Kivuttomia supistuksia rv 12+4?

Olisi kiva tietää että mikä on kohtuullinen määrä tässä vaiheessa raskautta?

Todella epämukavan tuntuisia mutta kivuttomia supistuksia. Näitä on tullut vain saunassa tai jos makaan selälläni mutta tänään on tullu ihan muutenkin vaan?
Näitä ei ole tullut ennen kuin ehkä 2 "peräkkäin".

Ja mahtaakohan hirveä alaselkä särky liittyä näihin jotenkin kun tänään on ollut sitten alaselkä "todella kipeä" :/ Ultrassa käytiin perjantaina ja siellä kaikki ainakin oli hyvin enkä kyllä usko et mikään huonosti olisikaan mutta ihmettelen näitä oloja kun olen saanut olla rauhassa oireilta jo jokusen viikon ja nyt sitten yhtäkkiä tämmösiä oloja :O
Auttakaa ensikertalaista
 
Hei,

itellä ei ole kyl valitettavasti omakohtaista kokemusta asiasta mutta voisin veikata että tuo alaselkäkipu ei kovin hyvä asia taida olla tuossa yhteydessä.
Jostain luin, että jos kivuttomia supistuksia tulee päivässä alle 10, ei hätää mutta jos ylittää 10 niin ois syytä soittaa neuvolaan :/
Toivottavasti kaikki menee hyvin ja nuo supistukset on täysin harmittomia :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Selvä :) no nyt kuitenkin kun heräsin aamulla niin ei ole enää alaselkä niin kipee :) nyt se on taas sellainen kun aina ennenkin :D ajattelin silti soittaa neuvolaan jos sais vaikka seuraavaa käyntiä aikaistettua ettei tarvis murehtia kovin pitkään onko kaikki hyvin :)

Kiitos paljon vastauksestasi :)
 
Mulla oli noita harjoitussupistuksia aina välillä, välistä useampi per päivä, välistä ei ollenkaan. Ne kuuluu asiaan ja ovat yleensä harmittomia. Kohtu siellä vaan treenaa tulevaan. :)

Kannattaa niistä neuvolassa kuitenkin mainita ja samalla tuosta selkäsärystä. Siellähän hyö parhaiten kuitenkin tietää jos tuntuu että tarvetta on asiaa tutkia.

Itsellä tuli raskausaikana myös muutama kivulias supistus mutta niistäkin neuvola sanoi että ei haittaa jos tulee vain yksi. Useampi jos tulee niin sitten on syytä ottaa yhteys neuvolaan.
 
Mulla on ollu toi alaselkä alusta asti ihan kipee. välillä parempi ja sit taas tosi kipee mut ne menee ja tulee :) noit suppareit ei enää oo tullut niin paljon kun sillon joku päivä :) Ellen sitte tee jotai esim siivoo, pitkät lenkit, autolla ajaminen :D noi aiheuttaa ainakin niitä... Ja neuvolakin on taas viikon sisällä niin siellä sit taas näkee kaikki arvot jne :) Kiitos vastauksista :)
 

Yhteistyössä