kissanpissaa vauvan jumppamatossa!

  • Viestiketjun aloittaja ko
  • Ensimmäinen viesti
ko
Millä vois koittaa saada kissanpissan (kuivuneen) pois vauvan jumppamatosta? Sitä ei voi laittaa pyykkikoneeseen ja pohjapuoli on sellanen että luulen ettei se kestä hankaamista.

Kurja jos täytyy pois heittää :(
 
...
no älä nyt kuitenkaan pois heitä. luultavasti maton pohjamatsku ei kestä linkoamista ja/tai pesukoneessa pyöritystä. kyllä se pois tuolla etikkavesiseoksella lähtee.
 
Musta kuulostas oudolle, että vauvalle tehtäis matto, joka ei kestä vesipesua. Siis vauvathan puklailee jne. Kyllä semmosta luulis joutuvan muutenkin pesemään.

Ehkä ei konepesua, mut entä varovaista käsipesua? Ja en kyllä laittais pelkän etikkaveden jäljiltä vauvaani semmoselle. Mut se on mun mielipide.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;21949637:
Mä sanoisin, että pestä se täytyy, muuten en kyllä vauvalle laittais enää. Miks ei voi pestä? Siis mimmosta matskua se sitten on? Haittaako se, jos kokeilee pesua kuitenkin, jos roskiin menis sit toisena vaihtoehtona...
Se on tällainen Rainforest 1-2-3 Musical Gym - Fisher Price Toys - Rainforest ja kun "matto-osasta" irrottaa kaiken mahdollisen ni tuo pääty jossa on aurinko jää siihen kiinni. En tiedä mitä materiaalia siellä on sisällä, ehkä jotain pahvin tyylistä?! Mutta en ehkä laittain pyykkikoneeseen, tosin eipä haluta tulevaisuudessa vauvaakaan pissaiselle matolla laittaa :( HArmi vaan jos menee hukkaan kun oli kuitenkin kallis ja myöskin kiva..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;21949703:
Musta kuulostas oudolle, että vauvalle tehtäis matto, joka ei kestä vesipesua. Siis vauvathan puklailee jne. Kyllä semmosta luulis joutuvan muutenkin pesemään.

Ehkä ei konepesua, mut entä varovaista käsipesua? Ja en kyllä laittais pelkän etikkaveden jäljiltä vauvaani semmoselle. Mut se on mun mielipide.
Mun mielestä on kummallista ettei toi pääty lähde irti ku just puklujen takia olis kiva et vois heittää koneeseen.. Vedellä oon siis jo pessyt ja jollais tavallisella pesuaineella, mut haju ei täysin lähtenyt, huomattavasti väheni kuitenki. Sen jälkeen ei käytetty :) Nyt olen säilöön sitä laittamassa seuraavaa varten ja mietin miten saan puhtaaksi..
 
.
Siis tuossa linkissähän oli pesuohjeetkin tuolle matolle:

Mat: • Remove the tubes and supports from the mat.
• Machine wash the mat inside a pillow case in cold water on the gentle cycle. Do not use bleach. Line dry the mat.
 
Siis tuossa linkissähän oli pesuohjeetkin tuolle matolle:

Mat: • Remove the tubes and supports from the mat.
• Machine wash the mat inside a pillow case in cold water on the gentle cycle. Do not use bleach. Line dry the mat.
Kyllä tästä sais käsityksen, että se päätykin irtoisi (jos siis tota muoviosaa tarkotat), kun kerran tuon mukaan ihan konepestävä ja vesipestävä on. :) Koitas vielä uudestaan.
 
.
Jotenkin näin: irrota putket ja tuet matosta. Konepesu tyynyliinan sisällä, kylmässä vedessä ja alhaisella linkouksella. Älä käytä valkaisuaineita. Tasokuivaus.

Mutta se kissan pissan haju ei lähde pesuaineella. Esipese tai liota mattoa etikassa ja sen jälkeen koneeseen.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;21949837:
Kyllä tästä sais käsityksen, että se päätykin irtoisi (jos siis tota muoviosaa tarkotat), kun kerran tuon mukaan ihan konepestävä ja vesipestävä on. :) Koitas vielä uudestaan.
siis muoviosat saan irti mutta tuo jossa on aurinko, ni on yhtä tuon maton kanssa ja mun mielestä tuntuu kuin siinä olis sisällä joku "pahvintyylinen kovike". Mutta kun tuo ohjekkin sanoo että voi laittaa koneeseen ni kaitpa sitten uskallan :) Meiän kone ei pese kylmällä vedellä mut joku käsinpesuohjelma vois varmaan olla hyvä?
 

Yhteistyössä