Kipua keuhkojen kohdalla keskiselässä, pistävää ja puristavaa. Myös rinnassa. Olen raskaana puolivälissä.

  • Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti
raskaana
Kipu alkoi ensin oikealta puolelta keskiselästä (vähän myös kyljestä), ehkäpä keuhkojen alaosan kohdalta. Sitten vaihtoi kohtaa niin että myös vasemmalle puolelle keskiselkään ja nyt tuntuu myös etupuolella eli rinnan kohdalla. Syvään sisäänhengittäessä kipu hieman pahenee mutta ei paljon. Vaikea kuvailla tarkemmin. Onko tää joku lihaskipu tai muu ohimenevä vai mistä voi johtua? Raskaana rv 20. Täytyiskö mennä lääkäriin? Kellään kokemusta?
 
ap.
Vois olla närästystä.

Paheneeko makuulla tms?
Lihaskramppikin mahdollinen. Kokeile piimää ja rennietä ja jos ei apua niin lääkäriin
Närästystä mulla on ollut ennenkin mutta silloin se on tuntunut ruokatorvessa ja kurkussa erilaisena kipuna.

En voi juoda piimää, eikä sitä olisikaan. Rennietä on ja kokeilen.

Eniten ihmetyttää kun sisäänhengitys sattuu, ei tosin joka henkäisyllä.
 
Närästystä mulla on ollut ennenkin mutta silloin se on tuntunut ruokatorvessa ja kurkussa erilaisena kipuna.

En voi juoda piimää, eikä sitä olisikaan. Rennietä on ja kokeilen.

Eniten ihmetyttää kun sisäänhengitys sattuu, ei tosin joka henkäisyllä.
Pitkään jatkuessaan närästys tulehduttaa ruokatorvea, ruokatorven tulehdus oireilee kipuna juuri lapaluiden välissä selän puolella tai voi olla rintalastan allakin. Vaeltelee.

Mut jos kotihoidot ei auta niin menisin lääkäriin.
 
ap.
[QUOTE="sss";28916306]Tuntuuko kävellessä enemmän?
Hengastyttääkö? Huippaako?
Onko lämpö normaali?[/QUOTE]

En ole paljon kävellyt mutta sen mitä postit kävin hakemassa niin ei tunnu enemmän, ulkona oli muutenkin jotenkin helpompi hengittää. Hengästyttää kyllä, muutenkin nyt ollut jotenkin tosi hengästynyt ja väsynyt. Huippaa vähän muttei silleen, että kaataisi... tämä huippaaminenkin tuntunut jo joitakin päiviä. Lämpö on normaali.

Ja flunssassa olen, mietin että voisko liittyä siihen jotenkin?
 
"vieras"
Soittaisin terveysneuvontaan ja kysysin mitä ne sanoo. Raskaana kun on aika suuri veritulpan riski, joka voi keuhkoihin mennessään oireilla rintakipuna. Onko hengenahdistusta?
 
ap.
[QUOTE="vieras";28916327]Soittaisin terveysneuvontaan ja kysysin mitä ne sanoo. Raskaana kun on aika suuri veritulpan riski, joka voi keuhkoihin mennessään oireilla rintakipuna. Onko hengenahdistusta?[/QUOTE]

Mitä se hengenahdistus nyt sitten on... :ashamed: Ainakin pystyn hengittämään, saan ilmaa mutta syvään hengittäessä sattuu.

Oon niin paljon joutunut lääkärissä käymään, että hävettää joka vaivan takia sinne soitella.
 
ap.
[QUOTE="sss";28916341]Kävisin sinuna kuunteluttamassa keuhkot ihan vain kaiken varalta. Keuhkokuume voi oireilla noin, siis ilman kuumetta myös.[/QUOTE]

Viimeksikin kävin turhan takia kun epäilin itse poskiontelotulehdusta, tästä aikaa vajaa viikko. Tämän jälkeen en uskaltanut käydä edes vatsakivun takia... hävettää niin mennä turhaan, jos ei mitään olekaan.

Flunssaa ollut jo kolmatta viikkoa niin että välillä tuntuu paranevan ja sitten pahenee oireet.

Kipu tuntuu edessä rintalastan alapuolella ja selässä munuaisten kohdalla. Ja siis näiden välissä.

Kai se on mentävä illalla päivystykseen...
 
"sss"
Viimeksikin kävin turhan takia kun epäilin itse poskiontelotulehdusta, tästä aikaa vajaa viikko. Tämän jälkeen en uskaltanut käydä edes vatsakivun takia... hävettää niin mennä turhaan, jos ei mitään olekaan.

Flunssaa ollut jo kolmatta viikkoa niin että välillä tuntuu paranevan ja sitten pahenee oireet.

Kipu tuntuu edessä rintalastan alapuolella ja selässä munuaisten kohdalla. Ja siis näiden välissä.

Kai se on mentävä illalla päivystykseen...
Kolmatta viikkoa ja välillä paranee ja välillä pahenee? No entistä enemmän olen sitä mieltä että lääkäriin. Ei siinö ole mitään noloa - parempi vaikka tusina turhaa käyntiä kuin yksi liian vähän. . :)
 
ap.
[QUOTE="sss";28916400]Kolmatta viikkoa ja välillä paranee ja välillä pahenee? No entistä enemmän olen sitä mieltä että lääkäriin. Ei siinö ole mitään noloa - parempi vaikka tusina turhaa käyntiä kuin yksi liian vähän. . :)[/QUOTE]

Niin, reilut kaksi viikkoa on tämä kestänyt. Flunssaa muttei kuumetta, sellainen räkäinen ja tukkoinen olo joka tuntui jo välissä paremmalta mutta sitten taas mm. tänä aamuna oli nenä taas ihan tukossa ja räkää täynnä. Mutta eikös se flunssa voi kestääkin aika kauan.

Ne on ne samat hoitajat aina siellä ensiavussa ja katsovat silleen, että eikö tuollakaan oo muuta tekemistä kuin tulla tänne luulotautejaan valittamaan. :ashamed:
 
ap.
jo joku heittikin: th-alueen fasettilukko ja/tai kylkiluiden ja nikaman välisen nivelen lukko. Viittaus siihen.
Fasettilukko ei ole, sellainen mulla on joskus ollut eikä tuntunu tältä. Eikä ole kyllä mielestäni nivellukkokaan, vaan tuntuu jossain lihaksissa tai keuhkoissa.

Varasin illaksi ajan päivystykseen. (Niin, meillä ainakin pitää varata aika vaikka onkin päivystys.) Hoitaja epäili keuhkoputkentulehdusta ainakin.
 
ap.
Halusin vielä tulla kertomaan, että oireiden syy oli keuhkokuume. Olin yön sairaalassa, kun aloittivat lääkityksen ja nyt kotona antibiootit 2 viikon ajan. Ihan hyvä, että menin lääkäriin.
 

Yhteistyössä