kirpputori vs vaatekauppa

  • Viestiketjun aloittaja kirppari
  • Ensimmäinen viesti
kirppari
Haluaisin kuulla miten sinä teet, ostatko itsellesi ja lapsillesi jos niitä on vaatteet mistä? Ostan itse kaikki omat vaatteeni yleensä alennuksen aikaan ihan vaatekaupasta ja toki alennuksesta toki lapsellenikin joskus. Harvoin kyllä itselleni mitään ostan. Mutta suurimmalta osin puen poikani kirpparivaatteisiin. Poika 10 kk. Niin kauan kun löytyy hyviä käytettyjä, en aio ostaa kaupasta täydellä hintaa pojalle mitään.

Toki itselleni ostan myös kirpparilta jos löydän hyviä.
 
Kirppishullu
Ostan lähes kaikki omat ja lasten vaatteet alusvaatteita lukuunottamatta kirppareilta. Meilläpäin on paljon kirppareita ja hyvä valikoima. Säästää pitkän pennin, eikä joka toisella ole samanlaista asua :)
 
kirppari
Kaikki uutena. Kirpparivaatteet on aina niin kuluneita verrattuna uusiin
Mä en osta kuluneita vaatteita. Täällä toki sellaisiakin näkee mut suurin osa sellaisia ettei tunnu välttämättä olleen edes käytössä ennen kirpparille tuloa. Mä itse ostan lapselleni hyvät ulkovaatteet esim kaupasta mutta tarjouksesta. Ennen kun tulee esim uudet haalarit syksyllä myyntiin, myydään viime vuoden mallit tosi halvalla pois. Sama pätee kenkiin. Joskus löytyy Prismasta kuomat vitosella.
 
Ostan kirppikseltä niin paljon, kuin vain suinkin löydän.

Juuri muutama viikko sitten tein ihan huippulöytöjä (niitä voi käydä kurkkaamassa täältä: Chef shoppaa, tuunaa ja keksii kaikkea kivaa pientä puuhaa ) mutta valitettavasti se ei riitä. 4v ja 5v:n vaatekaapit huusivat nyt kesän jälkeen tyhjyyttä housujen ja pitkähihaisten paitojen osalta, joten oli pakko suunnata kaupoille.

Ja siellä sitten käytin tarjouksia hyväkseni. Ostin yhteensä 28 tuotetta, joista 18 oli "ota 3, maksa 2"- tuotteita. Ne olivat ihan oikeasti jopa kivoja ja mieluisia (H&M). Huppareita lupasin vähän tuunata, sillä yksivärisinä ne ovat vähän tylsiä. Mutta muutoin tosiaan lapset tykästyivät niihin kovasti.
Lisäksi kävi tuuri, sillä liikkeessä oli "osta 50 eurolla, saat 10€ alennusta"-tarjous. Ostosten loppusumma oli 175€...ja kun siitä sitten vähennettiin vielä se 30€, jäi maksettavaa lopulta enää vain 145€. Ei paha summa vaatemäärään nähden :)
 
"Mimma"
Itselleni ostan vaatteita, silloin kun tarve on ja/tai kaupassa sattuu olemaan juuri sopiva tarjolla. Hinnalla ei niin väliä (ostan harvoin), aleista en ikinä löydä itselleni mitään. Lapsille ostan kirpputorilta, vauvalla löytyy vaikka mitä, 4-vuotiaalle ei enää niinkään, joten hänelle alesta tai kaupasta normi hintaan. Alesta ostan seuraavaa kautta.
 
kirppari
Ostan kirppikseltä niin paljon, kuin vain suinkin löydän.

Juuri muutama viikko sitten tein ihan huippulöytöjä (niitä voi käydä kurkkaamassa täältä: Chef shoppaa, tuunaa ja keksii kaikkea kivaa pientä puuhaa ) mutta valitettavasti se ei riitä. 4v ja 5v:n vaatekaapit huusivat nyt kesän jälkeen tyhjyyttä housujen ja pitkähihaisten paitojen osalta, joten oli pakko suunnata kaupoille.

