Kirjoita synnyinkaupunkisi murteella, muut saavat arvata kaupungin.

Onko siinä sillan kupeessa vielä kioski ja minigolfkenttä vai onko jo lopettanut? Ostettiin talomme paikan omistajilta. Vaimo ainakin on kuollut, ihan kuin mieskin olisi kuollut jo. Mutten tiedä ovatko tyttäret mahd. jatkanut toimintaa. Tiedätkö?
Se paikka on aivan metsittynyt tällä hetkellä. Siinä naapuritontilla on hevosia. Kaunista seutua, asun itse vähän kauempana Kanavansuu-Mustola-Pontus-akselilla :). Kesäsisin käydään Mikonsaaressa keräämässä metsämansikoita ja uimassa :).
 
Se paikka on aivan metsittynyt tällä hetkellä. Siinä naapuritontilla on hevosia. Kaunista seutua, asun itse vähän kauempana Kanavansuu-Mustola-Pontus-akselilla :). Kesäsisin käydään Mikonsaaressa keräämässä metsämansikoita ja uimassa :).
Ihanaa seutua sekin missä sinä asuit, tykkäsin niistä kulmista eniten koko kaupungissa, Lauritsalan tienoon lisäksi. Mikonsaaressa mekin käytiin usein uimassa ja piknikillä. Ihana paikka.:heart:

Ei sitten tyttäret jatkaneet sitä kioskia/minigolfkenttää vanhempien kuoleman jälkeen, niin jotenkin ajattelinkin. Asuin siellä tosiaan kauan sitten, -93-99, noin 100 m päästä siitä oli/on unelmataloni, oli niiden sen kioskin omistajien entinen, täysin entisöity "piparkakkutalo", punainen tupa perunamainen. Google Mapsista olen nähnyt että perunamaan tilalla on nykyään nurmikkoa. :)

Muuta en siitä ajasta ikävöi paitsi sitä taloa. Jos haluaisi samantyylisen, pitäisi muuttaa aika kauas nykyisestä paikasta, ja vielä sittenkin maksaa itsensä kipeäksi. Talomme maksoi silloin 275 000 markkaa. :D
 
[QUOTE="einari";28172324]oon arssinoinu, että tämmösiin joutavanpäevässiin uteluihin ei kannattaes jurikkaan vastaella koska mitäpä se tyhjä hyvejää[/QUOTE]

En osaa arvata murteesi perusteella mitään, eli ei ole ainakaan mitään itäisen suomen murretta.

Ja joutavanpäiväisiä juttujahan tämä palsta on täynnä, tai netti ylipäätään. :D
 
No moni tiätää jo muutenki mihinä mä asun. Mullon muutaki leviää ku perse tavatahan tää sanua. :LOL:

Muoks. perse voidaan sanoa tää myös pua tai puo. :D
Tää sanotaa kas puo mut suuntaisin sua pohjanmaalle. Kauhajoki, Jalasjärvi, Isojoki, Teuva ym ym.
Tää puhutaa välillä poka nii pehmosia ettei pysy mukana. Jämerää touhua ko välillä josain puhuu näin ni ihmiset kattoo poka ihan kiaroon.
 
Viimeksi muokattu:
Minkä ihimeen takia pitääs?
Sitäpaitsi tämei oo ollu kaupunki kuvvasta hetken, jotten mä kyllä voi kirijoottaa syntymäkaupunkini murtehella, kussoli silloon viä kunta.
Mutta moon kyllä syntyny Kriistiinas, ja soli kyllä kaupunkin silloonki.
Aika vähä moon kyllä vaikuttehia mualta saanu, kunemmoo raukka viä ikinä oikeen kauas kotua päässy.
Savipellolta savipellolle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;28173422:
Minkä ihimeen takia pitääs?
Sitäpaitsi tämei oo ollu kaupunki kuvvasta hetken, jotten mä kyllä voi kirijoottaa syntymäkaupunkini murtehella, kussoli silloon viä kunta.
Mutta moon kyllä syntyny Kriistiinas, ja soli kyllä kaupunkin silloonki.
Aika vähä moon kyllä vaikuttehia mualta saanu, kunemmoo raukka viä ikinä oikeen kauas kotua päässy.
Savipellolta savipellolle.
Selekämeren sairaalas mäki oon syntyny!
 

Yhteistyössä