klamydiasta

ite raskaana 10+ ja nyt terkka soitti että sisätutkimuksen yhteydessä otetusta näytteestä löytyi klamydia. viimeks otettu testi vuosi sitten odottaessa ekaa lasta jolloin näyte nega. En oo miestä pettynyt ja se ei mua. Mistä siis tauti tullut? Onko voinut olla miehellä vuosia oireeton ja nyt tarttui minuun? kokemuksia?
 
"vieras"
Tarttuu se klamydia oireettomanakin. Eli jos miehellä olisi ollut se vuosia, olisi se sinullakin näkynyt jo silloin vuosi sitten..

Mies puhutteluun vaan, koska ei taida olla puhtaat jauhot pussissa. Pahoittelut ja kovasti voimia <3
 
lnjb
Kuinka kauan olette olleet yhdessä? Kovistelepa sitä miestä. Ei se noin vain yllättäen tule. Sitäpaitsi varmasti olisi aiheuttanut oirehtimisia ja komplikaatioitakin kenties ekassa raskaudessa.
 
Jos tiedät satavarmasti ettet itse ole pettänyt niin eipä paljon vaihtoehtoja jää, vaikka klamydia tosiaan voi olla oireeton (n. 50% tartunnan saaneista miehistä ja 70% naisista on) niin kyllä se testeissä silti näkyy. Silkkaa typeryyttä uskoa ettei miehesi muka ole vieraissa käynyt, ei se klamydia wc:n renkaasta yleisessä vessassa tartu..
 
"pah"
[QUOTE="vieras";24945551]Mies vaa testeihin siinä tulee selville...[/QUOTE]

Mihin niitä testejä enää tarvitaan, jos ap kerran on ollut uskollinen, ja edellisessä raskaudessa ei mitään oo ollu. Klamydia tosiaan tarttuu vaikka oisi oireeton.
 
Niin koska sulla se on nyt todettu, mies pitää lääkitä joka tapauksessa, joten asiasta joudutte puhumaan ja jos tosiaan itse olet 110% varma uskollisuudestasi, ei jää kuin yksi jolta se olisi voinut tarttua.. Ikävä kyllä.. :(

Olen kovin pahoillani.. :(
 
oisin kyllä kuullut jos mies ois pettänyt, pieni kylä. Ja siis ekan raskauden aikana ei ollut klamydiaa testien mukaan. tarttuuko se aina jos tauti on? Eli onko mahdollista että tarttunut vasta nyt?
Minun käsityksen mukaan se tarttuu aina, joten jos se olis jostain miehen entisestä elämästä, se olisi näkynyt jo edellisessä testissä joten sen on täytynyt tarttua tässä välissä..

Joten vaikka pieni kylä onkin, ei kannata luottaa että ne ikävät asiat aina korviin kantautus.. :(
 
***
Olisi hyvin hyvin harvinaista ettei tauti olisi tarttunut sinuun ensimmäistä lasta tehdessä tai raskauden aikana. Raskauden aikana kun vastustuskyky menee muutenkin alas. Lisäksi olisit varmasti saanut jonkin komplikaation klamydiasta raskausaikana. Jos raskaus sujui normaalisti, lapsi syntyi ajallaan ja terveenä ja testit olivat silloin puhtaat, miehesi on sinua pettänyt. Pettämistä ei kylä tiedä!!! Hullua ajatella niin. Tarvitaan vain kaksi vaikenevaa ihmistä. Miksi se nainen olisi kertonut kaikille? On vaikka miehesi ex tai hyvä "ystävä". Kyllä mun ex petti vaikka pieni kylä olikin. Ja sain vasta taudista tietää sen.
 
joo, meen huomenna hakeen lääkkeet itelle ja ukolle, kysyn sitten sieltä tarkemmin terkalta missä ja mitä ja miten, tuun sit kertoon miten käy. Mutta ei siis löydy mitään vastaavaa tapausta, yhdes oltu kolme vuotta jossa ekan vuoden jälkeen pien tauko suhteessa, joka on jo puhuttu selväks.. Eli teidän mielestä mun mies on pettänyt mua tän vuoden aikana? (viime testi elokuu -10, eli aikaa vuos ja kolme kk) Vai tehdäänkö testit myös jälkitarkastuksen yhteydessä?
 
"pah"
oisin kyllä kuullut jos mies ois pettänyt, pieni kylä. Ja siis ekan raskauden aikana ei ollut klamydiaa testien mukaan. tarttuuko se aina jos tauti on? Eli onko mahdollista että tarttunut vasta nyt?
Ei se mitään sano vaikka ois pieni kylä, suurin osa ihmisistä ei kuitenkaan halua puuttua toisten parisuhteisiin kertomalla pettämisestä. Eikä sen pettämisen oo tarvinnu julkisella paikalla, tai edes siellä omalla kylällä tapahtua. Olen pahoillani mutta ei tuossa nyt oikeen muuta vaihtoehtoa ole. On pieni mahdollisuus että klamydia ei tartu jos on esim. yhdenillanjuttu kantajan kanssa, mutta koska te olette parisuhteessa niin varmaankin ootte harrastaneet seksiä useinkin. Onhan siinä joku häviävän pieni maahdollisuus ettei ois millään kerralla tarttunut, mutta hyvin epätodennäköistä.Jos taas olisit immuuni klamydiabakteerille, niin eihän se sitten nytkään olis tarttunut.

Mutta jos kerran oot satavarma ettei miehes oo sua pettänyt, niin sit kannattaa varmaan vaatia uus testi. Onhan se mahdollista että on tullut väärä tulos.
 
"jep"
Mulla samantyylinen kokemus! en tän enempiä tänne laita mut tarkoitan että on mahdollista. Ukko ei ollu pettänyt, ei olisi edes pystynyt enkä minäkään. Yllätys, yllätys.. Kukaan ei sitä kylläkään uskonut.
 
joo, meen huomenna hakeen lääkkeet itelle ja ukolle, kysyn sitten sieltä tarkemmin terkalta missä ja mitä ja miten, tuun sit kertoon miten käy. Mutta ei siis löydy mitään vastaavaa tapausta, yhdes oltu kolme vuotta jossa ekan vuoden jälkeen pien tauko suhteessa, joka on jo puhuttu selväks.. Eli teidän mielestä mun mies on pettänyt mua tän vuoden aikana? (viime testi elokuu -10, eli aikaa vuos ja kolme kk) Vai tehdäänkö testit myös jälkitarkastuksen yhteydessä?
Ei jälkitarkastuksessa testiä tehdä ellei siihen ole syytä. Oletko varma että ekan raskauden aikana sut testattiin? Ei sitäkään aina oteta välttämättä?!
 
[QUOTE="jep";24945669]Mulla samantyylinen kokemus! en tän enempiä tänne laita mut tarkoitan että on mahdollista. Ukko ei ollu pettänyt, ei olisi edes pystynyt enkä minäkään. Yllätys, yllätys.. Kukaan ei sitä kylläkään uskonut.[/QUOTE]
No mistä sä sen sit olit saanut?
 

Yhteistyössä