KIVUNLIEVITYS

  • Viestiketjun aloittaja ESIKOINEN TULOS
  • Ensimmäinen viesti
ESIKOINEN TULOS
:/ TÄSSÄ RV.37+3 JA PÄÄNI PUHKI OLEN MIETTINYT SYNNYTYSTÄ.... OLISIN HALUNNUT TIEDUSTELLA MITÄ KOKEMUKSIA TEILLÄ ON EPIDURAALIPUUDUTUKSESTA? SAAKO SEN LAITON JÄLKEEN LIIKKUA.... OLEN LUKENUT ERI PAIKOISTA ERI TIETOA TOISISSA SANOTAAN ETTÄ SAA TOISISSA EI..... MITEN ON TODELLISUUDESSA? SAAKO LIIKKUA VAI EI???? TIETÄMÄTÖN
 
Mulla on vain tälläinen neuvo: Älä suunnittele etukäteen kovin tarkasti!
On tietysti hyvä jos tietää mitä on tarjolla,mutta joskus niitä ei voida antaa mitä haluais jne... Mä en ajatellut mitään etukäteen ja hyvin kätilöt ehdotteli eri vaihtoehtoja! Epiduraali oli kyllä aivan ehdoton ykkönen! En kyllä liikkunut sen laiton jälkeen mutta en tiedä saisiko..itse en vain halunnut liikkua:
 
Voi liikkua jonkin verran, mutta hankalaa, koska olet kiinni kahdessa laitteessa. Kädessä tippa+teline, ja alapäästä tulee 2-3piuhaa koneeseen. Jos wc-hätä, voi alapään piuhat irottaa hetkeksi koneesta. Itselleni epiduraali ei tehonnut niin hyvin kuin jollekin muille. älä ota paniikkia, asiantuntijat paikalla. Itse olin ehdottomasti epiksen puolella. Ja messiin ilokaasua :D
 
Vastauksia
Kyllä se epiduraali kannattaa. Kivuttomaksihan sekään ei oloasi saa jos sitä kuvittelet, mutta vie kyllä hyvin pahimman terän niistä helvetin repivistä loppusupistuksista. Ponnistusvaiheeseen lievitys ei paljoa enää auta, paine alkaa pakkaa peräpäähän...
 
Paracervikaali on oikein mainio "ei-niin-iso-puudutus"! Siis paikallispuudutus kohdunkaulaan, jos reunoja on vielä jäljellä. Oon sitä mieltä, että saliin mennään synnyttämään, ei saamaan toinen toistaan järeämpiä puudutuksia! Ilokaasu on oikein käytettynä loistava apu. Positiivisella asenteella :heart:
 

Yhteistyössä