Kipu alapäässä ja -vatsassa

Hei!
olen nyt rv 12+1, tänään käytiin niskapoimu-ultrassa ja kaikki oli niin kuin pitääkin. Tämä on nyt neljäs päivä kun mulla on tuossa häpyluun ja kohdun alueella viiltävää ja voimakasta kipua. Jos kohdun seutua painaa niin kipu voimistuu ja vihloo välilihaan asti.

Ultraavalta kätilöltä tätä kyselin ja ei osannut sanoa muuta kuin että ihan normaalia on. Epäili että voisi olla ehkä myös liitoskipuja. Ja sen sanoi ettei näille voi mitään, täytyy vaan kestää.

Nyt sitten mietin, että onko muilla ollut vastaavaa ja kauan on kestäneet? Ja eikö ole mitään millä helpottaa? Kipu on kuitenkin niin kova että vaikeuttaa nukkumista, kävelyä yms...
 
Moi!
Mulla oli juuri noilla viikoilla tosi kovat kohdun kasvukivut ja panadol auttoi minua. Kävin neuvolalääkärilläkin ja kaikki oli vauvalla hyvin. Kuulun niihin "onnekkaisiin" kenellä kivut ovat tosi kovat. Levolla ja lääkkeellä helpotti 3-4 päivässä. Uudestaan kasvukivut tulivat rv14+, mutta menivät silloin pian ohi. Jälleen 17+ tuli tosi kivut ja olin sairaslomalla muutaman päivän. Levolla jälleen helpotti. Nyt kun viikkoja 19+ on tänään ollut kovia kipuja ja panadol on auttanut sekä se lepo. Eli mun kohdalla ollut normaalia!
 
Itse tulen sinusta vielä pari viikko perässä, mutta voin kertoa, että olen kärsinyt melko kovista kivuista jo viimeiset 3 viikkoa. Ultrassa kaikki ok ja lääkäri totesi kipujen kuuluvan toisilla asiaan. Kohtu siellä kuulemma muokkautuu ja siitä nämä kivut johtuvat. Humoristisesti kertoi, että parin viikon päästä onkin jo kyseessä noita liitoskipuja. Monesti pelkäsi, että menkat alkaa, kun kipu hyvin samanlaista. Onneksi ei kuitenkaan. Levolla ja panadolilla olen minäkin niistä selvinnyt. Jaksamista!
 
Hei!

Minulla oli myös kovia kipuja noilla viikoilla ja oikeestaan kesti aina tuonne 20+ asti. Kätilö meinas, että kuuluu asiaan ja kohtu se siellä muokkautuu. Nyt rv 34+4 ja kuului siis asiaan. Panadolia suosittelen minäkin :)
 
Olet jo saanut vastauksia jonkin verran, mutta täältä vielä lohdutellaan, että kipuja oli mulla myös!! Välillä oli niin pahoja että en pystynyt nukkumaan ja liikkuminen oli vaikeaa. Mulla kestivät kans jonnekin viikolle 23 asti pahimmat liitoskivut (tosin ne tuli ja meni, ei olleet todellakaan jatkuvia koko tona aikana) ja alapäähän koskee edelleen (nyt vko 28) jos kävelen paljon tai kyykkyilen. Olin itse kans todella huolissani, mutta lienee kai kuitenkin aivan normaalia. Supistuksia (kovettumisia ja menkkamaisia kipuja) tuli mulla myös paljon mutta niihin auttoi magnesium ja ovat nyt hävinneet melkein kokonaan.

Voimia ja jaksamisia!! :hug:
 
hej osaako ketään vastaa että mikäs kipuja ne ovat ku minulla on tullut jo kaksi päivää viiltäviä kipuja alapäästä.ja nestemäistä vuotoa (kuin valkovuoto mutta vetisempää)hirveet paineet kuin kävelen ja en pysty nukuu seläleen.moni sanonut että vauva ois jo ´tulossa
 
Mäkin nyt sitten tänne kirjuuttelen omista kokemuksistani.
Itelläni oli siis 6+ viikolla viiltävää kipua vanhojen sektio arpien kohdalla 3 iltana peräkkäin. Pääsin sen takia varhaisultraan 7+ viikolla.
Sitten niitä ei ole ollutkaan.

Nyt on tullut kipuja tuonne häpyluuhun, liekkö sitten vauva potkinut paikat kipeiksi vai mikähän mahtaa olla kysessä? Tämä meidän vesseli kun on kova liikkumaan! Liikkeetkin tuntui jo 13+ viikolla.

Mammutti-Mamma ja poikanen rv 18+6
 
Minullakin on ollut vihlaisuja vatsassa kyllä lähinnä, navan oikealla puolella. Ensimmäinen lapsi syntyi rv 28+2 hätäsektiolla. Viikon verran olen ollut saikulla ja pitää nyt katsoa miten se töissä istuminen taas sujuis ensi viikolla. Myöskin ollut alavatsassa paineentunnetta, mutta sitä ei oo nyt ollut, lähinnä noita vihlaisuja vähän väliä. Keskosmamma rv 13+6
 

Yhteistyössä