kisanhiekkaasiaa...

Mitäs kissanhiekkoja käyttelette noin yleensä? Me käytimme ennen pirkan kissanhiekkaa, mutta sitten tätini sanoi että mikset osta pellettiä ajaa saman asian ja tulee halvemmaksikin.Pellettisäkki maksaa täällä meillä maataloustarvikeliikkeessä n.5 e/20 kg säkki ja se kestää meidän kissalla noin pari kuukautta kerrallaan. On ympäristöystävällinen ja helppo käyttää. Mielestäni imee ainakin kissan pissanhajun jopa tehokkaammin kuin hiekka.SUOSITTELEN!!!
 
Sae
Meillä käytetään puupohjaista Ököplussaa. Se on riittoisampaa (ja siten halvempaa) kuin pelletit. Yksi 40 litran (n. 27e) säkki kestää meidän käytössä (6 kakkista, 5 kissaa) 3,5kk. Ökötti tekee tiiviin paakun joka ei murene, hiekkaa ei siis tarvitse välttämättä vaihtaa käytännössä koskaan kokonaan (hiekan annetaan kulua loppuun, laatikko pestään, uudet hiekat jne). Hajunpitävyys on loistava. Tämä on ehdottomasti paras ja halvin kokeilemani hiekka.
 
sef harmailee
Suurin syy siihen, miksi moni käyttää hiekkaa, eikä pellettejä on siinä, ettei kaikki kissat todellakaan suostu hiekkalaatikkoon tarpeitaan tekemään, jos siellä on pellettejä.

Meillä on 2 kissaa ja 2 hiekkalaatikkoa. Toisessa on super carino hiekkaa ja toisessa pellettejä juuri siitä syystä, että pelletot ovat paljon edullisimpia. Pellettilaatikkoa käytetään HUOMATTAVASTI vähemmän, kuin mitä hiekkalaatikkoa. Vanhempi kissoistamme ei taida pellettilaatikolla edes käydä, sillä kertaakaan en sitä siellä ole nähnyt ja nuorempana, kun pellettejä sille kokeilin, se ystävällisesti #&%?$!* laatikon viereen lähes aina.

Pellettien hygieenisyys on myös asia jota kannattaa miettiä, varsinkin lapsiperheissä.
Meillä on todella korkeat hiekkalaatikot, jottei hiekkaa kamalasti tule yli reunojen. Kun kissa kuopii, hiekka pysyy näppärästi sisäpuolella, eikä sitä kulkeudu pois laatikosta, kuin vain tassujen mukana muutama murunen.
Pellettien kanssa tilanne on vähän toinen. Pellettihän murenee "jauhoksi" jota kantautuu tassujen mukana paljon enemmän ja paljon kauemmas laatikosta.
Tuo on ajatus, joka hieman ällöttää. Tästä syystä meillä onkin pellettilaatikko parvekkeella, eikä sisällä.
 
smartass harmailee
Meillä käytössä Pellexin pelletti. Se rautakaupan lämmityspelletti on mun mielestä liian isoa ja hankala esim. ottaa kakkaa pois. Pellex kyllä tulee tosi kalliiksi, varsinkin kun on nirsot kissat ja pelletit vaihdettava joka toinen päivä... :headwall:
 
Meillä oli alkuun Rainbow valkoista paakkuuntuvaa hiekkaa. Se kuitenkin pölytti ja paakut hajosi, kun niitä sieltä keräili.
Ostettiin sitten EuroLitteriä ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Ainoana miinuspuolena on sen kulkeutuminen ympäriinsä. On niin hienojakoista.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2007 klo 10:27 PerhosVaikutus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2007 klo 13:21 Sählä kirjoitti:
Oon aika laiska siivoilemaan sitä laatikkoa, joten meillä on parhaimmaksi havaittu Ever Clean.
Meillä myös, kaksi kissaa. Mielöttömän hyvää hiekkaa, ei haise, ei kulkeudu mukana, paakuuntuu hyvin. En vaihda pois. =)
meillä ja käytössä Ever clean. ja en kyllä vaihda mihinkään kun on hyväksi havaittu...
 
millasta tää ever clean? on? minkä hintaista yms.vaikka olen vannoutunut pellettien käyttäjä niiden edullisuuden vuoksi, olen kyllästynyt imuroimaan puruja pitkin lattiaa. Toiseksi olen kuullu5t kissanhiekka-astian eteen laitettavista matoista jotka imerät suuren osan kissan tassuissa kulkevista "roskista"...onko kokemuksia auttaako se tohon puru ongelmaan..?
 

Yhteistyössä