Kilpirauhasen vajaatoiminta, millainen ruokavalio sinulla on?

Olen harkinnut siirtyväni viljattomaan kokonaan oireiden takia. Thyroxin ei pidä kurissa sairautta ja en ole vielä saanut vaihdettua lääkitystä armor thyroidiin. Toivoisin kokemuksia asian tiimoilta.

Arvot ovat siis kuitenkin kunnossa tällä hetkellä mutta oireet ovat inhottavia, tässä muutama:
-palelu/hikikohtaukset
-"kasvukivut" lienee osuvin kuvaus, epämääräisiin nivel ja lihaskipuihin
-epäsäännöllinen aineenvaihdunta, välillä pitää juosta yötä myöten vessassa ja elimistö tyhjenee ihan kuivaksi, ja välillä pysähtyy ja turvotus iskee
-kylmät kädet ja jalat
-ajatus pätkii
-ylikierroksilla käynti josta seuraa uupumus
- tykytykset, rytmihäiriöt, unihäiriöt ja paniikkihäiriöt
-ihottumat, hiusten oheneminen
 
...-
Mulla samoja oireita, lääkitystä pitää taas nostaa. Samoin olen keliaakikko,enpä ole huomannut mitään eroa siihen, kun sain syödä ihan normaalisti. Toki mulla myös fibro diagnoosina.
 
Jos nyt käsitin oikein niin pitäisi kokeilla jättää kaikki viljat pois ja ne gluteenittoman hyllyn tuotteetkin , sallittuja olisi tattari, hirssi, kvinoa ja riisi. Ja pienikin määrä viljaa / gluteiinia voi ylläpitää tulehdustilaa. Olen pitkään syönyt vähähiilarista ja se on lievittänyt joitain oireita, periaatteessa vain aamupuuro pitäisi vaihtaa tattariin tai hirssiin.

Tosin en kyllä usko että tila kokonaan rauhoittuu ikinä mutta lääkityksen vaihto on kuulemma tuonut monelle apua. Lääkäri ei suostunut vaihtoon, odotan uutta läkäriaikaa kokeneemmalle lääkärille...
 
"Armada"
Syön ihan normaalia ruokaa, mikä vain maittaa. Oireita on paljon, lääkitys ollut 9 vuotta. Arvot labroissa ok mutta väsyttää ihan järkyttävästi, pitää nukkua 12h+ kahdet päikkärit usein.( Masennusta ei ole, joten ei johdu siitä).
Lisäksi palelua ollut monta kk, nyt muuttunut vasta siihen että hikoilee ja kuuma, mikä tuntuu oikeastaan ihanalta tuon palelun jälkeen. Muisti ei toimi yhtä hyvin, jne.
Kuullut kans nyt vasta muutamalta, että tuo viljaton ruokavalio voisi olla hyvä, siis ei tuttavilla kokemuksia, mutta kuulleet, että suositellaan.
 

Yhteistyössä