Kilpirauhasen vajaatoiminta ja laihdutus!

Minulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta vuosi sitten. Painoa tuli lisää 15kg. Nyt yrittänyt laihduttaa, huonolla menestyksellä. Paino ei vain tipu vaikka kuinka liikkuisi ja tarkkailisi syömisiään. Nyt luin netistä että jos ottaa kilpirauhas lääkkeen illalla niin aineenvaihdunta normalisoituu ja paino putoaa helpommin. Kohtalotovereita. Kuinka saitte painon putoamaan?
 
vierailija
Olen myös kuullut, että jotkut ottavat illalla thyroxinin. Lähinnä iltapalan jälkeen riittänee parin tunnin väli ennen lääkettä tai esim. päivällinen noin klo 17.00 ja lääke klo 21.00 jonka jälkeen noin puolen tunnin kuluttua iltapala.

Aloittaessani noin neljä vuotta sitten thyroxinin, paino putosi kivasti. Aineenvaihdunta sekä yleinen jaksaminen oli hyvällä mallilla. Kaikki ikävät oireet joko väheni tai loppui kokonaan. Ruokavalio ei muuttunut juurikaan. Nyt reilu vuoden kilpirauhasarvot ovat sahanneet edestakaisin. Olo on ollut välillä karmea sekä paino noussut reilu 6 kg.

Taidan kokeilla myös tätä tapaa vaikka syyskuun, jos toisi muitakin hyötyjä esim. unen laatuun tai aamuväsymykseen.
 
Ei minullakaan ole periaatteessa laskenut yhtään paino sen jälkeen kun vajaatoiminta todettiin 6-7vuotta sitten... Ja olen todellakin tehnyt kaikkeni , harva edes uskoo että edes tosissani yritän pudottaa painoa.
Yksikin ravitsemusterapeutti naureskeli että laihdutus on puhdasta matikkaa ... No niinhän se on mutta sanoppa se hidastuneelle aineenvaihdunnalle... Söin kolme kuukautta tasan tarkkaan ohjeiden mukaan, senttejä lähti vyötäröltä varmaan 3cm , vatsan ympäriltä ei ollenkaan painoa putosi -0kg ja tämä terapeutti ei uskonut että noudatan ruokavaliota... Ja syön terveellisemmin kuin moni muu itsestäni hoikempikin, en voi kuvitellakaan että vetelisin karkkipusseja ja suklaalevyjä menemään noin vaan tai nautiskelisin joka päivä hirveitä määriä sokeria... Mutta minkäs teet, kyllä se onneksi muissa arvoissa näkyy että syö suht terveellisesti... Kolesteroli on aina ollut ihanteellinen ja verenpaineet ennemmin matalat .
Mutta tiedän tunteen, ehdotan että alat vaan syödä terveellisesti , tuotti se sitten puntarissa tuloksia tai ei.
Ja vähän sama probleema on salilla käynnissä ja lihasten kehityksessä, vaikka kuinka tekee töitä vuosia niin kehitys on paljon hitaampaa kuin silloin ”terveenä”.
 

Yhteistyössä