Kinastellaan miehen kanssa siitä että pitäiskö 2-vuotiaan kanssa ulkoilla joka päivä

Tänään siis myrskyää, enkä näe järkeväksi mennä ulos 26m/s puuskaisella tuulella kun jäätä sataa vaakasuoraan ja vanhasta saunasta lentelee katto ja muutakin roinaa lentelee.

Entäs jos on vaan ihan hirveä sade eikä se tunnu taukoavan? Menisitkö ulos? Mukana olis myös 8kk vauva vaunuissa.
 
minä ja vauva 7kk ollaan pysytty sisällä, mutta kyllä nuo 6v ja 5v ovat melskanneet tuolla ulkona tuntitolkulla. En meinannut sisälle saada.

Kyllä minä 2v kanssa happihyppelyn tekisin, koska muuten ainakin meidän muksut tuon ikäisinä meni pitkin seiniä sisällä.
 
[QUOTE="vieras";25193281]No järjen käyttö sallittua :D.[/QUOTE]

Mun mies oli ihan tosissaan vielä tullessaan lähdössä ulos pojan kanssa vaikka on jo pimeääkin (ei katuvaloja) ja puuskat enää 22m/s koska sen mielestä se on yhtä tärkeää kuin syöminen. Eli sen mielestä se on järkevää =)
 
No siis ei meistä miehen kanssa kumpikaan mene välttämättä lasten kanssa ulos, vaikka keli olisi siedettäväkin.
Jos on sisähommia paljon, tai ei vaan huvita.

Tosin ei meidän lapsia ole koskaan opetettukaan siihen, että joka päivä on ulkoiltava 2x 2 tuntia tyyliin. Niinpä ne eivät hypi seinille, vaikka pari päivää menisi putkeen niin, että ulkona käydään tasan sen verran, mitä menee ovelta autoon ja autosta kauppaan/liikuntakerhoon tms.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jarnuska
pops
tietty sillon ihmettelisin mäkin miehen sijassa jos kiireeseen vaikka vedotaan.kotitöitäkin voi vähän siirtää jotta lapset saa raitista ilmaa ja temmeltää ulkona. eri asia TIETENKIN on jos on myrsky :eek: mä en mee pojan kanssa ulos jos on ihan kunnon kaatosade,mutta pieni sade me kyllä kestetään kun on oikeanlaiset vaatteet.
 
minä ja vauva 7kk ollaan pysytty sisällä, mutta kyllä nuo 6v ja 5v ovat melskanneet tuolla ulkona tuntitolkulla. En meinannut sisälle saada.

Kyllä minä 2v kanssa happihyppelyn tekisin, koska muuten ainakin meidän muksut tuon ikäisinä meni pitkin seiniä sisällä.
No tää poikkeuksellisesti on ollut ihan kiltisti ilmankin. Juoksee sisällä :D
 
neljän äiti
ei mikään asia voi olla noin mustavalkoinen. Tietenkään ei ole pakko ulkoilla ääriolosuhteissa,kuten taukoamaton sade, myrsky tai hillitön pakkanen. TAa jos joku on kipeenä tms. Tokihan se rytmittää päivää, auttaa ruokahalussa ja nukkumaan mennessäkin KUN on ulkoiltu. Mut järkeäkin saa käyttää :D Mä en oo koskaan ymmärtänyt niitä fanaattisia ihmisiä,joiden mielestä jokin asia pitää tehdä "tavan vuoksi" tai siksi että niin KUULUU tehdä, oli tilanne mikä hyvänsä.
 
"vieras"
Jos on kyse meidän 2-vuotiaasta (tai esikoisesta 2-vuotiaana), niin kyllä menisin säällä kuin säällä (jos ei muuta meno-ohjelmaa keksitä). Jos on joku vaisumpi tapaus, niin en välttämättä.

Sade on sitä paitsi kivaa lapsista (lätäköt ja rännit ym.). Myrsky ei ole kivaa, mutta kerran päivässä olisi kyllä hetkeksi päästävä ulos.
 
pops
tietty sillon ihmettelisin mäkin miehen sijassa jos kiireeseen vaikka vedotaan.kotitöitäkin voi vähän siirtää jotta lapset saa raitista ilmaa ja temmeltää ulkona. eri asia TIETENKIN on jos on myrsky :eek: mä en mee pojan kanssa ulos jos on ihan kunnon kaatosade,mutta pieni sade me kyllä kestetään kun on oikeanlaiset vaatteet.[/QUOTE

muutan tuon ekan lauseen että ihmettelisin.jos sä ja mies siis kumpikaan ette pidä ulkoilua kovin tärkeänä.
 
halipupu harmaana
No en kyllä nyt enää tähän aikaan lähtisi ulos lasten kanssa, mutta aamupäivällä oli vielä ihan siedettävä ilma suurimmassa osassa maata ja silloin olisin ulkoillu ainakin vähän aikaa. Jos lasten kanssa on aina sisällä kun sää on vähänkin epämiellyttävä, niin eivät ne totukkaan tuuleen, pakkaseen ja sateeseen, mutta järjen käyttö on tietenkin sallittua ja suotavaa.
 
tietty sillon ihmettelisin mäkin miehen sijassa jos kiireeseen vaikka vedotaan.kotitöitäkin voi vähän siirtää jotta lapset saa raitista ilmaa ja temmeltää ulkona. eri asia TIETENKIN on jos on myrsky :eek: mä en mee pojan kanssa ulos jos on ihan kunnon kaatosade,mutta pieni sade me kyllä kestetään kun on oikeanlaiset vaatteet.
No on se kyllä niinkin että jos ei nyt mikroruokaa syödä, niin myös kiirettä voi pitää. Riippuu ihan pienemmän nukkumisista tai nukkumattomuuksista. Tänään kävi putkimies juurikin ulkoiluaikaan. Eilen satoi. Meinasin kyllä lähteä kävellen naapuriin, mutta sitten satoi ihan helvetisti, joten menin autolla. Enhän mä edes uskalla noita vaunuja tonne tuuleen viedä.
 
