klo 22:00 zzzzzzz ???!!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.06.2006 klo 23:07 Aadan äiti kirjoitti:
Vastaan nyt tähän aloitukseen, jaskan jauhannat voi jättää myöhemmälle :whistle:

Meillä tyttö menee useimmiten yöunille klo 22-22.30....on aina ollu enempi virkunen illalla kuin aamulla. Tää sopii ihan hyvin meille! Me ei ainakaan tarvita parisuhteen hoitamiseen joka iltaista yhteistä aikaa tuntitolkulla, toiset ehkä enemmän. Aina silloin tällöin oon koittanu muuttaa rytmiä noin tunnilla aikasemmaks, mutta seurauksena on, että tyttö on väsyny ja kiukkuinen koko päivän ja sekös vasta raskasta onkin \|O Mun puolesta neiti saa olla tällä rytmillä vielä jatkossakin, siitä pidän kuitenkin kiinni, että tuota 22.30 myöhäsemmäks ei yöunille meno veny. Mun mielestä on ihana nukkua aamulla pitkään ja että on tällainen kiireetön rytmi nyt, kun ei tarvii lasta viedä vielä hoitoon ja herätä kellon soittoon :) Uskon, että rytmit saa muutettua, jahka opinahjo kutsuu!
peesaan. Meillä nukutaankin sit 9-10 aamulla. Mikä tulipalokiire meillä on?!? Ei mikään. nautitaan myöhäisistä illoista jaa aamuista. Jätetään aikaiset heräämiset työssä ja tarhassa käyville-sekä niille joille sopii aikaiset aamuherätykset :)
 
No meillä on aivan sama, koska laitetaan nukkumaan; herää joka tapauksessa yleensä klo 6-7. Senpä vuoksi laitan likan nukkumaan n. klo 20, talvella aiemminkin. Nyt kesällä on venähtänyt usein 21:een lämpimien iltojen ja kyläilyjen takia.
Itellä on aina väsy, jos joutuu heräämään ennen klo 7-7.30. Olen vuorotyöläinen ja ollut jo vuosia huono nukkumaan, joten yöt on tytöstä riippumattomista syistä katkonaisia. Nykyään hoitovapaalla, mutta nukkumistaito ei ole palautunut. :(
 
krisse-80
Meillä mennään yöpuulle puolen yön aikaan, että aika vähän on omaa aikaa. Mutta minkäs teet, kun tytön rytmi on semmoinen. Ei juuri vuoden täyttäneen rytmiä voi vielä muutellakaan. Ja aamulla saattaa nousta jo seitsemältäkin. Että joo, joskus väsyttää kyllä... :LOL:
 
Marva
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2006 klo 23:11 tytön äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.06.2006 klo 23:07 Aadan äiti kirjoitti:
Vastaan nyt tähän aloitukseen, jaskan jauhannat voi jättää myöhemmälle :whistle:

Meillä tyttö menee useimmiten yöunille klo 22-22.30....on aina ollu enempi virkunen illalla kuin aamulla. Tää sopii ihan hyvin meille! Me ei ainakaan tarvita parisuhteen hoitamiseen joka iltaista yhteistä aikaa tuntitolkulla, toiset ehkä enemmän. Aina silloin tällöin oon koittanu muuttaa rytmiä noin tunnilla aikasemmaks, mutta seurauksena on, että tyttö on väsyny ja kiukkuinen koko päivän ja sekös vasta raskasta onkin \|O Mun puolesta neiti saa olla tällä rytmillä vielä jatkossakin, siitä pidän kuitenkin kiinni, että tuota 22.30 myöhäsemmäks ei yöunille meno veny. Mun mielestä on ihana nukkua aamulla pitkään ja että on tällainen kiireetön rytmi nyt, kun ei tarvii lasta viedä vielä hoitoon ja herätä kellon soittoon :) Uskon, että rytmit saa muutettua, jahka opinahjo kutsuu!
peesaan. Meillä nukutaankin sit 9-10 aamulla. Mikä tulipalokiire meillä on?!? Ei mikään. nautitaan myöhäisistä illoista jaa aamuista. Jätetään aikaiset heräämiset työssä ja tarhassa käyville-sekä niille joille sopii aikaiset aamuherätykset :)
samoin meillä mennään nukkumaan 21.30-22.00..ja joskus vähän myöhemminkin ja saan nukkua sinne 9.30-10.30...eli aika myöhään mut en mä ees yleensä jaksa illalla valvoakkaan mut pitää aina toi sinkkuelämää kattoa ja sitten nukkumaan..vaik lapsi joskus yöllä herääkin juomaan maitoa,varmaan hampaita taas kutiaa.. :\|
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.06.2006 klo 09:19 krisse-80 kirjoitti:
Meillä mennään yöpuulle puolen yön aikaan, että aika vähän on omaa aikaa. Mutta minkäs teet, kun tytön rytmi on semmoinen. Ei juuri vuoden täyttäneen rytmiä voi vielä muutellakaan. Ja aamulla saattaa nousta jo seitsemältäkin. Että joo, joskus väsyttää kyllä... :LOL:
Kyllä vuoden ikäsen rytmiä voipi muutella :)
 