Ja siellä sitten käytin tarjouksia hyväkseni. Ostin yhteensä 28 tuotetta, joista 18 oli "ota 3, maksa 2"- tuotteita. Ne olivat ihan oikeasti jopa kivoja ja mieluisia (H&M). Huppareita lupasin vähän tuunata, sillä yksivärisinä ne ovat vähän tylsiä. Mutta muutoin tosiaan lapset tykästyivät niihin kovasti.
Lisäksi kävi tuuri, sillä liikkeessä oli "osta 50 eurolla, saat 10€ alennusta"-tarjous. Ostosten loppusumma oli 175€...ja kun siitä sitten vähennettiin vielä se 30€, jäi maksettavaa lopulta enää vain 145€. Ei paha summa vaatemäärään nähden :)
Sun blogi onkin mun yks seuraamista blogeista!
 
  • Tykkää
Reactions: chef
"Minä vain"
Kirpparilta minäkin ostan lapselle niin kauan, kun löytyy sopivia.. Kun on säilytystilaa, niin pystyn ostamaan jo etukäteen isompia kokoja. Erityisesti pihakirpparit ja Mll: n lastentavarakirppikset ovat minun suosikkeja.

Tampereen seudulla Kangasalalla oli tänään ja Pirkkalassa ensi lauantaina 4.10... Sinne heti kun aukeaa!
 
viieras
Mun periaate on, että en osta mitään kaupasta normaalihinnalla. Jotain toki välillä täytyy, mutta lapselle ostan kirpparilta merkkivaatteita ja aleista kaikkea sekalaista, lähinnä Lindexiltä yms. ja myyn sitten eteenpäin.

Itselleni en juuri osta kirpparilta, koen sen jotenkin hankalaksi ja olen sellaista kokoakin ettei niitä just sopivia vaatteita joka tangolla roiku- itsellenikin pyrin ostamaan alesta, koska vaatemaku ei ole koskaan ollut niin justiinsa.

Kirpparit on mulle harrastus, joten siellä tulee aika paljon pyörittyä :)
 
"kesis"
alushousut ja sukat uutena sekä miehen vaatteet mutta muutoin aika paljon kirppareilta. just totesin että omat farkut alkaa olla mennyttä...kirpparilta kahdet kapealahkeiset, istuvat kuin nakutettu, kunnoiltaan uudenveroiset 2e/kpl, sammaleenvihreä sekä rusehtavat neuletakit hyvän laatuisia molemmat,nukattomia ja siistejä kaikinpuolin 3e/kpl ja uudet saapikkaat 5e =) pojalle 140cm vaatetta jo vaikeampi löytää,niitä joskus ostan uutena
 
[QUOTE="kesis";30302685]alushousut ja sukat uutena sekä miehen vaatteet mutta muutoin aika paljon kirppareilta. just totesin että omat farkut alkaa olla mennyttä...kirpparilta kahdet kapealahkeiset, istuvat kuin nakutettu, kunnoiltaan uudenveroiset 2e/kpl, sammaleenvihreä sekä rusehtavat neuletakit hyvän laatuisia molemmat,nukattomia ja siistejä kaikinpuolin 3e/kpl ja uudet saapikkaat 5e =) pojalle 140cm vaatetta jo vaikeampi löytää,niitä joskus ostan uutena[/QUOTE]

Housut on kaikkein hankalimman löytää. Siis itselleni...lapsille housut voi ostaa koon mukaan, mutta aikuisten kohdalla tilanne on vähän toinen.

Koot kun ei oikein tahdo pitää paikkaansa ja aina pitää sovitella. Toisinaan ostan silmämääräisesti ja sovitan sitten vasta kotona. Jos eivät ole sopivat, niin ei se 2€ onneksi hirmuisesti kirpaise :)
 

Yhteistyössä