kjotkut ovat epähygiennisiä, en tajua! kävin tuttavalla aamukahvilla

  • Viestiketjun aloittaja "Minni"
  • Ensimmäinen viesti
itteasiassa. menin kaverille kylään. lapsi 2v oli kuumeessa. kaveri oli valvonu yön. käskytin kaverin nukhuun ja jäi läpin kans olkkariin. laittelin lelut paikalheen ja lakasin roskat. keittiössä tiskasin, pyyhin tasot yms. vessan pesin myös ja laitoin pyykit. kävin kaupassaki jopa. mutta joskus ku autta keveri on helpompi pyytää apua myös jos sitä tarvii itte.

ei mulle kaveruus ole pelkkää kiilotettua kotia. ehei. son sitä että josksu seisotaan yhessä sielä kaulaan myötenpaskassa ja tulhaan sieltä sitt pois ku kerithään.
Koskas sie halusitkaan tulla meillekylään?!? :D 8)
 
  • Tykkää
Reactions: narikka83
"Eee"
[QUOTE="vieras";26722129]kun itsekin olen yksin 3 lapsen kanssa ja kotona siivoan aina ja alinomaan.[/QUOTE]

No selvishän se, miks sulla on pipa niin kireellä, ettei kaverilla voi kyläillä ilosissa tunnelmissa vaan pitää arvosteleen alkaa. Ehkä kannattais itekkin nauttia joskus elämästä sen alinomasen siivoomisen sijaan. Tai mitä suotta. Onhan se mukavaa sitten eläkkeellä kiikkustuolissa muistella, miten lattia aina kiilsi ja pölyt oli pyyhitty...
 
Mä yhä ihmettelen että täällä "teilataan" ne jotka pitävät siististä kodista ja ehkä jopa kehtaavat hieman ihmetellä miten joillakin ei ole aikaa siivota.

Ei kyse ole mistään ajasta tai siitä että on vauvaa, lapsia, töitä jne, kodin voi pitää siistinä hyvin vähällä vaivalla. Ja mielestäni se on myöskin huomionosoitus, arvostavaa käytöstä toisia kohtaan että asunto ei ole ihan kaatopaikka. Arvostusta lapsiaan ja kumppania kohtaan sekä ITSEÄÄN.
( enkä nyt tarkoita ap:n mainitsemaa kämppää, kohta tämäkin viesti ymmärretään ihan väärin niinkuin nyt yleensä tällä palstalla ;) )
 
"mona"
Mua kyllä ahdistaa kotona sotku ja siivoan aina heti tiskit yms. pois, vaikka sitten joutuisin sanomaan lapselle että selaile sitä kirjaa yksin vähän aikaa.

Mut ei mua muualla epäjärjestys haittaa, mutta jos jossain ois tosi paskaista, niin ei ois kiva mennä lasten kanssa kylään. Mutta ei meillä sellaisia kyläpaikkoja edes ole..
 
"yyhoo"
En jaksa kahlata koko ketjua läpi, mutta ilmeisesti ihan vauvan äiti on kysessä? Kyllä minäkin itse äitinä ymmärrän, että jos vauva esim.valvottaa paljon tai on muuten uupunut, ei siinä tule aina mietittyä, että onko kulissit kunnossa, kun "ystävä" tulee kahville. Kyllä minä ainakin tarjoasin tässä tilanteessa vauvanhoitoapua, että äiti saa siivota tai siivoisin itse ja auttaisin sillä tavalla. Mikä se sellainen "ystävä" on, joka arvostelee ystävyyssuhdetta pelkän ulkoisen kulissin perusteella? Niin kun narikka jo ekalla sivulla totesi, niin se tosi ystävyys punnitaan jollain muulla tavalla, kun kiiltävällä kodilla. Etenkin jos tosiaan nytkin oli kyse pienen vauvan uupuneesta äidistä, niin enemmän mä sitä jeesaan, jos tarjoan konkreettista apua, enkä pelkästään juorua kylän asioita kahvikupin ääressä. Mitä iloa siitä on sille uupuneelle äidillle, joka selkeästi tarvitsee apua, vaikka ei kehtaa sitä välttämättä pyytää? Ei se silti sitä todista, että jos kerran tai pari annan auttavan käden, että se alkaa sua loppuelämäänsä työllistää. Ollaanko me nykyään todella näin itsekkäitä, eikä tunneta esim. sellasta sanaa kun naapuriapu? Ei ole ihmekään, että näitä masentuneita ja uupuneita mammoja riittää ja ne tekee ties mitä pöllöyksiä, kun mistää ai saa apua tai kukaan ei välitä - ei edes ne ns. "ystävät" (jotka ei tee muuta kun arvostelee ja juoruaa toisen huonosta jamasta palstalla). Kaikki vaan tuntuu ajattelevan omaa persustaan!
 
