun maksaahan se vieraalle ostaa vaatteet juhlaan, maksaa bensat juhlapaikalle ja takaisin, mahdollisesti hankkia lastenvahti kotiin jääville lapsille jne.
PEESI! Todellakin menee rahaa vieraillakin (vaatteet, kampaajat ym...)
Todella outo aloitus ap:ltä!
Ja voihan se kiitoskortti olla itse teetetty omista valokuvista, ei se valokuvaamon tarvitse olla.
 
ETIKETTI
Me ollaan nyt käyty 4 eri häissä, yksi minun pikkuserkku
yksi miehen (En tiedä mitä sukua)
ja yksi miehen kaverin häät sekä yksi minun työkaverini häät ja nyt 2 vuoden sisällä mitä häät ovat olleet emme ole näiltä saaneet kiitos kortteja.
Eli nähtävästi se on nyky tapa jättää kiitos kortitta vaikka toki hyviin tapoihin ne kuuluisikin lähettää.
Tuntuu että nykypäivänä hääparit muistaa ne hyvät tavat kun heidän häihin ilmottaudutaan MÄÄRÄPÄIVÄÄN MENNESSÄ ja silloin ollaan kärkkäästi sanomassa että kutsu koskee vain niitä joiden nimi oli kutsussakin.
Samoin jos vieras menee häihin valkoisessa (housut) osataan tästäkin vedota hää etikettiin ja toki mitä lahjaan tulee se nykypäivänä on vaan euro käypää valuuttaa häissä vaikka kuinka veisit kalliin hienon materiaalisen lahjan saat taas haukkuja perään kun et tajunnut että häälahja toive olikin KÄSKY ja sinne sitten viedään vain sitä mitä hääpari on laittanut kutsuun ei sinne aleta muuta viemään.
 
Mutta eihän kiitos kortin ole pakko olla valokuva, jos se teistä tuntuu hankalalta. Voihan se olla joku ihan muunlainenkin kiitos, kortti, kirje, puhelu tmv. Mutta minusta kuuluu hyviin tapoihin kiittää joillain muotoa. Meillä se oli se ns. perinteinen kiitoskortti valokuvalla.
 
vieras
Voi sentään, ootte te kyl järkyttävän köyhiä kun ei ole kiitoskorttiin varaa.... Mitä sit edes menette naimisiin, ihan hukkaan menee rahaa. Vai tuleeko sossusta paremmat edut tolleen?
 

Yhteistyössä