kihihihn
Me käytiin 2-vuotiaan kanssa keinumassa ja juoksemassa puistossa, sen jälkeen vielä koiran kanssa kävelyllä. Jos ei saa purkaa energiaa ulkona, niin se kostautuu seuraavana päivänä levottoman yön takia. Lisäksi sitten alkaa turhautuminen ja kiukuttelu sisällä. Telkkarillakaan en halua noin pientä hypnotisoida...
 
ejk
ei kai siitä haittaakaan ole jos joku haluaa ulkoilla. menkööt. mä menen kans yleensä koska tykkään itsekin saada vähän raitista ilmaa. muutaman kerran vuodessa on kyl kalsaripäiviä et ei kotoa mihkää poistuta.
 
jeanine
Heh, just ennen ku avasin tän ketjun niin 3v kysyi peloissaan, et mikä toi ääni on :D Siellä vaa katot paukkuu ja oksat poksahtelee, mennään juu hei ulkoilemaan!

Olivat nuo päiväkodissa ulkoilleet monta tuntia, mutta silloin ei ihan näin kovaa vielä tuullut.
 
"aaa"
No jos tässä nyt on kyse siitä että mies olisi halunnut itse mennä ulos 2 vuotiaan kanssa mutta sinä et päästänyt, niin vähän ihmettelen kyllä. Mikseivät voineet mielestäsi ulos mennä?
 
pops
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;25193336:
No on se kyllä niinkin että jos ei nyt mikroruokaa syödä, niin myös kiirettä voi pitää. Riippuu ihan pienemmän nukkumisista tai nukkumattomuuksista. Tänään kävi putkimies juurikin ulkoiluaikaan. Eilen satoi. Meinasin kyllä lähteä kävellen naapuriin, mutta sitten satoi ihan helvetisti, joten menin autolla. Enhän mä edes uskalla noita vaunuja tonne tuuleen viedä.
nii tottakai päiviä on erilaisia ja tekemisten mukaan mennää jos ehitään. mut sain vaan sen kuvan että ei oo muutenkaan turhan tarkkaa vaikka pariin päivään ei lapset pääsis ulos muutakun kotoa autoon ja autosta kauppaan."jos on kiire tai muuten vaan ei kiinnosta"
mä ITSE kokisin huonoo omaatuntoa jos en veis poikaa ulos kahteen päivään ollenkaan. mut siis kukin tavallaan ja kaikki ei koe samoja juttuja tärkeeks.

hyvän kyllä heitit siinä että valmisruoka ja ulkoilu vs kunnon ruoka ja ei ulos.vaikka ehtiihän toki molemmat mutta jos on kiire siis.
 
En menis. Meidän 4v olis halunnu aamulla puistossa käydä puheterapian jälkeen. Mutta jo mennessä sinne totesi, että haluaa kotiin, tuulee liikaa. 2vee oli umpijäässä. En tiiä mitä sen kaa teen kun tulee pakkaset. 8kk nukkui tyytyväisenä nenä hiukan punottaen.
 
[QUOTE="aaa";25193385]No jos tässä nyt on kyse siitä että mies olisi halunnut itse mennä ulos 2 vuotiaan kanssa mutta sinä et päästänyt, niin vähän ihmettelen kyllä. Mikseivät voineet mielestäsi ulos mennä?[/QUOTE]

Siksi että mun mielestä ulkoilu ei sentään ole niin tärkeää että puolta tuntia ennen nukkumaanmenoaikaa tarttis ketään ulos myrskyyn raahata. Lienee anoppi jonka oppien mukaan raitis ilma on yhtä tärkeää kuin ruoka.
 
nii tottakai päiviä on erilaisia ja tekemisten mukaan mennää jos ehitään. mut sain vaan sen kuvan että ei oo muutenkaan turhan tarkkaa vaikka pariin päivään ei lapset pääsis ulos muutakun kotoa autoon ja autosta kauppaan."jos on kiire tai muuten vaan ei kiinnosta"
mä ITSE kokisin huonoo omaatuntoa jos en veis poikaa ulos kahteen päivään ollenkaan. mut siis kukin tavallaan ja kaikki ei koe samoja juttuja tärkeeks.

hyvän kyllä heitit siinä että valmisruoka ja ulkoilu vs kunnon ruoka ja ei ulos.vaikka ehtiihän toki molemmat mutta jos on kiire siis.
Jos olis yks lapsi niin ehtisin, sekä kokata että ulkoilla, mutta vauva herää vasta klo 10 yleensä (aikaisintaan) niin en mä nyt sentään ulkona voi kokata.
Ja on tarkkaa että ulkoillaan kun on hyvä ilma. Ma-ke mennään puistoon kun on puistopäivä, kun muulloin siellä ei ketään ikinä ole. Nyt on vaan sattunut kaksi hyvin huonoa päivää peräkkäin. Yleensä mennään joka päivä tunnin lenkkikin, mutta nyt ei koirakaan lähde edes pihalle.

Ongelma on siis se että mies moralisoi mua kun en lähde säällä kuin säällä ulos.
 
"Jenis"
... ja musta on hassua, että miehen pitää hyväksyttää lapsen kans ulkoilu äidillä, anteeksi vaan. Jos ne haluaa lähteä ulos, mikseivät voi mennä? Aamulla aikainen herätys tms?
 

Yhteistyössä