Deisi
Mua kyllä välillä ahdistaa myös kyläillä jossain,jossa ei ole siivottu ikuisuuksiin,likasia vaatteita vessat täynnä,hiekkaa lattiat täynnä,tahroja jokapuolella ja tiskit kaikki levällään! Itselläni on 3 pientä lasta ja kerkeän hyvin siivoamaan jälkemme,on ihan tekosyy,etteikö muka ehtisi edes perussiistinä pitää kotiaan.
Ajattelen mieheni näkökulmasta,että olispa kiva tulla töistä kotiin jossa pöytää ei oltais viititty edes pyyhkiä ja puhtaat vaatteet kaivat itselles paskasten seasta.
 
"ninni"
[QUOTE="vieras";26722233]En kauhistelisi toisen sekasortoa. Mutta en myöskään haluaisi mennä sinne sekasortoon vaan vaikka mieluummin kahvilaan tai ulkoilemaan. Ei vaan riitä jaksaminen mullakaan enää työn ja perheen hoitamisen ohessa vielä kavereidenkin huushollin hoitamiseen. Niin se on, pakko huolehtia omasta jaksamisesta ja omasta perheestä.

Näkiskin sen, että joku kaveri tulis siivoamaan mun talon...[/QUOTE]

Mä näkisin tän sun asenteen ja ton viimesen lauseen välillä aika suoraviivaisen yhteyden... Ei sulla varmastikaan ole sellaisia kavereita, jotka tulis teille siivoamaan, kun et itsekään heitä auta ;)
 
yks äijä vaan
[QUOTE="Minni";26722037].. ja YÄK! tiskiallas täynnä tiskejä ja siinä kasan päällä huuhtaistiin vauvalle maitopullo,
ovien päällä lakanoita roikkumassa, keittiön pöydässä kuivuneita puuro tms ja mehutahroja,
olohuoneen lattia niin täynnä leluja ettei päässyt kävelemään astumatta jonkun päälle..
lisäksi vielä tämä tuttavani itsekkin oli pesemättömän oloinen ja haisi hieltä sekä pulautukselta
:x[/QUOTE]

Muahhah viimeinen lause paljasti trollin, mutta noinhan se on.

Meillä tuo on arkipäivää! :) Ei onneksi joka päivä. Mihin muuten ne lakanat pitäisi ripustaa. Ai joo no pyykkinarulle, mutta sitten olisi ovien päällä lapsen vaatteet kuivumassa. Jotenkin vaan tuntuu kätsämmältä heittää ne lakanat oviin ja pienet vaatteet narulle. En oikeastaan tiedä miksi. Ehkä siksi, että lakana vie vähemmän roikkumapinta-alaa ollessaan ovella, sillä osa sen leveydestä voi roikkua oven sisäsivua vasten.
 
Kuulostaa normaalilta lapsi perheen kodilta.
Mikä nyt oli niin hemmetin pielessä,missä se huono hygienia oli?

