kissasta luopuminen

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Joudun luopumaan rakkaasta maatiaistyttö kisustani :( Kyselisinkin onko teistä kohtuullista/oikein pyytää kissasta 50?:n maksu? Kun en tahtoisi antaa kissaa ilmaiseksi koska sen voi hakea silloin kuka tahansa,mutta se joka tahtoo siitä tuon 50e maksaa on todennäköisemmin tosissaan kissan suhteen. Tuntuu kauhealta edes miettiä tätä.. :/
 
kissojen ystävä
ei ole väärin pyytää tuota 50 euroa. se voi olla kissan hengen pelastus. kuka tahansa voi hakea eläimen ilmaiseksi ja tehdä sille mitä vaan. ehkä tuo pieni summa pitää "hörhöt" loitolla. mutta katsothan, että annat kissan oikeesti hyvään paikkaan ja tarkistat asian vielä jälkikäteenkin...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kissojen ystävä:
ei ole väärin pyytää tuota 50 euroa. se voi olla kissan hengen pelastus. kuka tahansa voi hakea eläimen ilmaiseksi ja tehdä sille mitä vaan. ehkä tuo pieni summa pitää "hörhöt" loitolla. mutta katsothan, että annat kissan oikeesti hyvään paikkaan ja tarkistat asian vielä jälkikäteenkin...
Kyllä, näin ajattelin. Tahdon kisuni ainakin lapsiperheeseen, koska rakastaa lapsia todella paljon :)
 
vieras
itse annoin vaikeessa elämäntilanteessa kissani naapuritalon alkoholistille ja nyt kaduttaa, varmasti se pelkää siellä.
tuo 50 e on minusta kuitenkin aika paljon maatiaiskissasta.
 
kissojen ystävä
hyvähyvä! itse olen ottanut kaksi kissaa perheestä, jossa ne olisi menneet lopetettaviksi. aivan ihania kummatkin! nyt ovat saaneet elellä ja olella perheessämme jo kymmenen vuotta ; ) ja toivottavasti vielä pitkään...
 
miio
Me jouduttiin myös luopumaan kissastamme, mutta me leikattiin se ennen kuin luovutimme sen. Eikä otettu rahaa kissasta. Tuttuun perheeseen annoimme ja minusta oli kiva antaa sinne leikattu kissa. Ikävä on kisua :(
 
kissojen ystävä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse annoin vaikeessa elämäntilanteessa kissani naapuritalon alkoholistille ja nyt kaduttaa, varmasti se pelkää siellä.
tuo 50 e on minusta kuitenkin aika paljon maatiaiskissasta.
no miksi et ole ilmoittanut asiasta vaikka eläinsuojeluyhdistykselle? jos vielä epäilet, että kissa pelkää...voi järki!
 
kissanainen
Alkuperäinen kirjoittaja :):
voi että. jos ois ollu poika nii olisin heti tullu hakeen mut ku isäntä on jostain syystä sitä mieltä et tyttökissat on vaikeempia.. :(
Ja pyh ja pyh! Kollikissat ovat minun mielestäni aina olleet vaikeampia, vaikka olisikin leikattu! Meidän kolli mourusi ja riehui joka kevät myös ilman palleja... Ja sitäpaitsi, narttukissat ovat tunnetusti kovempia metsästämään jos haluaa ulkokissan ;)
 
kissojen ystävä
meillä on kaksi tyttökissaa ja ihania tapauksia kumpikin: rauhallisia, tykkäävät olla sylissä ja myös omissa oloissaan. kaverin kollikissa (leikattu) riehuu yötäpäivää, tiputtaa kaikki tavarat hyllyiltä ja ajaa muita (tyttökissoja) takaa, vaikka nämä haluaisivat olla rauhassa...
 
..
Kyllä 50e on aika paljon kissasta. Kissan saa muutenkin niin helposti ilmaiseks.. Miten ois 30e? Kyllä sekin on jo summa jonka maksaa todennäköisesti vain ne jotka kissan oikeasti tahtoo.
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja kissanainen:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
voi että. jos ois ollu poika nii olisin heti tullu hakeen mut ku isäntä on jostain syystä sitä mieltä et tyttökissat on vaikeempia.. :(
Ja pyh ja pyh! Kollikissat ovat minun mielestäni aina olleet vaikeampia, vaikka olisikin leikattu! Meidän kolli mourusi ja riehui joka kevät myös ilman palleja... Ja sitäpaitsi, narttukissat ovat tunnetusti kovempia metsästämään jos haluaa ulkokissan ;)
:D se kuulemma ärsyttää enite ku se mouruaa kiima-aikana. ite oon sellasen käsityksen saanu et se ei mourua jos sen leikkaa mut ku ei nii ei.
 
mami
Alkuperäinen kirjoittaja kissanainen:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
voi että. jos ois ollu poika nii olisin heti tullu hakeen mut ku isäntä on jostain syystä sitä mieltä et tyttökissat on vaikeempia.. :(
Ja pyh ja pyh! Kollikissat ovat minun mielestäni aina olleet vaikeampia, vaikka olisikin leikattu! Meidän kolli mourusi ja riehui joka kevät myös ilman palleja... Ja sitäpaitsi, narttukissat ovat tunnetusti kovempia metsästämään jos haluaa ulkokissan ;)
Näin on meilläkin!! Kaks kisua toinen narttu ja toinen kolli, molemmat leikattuja. Kolli on yleensä laiska ja nyt keväällä leikkaamisesta huolimatta kuitenkin mouruaa ja on rauhaton, pissa haisee. Talvet vain syö ja nukkuu ja lihoo. Narttu on kovempi pyytämään hiiriä, on rauhallisempi ja kiltimpi, ei niin arvaamaton kuin toi kolli ja on timmissä kunnossa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja miio:
No minusta olisi kohtuullista leikkauttaa kissa jos haluaa siitä rahaa saada. Kaikki ketkä haluavat kissoja saavat niitä ilmaiseksi...
Samaa mieltä. Kissa kannattaa leikkauttaa. Leikatulle kissalle löytyy helpommin koti. Samalla kantaa vastuunsa siitä, ettei kissa pääse lisääntymään ja tuottamaan uusia kodittomia kissoja.
 
Minkä ikäinen kissasi on? Ja miksi sitä ei ole leikattu? Onko siitä leikkaamattomuudesta aiheutunut sellaista käyttäytymistä, jota me ihmiset sanomme häiriökäyttäytymiseksi? Missä päin kissa asustaa nyt? Pommitan kysymyksillä, koska ollaan etsimässä omalle kissalle kaveria...
 

Yhteistyössä