Kirkosta eroaminen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Työt loppuu tässä kuussa ja alan työt muutenkin kiven alla. Jääkö käteen enemmän rahaa jos eroan kirkosta?

Oli tarkoitus jo viime vuonna muista syistä, mutta jäi tekemättä.
 
vierailija
Google olisi jo vastannut tähänkin kysymykseen sekunneissa, mutta ei. Ei. Ei sitten millään. Joku käsittämätön pakko on kaikki asiat maan ja taivaan väliltä kysyä palstalta.
 
vierailija
No olennaisempaa on se, että jos et koe kirkon jäsenyyttä hirveän tärkeäksi asiaksi elämässäsi, niin miksi kuulut kirkkoon? Se nyt vaan on yksi järjestö muiden joukossa, jäsenmaksu vaan on hirveän kallis.
 
vierailija
Minä taas en ymmärrä miksi pitää tulla ketjuun pätemään vaikkei tiedä edes vastausta. Siinä vain ilmaisee tyhmyytensä. Suoraan sanoen säälittävää. Mitähän varten tällaiset palstat on jos niissä ei saa kysyä mitään joka jo mahdollisesti löytyy jostain netin huitsin nevadan syövereistä? Onko tämä paikka vain vittuilujanne varten??
Anteeksi ja hyvästi!
 
plusynnämiinus
Esimerkki. Jos pappi ottaa sulta joka eurosta yhden sentin, niin se on pois siitä eurosta. Mutta kun eroat kirkosta eitkä maksa sitä senttiä, niin saat pitää koko euron.Ja muutkin eurot kokonaisina. Mutta sitten on valtio, kunta, työeläke ja mitä muita kiskureita joka repii siitä eurosta omansa. Mutta sulle jää kuitenkin kirkon kouralta pelastamasi sentti.
 
vierailija
No se nyt riippuu sinun tuloistasi, vähennyksistäsi ja kirkollisveron suuruudesta. Veikkaan, ettei sillä loppuvuoden aikana paljonkaan merkitystä ole sinulle. Jostain verolaskurista saisit sen helposti laskettua, mihin tarvitaan sellaisia tietoja, mitä meillä ei ole.

Jotkut on vaan niin laiskoja, etteivät itse viitsi mitään tehdä:rolleyes:
 
vierailija
No se nyt riippuu sinun tuloistasi, vähennyksistäsi ja kirkollisveron suuruudesta. Veikkaan, ettei sillä loppuvuoden aikana paljonkaan merkitystä ole sinulle. Jostain verolaskurista saisit sen helposti laskettua, mihin tarvitaan sellaisia tietoja, mitä meillä ei ole.

Jotkut on vaan niin laiskoja, etteivät itse viitsi mitään tehdä:rolleyes:
Aaw, pitikö taas tulla pätemään! Kysyjä varmaan haluaa tietää otetaanko vähemmän kuin se 20%, minä en ainakaan tiedä.
 
vierailija
Aaw, pitikö taas tulla pätemään! Kysyjä varmaan haluaa tietää otetaanko vähemmän kuin se 20%, minä en ainakaan tiedä.
Kun siihen verotukseen vaikuttaa niin moni asia, mitä sille voi, että ap. on niin tyhmä ja laiska, ettei osaa antaa olennaisia tietoja eikä osaa itse googlettaa. Mutta nykysuuntaushan on, ettei mitään tehdä itse, kun sen voi teettää jollain toisella.

Esimerkiksi sieltä eroamissivuilta löytyy laskuri, mutta sekin tuottaa liikaa vaivaa ap:lle.
 
vierailija
Kyllä saa muuta kautta rahoituksen nykyään, ei tarvi sellaista murehtia varattomien ihmisten. Paljonko se oli siime vuonna, kun Päivi Räsänen sai järkättyä ilmaista rahaa?
 
vierailija
Kannattaa muistaa ettei usko ja kirkkoon kuuluminen ole sama asia. Kirkollisveron rahat menee sen hallintokoneiston pyörittämiseen ja lähetystyöhön Afrikkaan. Jotain murusia valuu perhetyölle jne. yms. Usein tosiaan vain murusia ja kaikenlaiset perhekahvilat, äitiryhmät, isäpoikaleirit jne. maksavat osallistujilta erikseen. Joulukirkossakin voi hyvin käydä, vaikkei kuuluisi kirkkoon.

Monet alitajunnassaan mieltävät, että kirkkoon kuuluminen on jollain tavalla siihen omaan uskontoonsa rahan laittamista. Sitä se ei kuitenkaan ole. Siinä maksetaan rahaa samalla tavalla ajatteleville henkilöille, niille ihmisille, ei Jeesukselle tai Jeesuksen työlle. Siinä on iso ero. Ei Jeesus alkanut periä kirkollisveroja. Tämä on ihmisryhmä, joka on keksinyt että "me kaikki uskotaan näin, niin aletaanpa keräämään keskenämme rahaa tästä jutusta".

Tuon pointin tajuaminen sai mut eroamaan kirkosta, ei lopettamassa uskoa. Mä en halua vapaaehtoisesti maksaa kuukausittain rahaa, jolla maksetaan kirkkoherran viiniä edustustilaisuuksissa, kirkon johtajiston muhkeita kuukausipalkkoja ja uskon nimissä tehtävää työtä Afrikassa.
 
gsuss4
Paras syy tukea kirkkoa on se että pitävät muut uskonnot ahtaammalla. Luterilainen meininki kuitenkin on verrattain inhimillistä.
Olin ennen uskontojen tuhoamisen kannalla, mutta nyttemmin ymmärtänyt ihmisten olevan niin typeriä että hengellinen johtaja on heille välttämätön. Mieluummin luterilainen kuin jokin muu. Siispä käänsin takkini ja olen ehdottomasti vahvan valtion ja kirkon siteen kannalla.
Pieni paha on parempi kuin suuri.
 

Yhteistyössä