Itse olen sitä sorttia,että pidän kämppääni siistinä ehkä liiankin kanssa.
Mulle se on vain asia johon voin vaikuttaa ja kun koti on kunnossa on paljon parempi mielikin.
Jos meillä joskus on tiskit altaassa,sänky petaamatta tms on ystävät jo kysymässä mikä mua surettaa..

Onneksi meillä ei käy ihmiset kylässä arvostelemassa meidän kotia vaan mua katsomassa.
Ja jos kämppää haluaa nimenomaan tulla katsomaan niin ilmoittaa sitten pari päivää aiemmin tarkan kellon ajan niin laitetaan kämppä katsomista varten kuntoon. :D


Mä tykkään siivota muittenkin luona ja usein jos ystävillä on tiskiä altaassa tiskaan tai täytän koneen tai tyhjennän koneesta astiat paikoilleen.
Ei sitä tarvitse suu kiinne tehdä. :)
Usein myös olen tarjoutunut tekemään ruoan..
Ne on niitä pieniä juttuja joilla saattaa helpottaa toisinaan isostikkin toisen arkea ja oloa.
Kyllä mulle tulee itsellekkin hyvä mieli jos toista voin auttaa jotenkin varsinkin js kyseessä on ystävä,sukulainen jne.. :)
 
Ja siihen ystävän haisemiseen ei varmaankaan ensimmäisenä ole syynä se ettei häntä kiinnosta peseytyä. :D
Vauvan puklu on aika normi "tuoksu" vauvataloudessa ja mulla on edelleen hikoilun kanssa ongelmaa vaikka synnytyksestä onkin jo kohta pari kk,hormoonit tuppaa olemaan sekaisin..
Mä käyn joinain päivinä kolme kertaa suihkussa ja silti tuntuu että olen hiestä märkä.
 
"Rainbow"
Ap, tekstistäsi ei käy ainakaan minulle selväksi, että menitkö sinne aamukahville ihan yllättäen vai oliko sinut kutsuttu kylään. Jos menit sinne tuttavallesi kutsumatta, niin en tajua, mitä oikein valitat. Minun kämpässäni on aina pieni sekasotku, ellen odota vieraita. Yllätysvieraiden olisi siis aivan turha järkyttyä kämppäni kunnosta (tosin, tämä nyt oli tarpeetonta mainita, sillä minun kotiini eivät yllätysvieraat pääse. En yleensä avaa ovea ovikellon soidessa enkä vastaa ovipuhelimeenkaan ellen tiedä etukäteen, että joku on tulossa). Jos taas itse menisin jonkun ystäväni luokse kylään ihan yllättäen – mitä en kyllä koskaan tekisi – niin en tietenkään ihmettelisi kodin epäsiisteyttä enkä todellakaan juoruaisi kaikille näkemästäni.

Tähän väliin on pakko lisätä, että toisin kuin monet muut tässä ketjussa, en myöskään tarjoutuisi siivoamaan ystäväni kotia sen kuvitteellisen yllätysvierailun aikana enkä todellakaan alkaisi siivota hänen kotiaan oma-aloitteisesti. Se olisi minun mielestäni epäkohteliasta. Hänenhän kotinsa se on eikä minun. Jokainen saa omassa kodissaan sotkea niin paljon kuin haluaa eikä se kuulu muille.

Tästäkin huolimatta olen sitä mieltä, että jos ap:n tuttava oli kutsunut ap:n kylään, niin siinä tapauksessa hänen olisi pitänyt mielestäni siivota kotinsa ensin. Minä ainakin siivoan kotini, jos tiedän etukäteen, että joku on tulossa kyläilemään. Se on kohteliasta vieraita kohtaan. Kuitenkin, jos jonkun ystäväni tai sukulaiseni koti joskus siellä kyläillessäni muistuttaisi katastrofialuetta, niin en huomauttaisi siitä hänelle mitään enkä menisi mesomaan asiasta millekään keskustelupalstalle. Asia ei kuuluisi minulle.

Jokainen tehköön niin kuin tykkää.
 

Yhteistyössä