Kivut keskenmenossa?

Eli itsellä eka km ja ei siis tietoa eikä kokemusta, millaisia kivut saa/voi olla. Tiistaina alkoi vuoto ja muuttui vuorokauden kuluttua runsaaksi ja hyytymiä oli paljon. Kipu on sekä alaselässä ja -mahassa. Hetkittäin ei ole lainkaan kipua, siis saattaa mennä pitkiäkin aikoja, ja sitten taas alkaa. Särkylääkettä olen ottanut, siis kun on ollut varsinkin selän puolella kovaa kipua ja edellisestä lääkkeestä tarpeeksi aikaa.

Myös se kiinnostaisi, kuinka kauan vuotoa yleensä on? Mulla siis ihan alkuraskauden keskenmeno kyseessä..
 
Minulla kivut olivat ihan kuin normaalia menkkakipuja, kestivät kaksi päivää, en edes särkylääkettä ottanut. Mutta olen kyllä kuullut, että aika pahojakin voi olla. Jos menee niin pahaksi, ettei meinaa kestää, niin soita lääkärille, kyllä ne jotain tekevät. Muutenkin, jos mietityttää, niin voit soitella tk:n vaikka, niin kertovat kyllä, mikä on normaalia.

Vuoto kesti minulla n. viikon, mutta olen kuullut, että joillain on jopa menkat tullut heti perään ja vuoto ollut yhteensä jotain 6 vk. Eli vaihtelee tosi paljon. Niin mun km oli rv 7+0
 
Mulla siis oli rv 10 kuukautisten mukaan, mutta raskauden kehittyminen oli pysähtynyt ilmeisesti rv 4-5 eli ei ollut pussia kohdussa. Vain limakalvo paksuuntunut.

Toistaiseksi olen pärjännyt kivun kanssa eikä ole tarvinnut ajatella lääkäriin lähtöä. Lääkäri kyllä sanoikin, että jos voimakasta kipua tai vuotoa, ottaa sitten yhteyttä naistent.polille. Vielä ei niin voimakkaalta tunnu kuitenkaan..
 
Minulla oli myös kivut vain aavistuksen kovempia kuin menkkojen aikaan. Taisi vain sydämeen koskea eniten.. :'(
Vuoto alkoi reilu viikko sitten tiistaina, rv7, ensin niukkana. Ja sitten keskiviikko aamuna runsaana, myös paljon hyytymiä mukana. To, pe, la ja su oli "normaalia" vuotoa pääasiassa. Eli keskiviikkon ryöpsähdystä lukuunottamatta kuin menkat olisi ollut. Viime tiistain ultrassa todettiin että hyvin on kohtu tyhjentynyt, enää ei siis vuodakaan.
Särkylääkettä myös minulle suosittelivat, kun neuvolaan soittelin. Ja voisinpa vannoa että eilen oli jälkisupisteluja, kuin synnytyksen jälkeen! Hitsi että tuntui pahalta...
:(
 
Heippa! Minulla km viikolla 10+4, oli menny kesken jo 7+4... Kun vuoto alkoi, tunsin menkkamaista jomotusta, joka sitten iltasella äityi ihan järkyttäväksi kivuksi. Pyörryin ja oksentelin ja makasin vessanlattialla tuskissani. Mies meinasi soittaa ambulanssin, mutta soitti sitten sairaalalle, josta sanottiin että kun sieltä on tullut tarpeeksi tavaraa ja supistukset loppuvat, niin helpottaa. No, helpottihan se ja sain yön nukuttua.... Aamulla sitten kaavintaan.
 
Berry76 mulla luki kotihoito-ohjeissa ja hoitajakin painotti että kipuilu tulee just noin aaltoilevana. Se on siis normaalia kipuilua. Jos kipu muuttuis jatkuvaksi ja menis vain hetkellisesti ohi särkylääkkeen vaikutuksesta niin siinä tapauksessa pyysi soittamaan polille.

Julietta kauanko sulla kesti vuoto kaavinnan jälkeen? Mulla normaalin kuukautisvuodon tapaista oli silloin samana päivänä kun kaavittiin (ke) ja sitten on ollut (to-la) vain niukkaa vuotoa.
 
Mulla tosiaan tuo kipu oli to ja pe pahimpana, mutta edelleen vuoto on runsasta, tänään ehkä hieman jo vähentynyt, mutta eilen sai vessassa hypätä siteen vaihdossa tosi tiheään. Ja siis oli jo 6. päivä vuodon alkamisesta. Keskiviikkona on kontrolliultra, toivottavasti silloin jo on vähentynyt reilusti.
 
Mulle ei annettu ollenkaan tuota kontrolliultraa. Onkohan se niin ettei sitä tehdä kaavinnan jälkeen? Vain pissanäytteelle sain lähetteen josta kontrolloidaan 4 viikon päästä ettei raskaushormonia ole enää elimistössä. Tuossa mun aiemmassa viestissä oli päivät näköjään väärin eli to oli kaavinta ja silloin oli normaalia vuotoa, sitten pe-la niukkaa ja nyt sitten su-ma aivan aavistus enää tullu. Eikä ole enää pariin päivää tarvinnut särkylääkettä ottaa. Nyt tuntuu että fyysisesti tämä meni vähällä jälkikivulla. Toivottavasti ei mitään tulehdusta tule...

Mietin termia "keskeytynyt keskenmeno" eli oliko mulla nyt sellainen kun vuoto ei alkanut vaan huomattiin ultrassa että sydän ei enää lyönyt ja kehitys oli pysähtynyt? Vai mitä se meinaa?
 
Näpsy: kyllä se on keskeytynyt keskenmeno jos vuoto ei ala itsekseen vaan tarvitaan pillerityhjennys tai kaavinta kohdun tyhjentämiseksi alusta alkaen.
Mulla ekalla kerralla meni just niin, raskausoireet loppu ja tuli teelusikallinen rusehtavaa tuhrua, menin päivystykseen kättärille ja näinpä nähtiin kehityksen päättyneen.
 
Hei! Mulla tuli kaavinnan jälkeen enimmäkseen tuhrua noin viikon verran. Yhtenä päivänä tunsin pientä jomotusta, mutta särkylääkkeitä en tarvinnut.

Minulla ne katsoi siinä ultratessa sikiön "mitat", josta sitten päättelivät koska kehitys oli pysähtynyt. Eli melkein tasan 3 viikkoa ennen kuin km käynnistyi kunnolla.

Kontrolliultraan en saanut minäkään... Ilmeisesti se ei ole tapana kaavinnan jälkeen. Pelkkä sisätutkimus tehtiin, eikä edes hormoonitestiä.

Että näin täällä meilläpäin.

Tsemppiä teille!! :hug:
 

Yhteistyössä