kissaihmiset hoi -

Oppia ikä kaikki :)
Meillä kun hoitokissa + oma kissa niin kaksi hiekkalaatikkoakin. Noh.. hoitokissa 11,5 v ja meidän kissa 3,5kk ja risat alkoivat omaehtoisesti käydä toisessa kakalla ja toisessa pissalla. Toiseen ei siis tule ollenkaan kakkaa!
Tämä oli ainakin minulle uusi tieto :D Kissat tykkää järjestyksestä.. kuten puhtaista matonalusista ja sängyn petaamisestakin :heart:

Niin ja alkuun yritettiin väkisin työntää niitä käymään vain omissa laatikoissaan.. Ihmettelin että miksi eivät halua. Selvisi syy saman tein kun annoimme vapaasti käyttää laatikoita ristiin.
 
Toinen kissan ulostusasioihin liittyvä asia jonka olen huomannut, on arvojärjestys.
Meillä on 4 kissaa ja jos vanha rouva haluaa mennä asioille, mutta joku toinen oli menossa ensin niin rouvalle annetaan ensin tietä. =)
Hassuja nuo kisulit aina välistä, mutta empä pärjäisi enään ilman heitäkään.
 
juups
Minä aina päädyn lukemaan näitä ketjuja, vaikkei mulla omaa kissaa olekaan - vielä (muutaman vuoden sisällä ragdoll tai maine coon haaveissa). Sisko sen sijaan saa ihanan söpöläisen kotiinsa tammikuun lopulla, nimittäin siperiankissan. :D

No joo, mutta jatkakaa. Mä luen teidän juttujanne taustalta ja haaveilen omasta kissasta...:heart:
 
Tässä meillä saattaa muuten olla vastaus ainakin osalle niistä ihmisistä joiden kissat kapinoi hiekkalaatikkoa vastaan! Jos eivät halua "asioida julkisesti" tai / ja asioida kumpaakin tuotosta samaan laatikkoon :D
 
meillä on viisi maatiaiskissaa ( ei älkää kysykö miksi niin monta :whistle: ) ja sama tilanne kuin ÄitiysLomalaisella. Toinen laatikko on kikkareille ja toinen pissalaatikko. Tosin kolme ensimmäistä tekivät sekaisin, mutta uudet pentutulokkaat tekivät tilanteesta tällaisen. Onhan se helpompaa kieltämättä tuo siivoaminenkin:)
 
tilli
Meilläkin on hiekkalaatikot jakautuneet nesteeseen/kiinteään. Sitten vielä yksi kissoista käyttää vaan toista laatikkoa pisulaatikkona. Kissojen elämä on joskus tosi monimutkaista. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja f-f:
Jaha, pitäisköhän munkin kokeilla? Meillä on kahdelle katille ollut tähän mennessä yksi laatikko, ehkä jos tulee lisää kissoja, niin hommataan toinen.. :)


Hei toi on hieno! Minkäs kokoinen se on? Ajattelin, että mahtuisko ton meitin nykyisen paikalle.. Ja mistä olet ostanut?
 
Oho, olipas tullut kysymyksiä.. Sori, olen hidas vastailemaan. :saint:

Eli Mustista ja Mirristä tuo ihanainen ufo on hankittu. On se aika kookas (en kyllä osaa arvioida kokoa), mutta ainakin meidän kylppärin nurkkaan mahtuu ihan hyvin. Pienen alennuksen kanssa tuolla oli hintaa noin 40? (??). Hhm pistikin jo hyvän linkin incatin sivuille.

Plussia: Jos kissoilla on taipumusta pissiä seisoalteen tai muuten laitojen yli niin tuo on kätevä sellaiseen. Tuossa myös kissat saavat olla rauhassa tarpeillaan. Ja on muuten luonnossakin tosi hyvännäköinen. :) Näitä löytyy kai kolmessa värissä. Ja tän pitäisi ainakin pitää hajuja paremmin kuin tavallisten laatikoiden. Sitten on vielä noi portaat, joihin jää kissanhiekkoja tassuista = eivät sitten niin paljon varise lattioille.

Miinuksia: On astetta hankalampi putsata, kun on sen verta iso. Ja sitten jos kissat eivät tykkää käydä suljetuissa bokseissa, niin tuo ei sovi.
 

Yhteistyössä