Kilpirauhasverikokeesta: joku arvo laskenut, mittee meinaa?

Mie ensin ajattelin, että se ois kai sitten jonkunlaista vajaatoimintaa (kun suvussakin on), mutta sehän taitaakin olla jotenkin ihan päinvastoin.

Miulla ei ole mitään lääkityksiä tämmöisiin. Raskaana olen ja siitä syystä testattiin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oliskohan sit kilpirauhasen liikatoimintaa. Riippuu ihan et mikä arvo laskenut, mitkä olivat arvot jne. Mulla itsellä on kilpirauhasen vajaatoiminta.
Niin ja vajaatoiminnasssa mun TSH arvo nousi yli 10 ja T4-v taas laski 14.. T3 kokeen arvoja en nyt ilman paperia muista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oliskohan sit kilpirauhasen liikatoimintaa. Riippuu ihan et mikä arvo laskenut, mitkä olivat arvot jne. Mulla itsellä on kilpirauhasen vajaatoiminta.
Niin ja vajaatoiminnasssa mun TSH arvo nousi yli 10 ja T4-v taas laski 14.. T3 kokeen arvoja en nyt ilman paperia muista.
Mie muistan vaan puhelusta sen, että joku arvo oli 0,74 ja edellisessä raskaudessa se oli ollut 1,1. Ja kuulemma tuo nykyinen arvo tosiaan on niin lähellä raja-arvoja, että uusintatestataan.
 
sair.hoit.
Sulle on mahdotonta vastata kun et itsekään tiedä mikä arvo on laskenut! Turha arvuutella täällä.Eikö tullut mieleen kysyä sieltä neuvolasta,mistä sait tuon puhelun? Tsh ja T4v-arvot voivat nousta ja laskea hyvin monistakin syistä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Mie muistan vaan puhelusta sen, että joku arvo oli 0,74 ja edellisessä raskaudessa se oli ollut 1,1. Ja kuulemma tuo nykyinen arvo tosiaan on niin lähellä raja-arvoja, että uusintatestataan.
No jos arvo oli 0.74 niin se on sit TSH arvo eli oot mennyt liikatoiminnan puolelle. Sulla on voinut olla jo 1.1 arvon aikaankin vähän liikatoimintaa. Onko sulla ollut sydänoireita tai ootko laihtunut nopeasti?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sair.hoit.:
Sulle on mahdotonta vastata kun et itsekään tiedä mikä arvo on laskenut! Turha arvuutella täällä.Eikö tullut mieleen kysyä sieltä neuvolasta,mistä sait tuon puhelun? Tsh ja T4v-arvot voivat nousta ja laskea hyvin monistakin syistä.
No harvemmin T4-v arvo laskee alle 10 ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja sair.hoit.:
Sulle on mahdotonta vastata kun et itsekään tiedä mikä arvo on laskenut! Turha arvuutella täällä.Eikö tullut mieleen kysyä sieltä neuvolasta,mistä sait tuon puhelun? Tsh ja T4v-arvot voivat nousta ja laskea hyvin monistakin syistä.
Nämä tämmöttiset jutskat kun ei ole miulle järin tuttuja, niin ei tullut mieleen että arvoja onkin monia ja siksi erehyin kyselemään, jopa ihan arvuuttelemaan... Minulle sanottiin puhelimessa, että joku arvo oli 0,74 ja enempää en tiedä enkä osannut kyssyy, koska edelleenkin: nämä tämmöttiset jutskat ei ole miulle järin tuttuja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jos arvo oli 0.74 niin se on sit TSH arvo eli oot mennyt liikatoiminnan puolelle. Sulla on voinut olla jo 1.1 arvon aikaankin vähän liikatoimintaa. Onko sulla ollut sydänoireita tai ootko laihtunut nopeasti?
En ole laihtunut noppeesti, pikemminkin päinvastoin :ashamed: Sydänoireitakaan ei ole ollut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
jos TSH 0,74, niin tuohan on hyvä ja varsinkin kun olet raskaana, niin on tärkeetä ettet ole vajaalla. Jos ei oireita, niin kaikki kunnossa. Mulle ihannearvot.
Ei miulla kai oireita ole, joten ehkä en sen kummemmin asiaa mieti. Hyvä, kun tutkivat minnuu tarkemmin, ehkä mie sitten ossaan kysyä lääkäreiltä lisäinfoa. Tänään en oikein ymmärtänyt kysellä...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paras arvo ton TSH:n suhteen olis 2. Mutta mä oon voinut hyvin myös arvolla 1.75, mut jos menee alle 1.5 niin tulee ihan hirveet vaivat.
Mut jos miul on 0,74, niin sittenhän miullakin pitäis olla vaivoja?
Se on yksilöllistä. Mulla on erittäin herkästi reagoiva kilpirauhanen. Vajaalle se menee usein yli 10 ja liikatoiminnalla herkästi alle 0.03. Mulle tulee myös aina, kaikki hemskutin vaivat :D Mulla on esim. kilpparin liitännäissairaus fibro.
 

Yhteistyössä