RIIU
Meidän 1v8kk poikamme laitettaan nukkumaan 19.-19.30 välillä. Herää aaamulla klo 5- 6.30. Ja herätys on joka aamu noihin aikoihin, vaikka laittais myöhemmin nukkumaan, eli aikaisin unille!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.06.2006 klo 21:19 RIIU kirjoitti:
Meidän 1v8kk poikamme laitettaan nukkumaan 19.-19.30 välillä. Herää aaamulla klo 5- 6.30. Ja herätys on joka aamu noihin aikoihin, vaikka laittais myöhemmin nukkumaan, eli aikaisin unille!
Mä en ikinä jaksais tällaista, kyllä tuotakin rytmiä voi korjata jos kerta toisinpäinkin voi. Huoh, onneksi ei tarvitse nousta aamulla ennen kukonlaulua. On niin ihana nukkua muksut kainalossa aamuisin ja nauttia sitten siinä kahdeksan-yhdeksän aikaan yhdessä hiljalleen heräämisestä. Onni että on mahdolllista olla lapsien kanssa kotona niin ei tarvitse kauheaa päiväkotirumbaa pitää.
 
klo 20
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.06.2006 klo 23:28 kata kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.06.2006 klo 21:19 RIIU kirjoitti:
Meidän 1v8kk poikamme laitettaan nukkumaan 19.-19.30 välillä. Herää aaamulla klo 5- 6.30. Ja herätys on joka aamu noihin aikoihin, vaikka laittais myöhemmin nukkumaan, eli aikaisin unille!
Mä en ikinä jaksais tällaista, kyllä tuotakin rytmiä voi korjata jos kerta toisinpäinkin voi. Huoh, onneksi ei tarvitse nousta aamulla ennen kukonlaulua. On niin ihana nukkua muksut kainalossa aamuisin ja nauttia sitten siinä kahdeksan-yhdeksän aikaan yhdessä hiljalleen heräämisestä. Onni että on mahdolllista olla lapsien kanssa kotona niin ei tarvitse kauheaa päiväkotirumbaa pitää.
On varmasti ihanaa, että lapset nukkuisivat aamulla pidempään, mutta meillä poika(3v.) on aina herännyt noin klo 6.00 huolimatta siitä mihin aikaan hänet on nukkumaan laitettu. Eikä rytmiä niin vaan voi muuttaa - ainakaan hänen kohdallaan. Yritetty kyllä ollaan - laitettu nukkumaan tavallista n.klo 20.00 myöhemmin, mutta tuloksena on erittäin kiukkuinen ja väsynyt lapsi aamulla klo 6.00. Eli ei siis niin vaan voi muuttaa, jos lapsi sattuu olemaan ns. aamuvirkku. Onhan kuudelta herääminen vanhemmille rankkaa, mutta itse koin sen erittäin hyväksi ratkaisuksi, varsinkin siinä vaiheessa kun poika 2vuotiaana lähti hoitoon. Eipä tarvinnut väkisin unista lasta hoitoon kiikuttaa, vaan ehti jopa tunnin verran leikkiä rauhassa kotona ennen lähtöä.

Vasta nyt noin parin kuukauden sisällä olen huomannut, että vähitellen poika saattaa nukkua aamulla puolisen tuntia - tunnin käuemman, jos on mennyt nukkumaan vaikkapa vasta klo 21.00.

Jos lapsi käy hoidossa ja joutuu heräämään ennen seitsemää, ainakin itse pk:ssa ja koulussakin työkennelleenä toivoisin, että lapsi menisi nukkumaan ajoissa, mikä omasta mielestäni on alle kouluikäisille klo 20.
 
Naana79
meillä poika pienen ikänsä (1,5v) ollu yökukkuja eli menny nukkuun vasta 22-24....MUTTA nyt viimisen viikon aikana laittanu aikas tarkallee 21 nukkuu joka onkin sit luxusta meille vanhemmille!
Tosiaan aikasemmin poika meni melkeimpä myöhemmin nukkuun ko isi eli eipäs meillä ollu koskaan aikaa toisille.
Herätys on sit 8 aikaan joka soppeli mullekin =)
 
hatch
Poika laitetaan nukkumaan noin 20-21, nukahtaa päiväunista riippuen joko heti tai hetken päästä. Päiväunia nukutaan yleensä yhdet 11-13. Aamulla herätään noin kasilta. Tämä rytmi sopii meille oikein hyvin, poika nyt reilun vuoden. Joskus nukkuu 17-18 vielä pienet unet. Omaa aikaa jää ihan riittävästi klo. 20-24.
 
Aleksin 1v8kk äiti
Meillä kaikki tyytyväisiä myöhempään aikatauluun!! Itse olen aina ollut aamu-unista sorttia joten mikäs sen passelimpi aikataulu MEILLE (ei muille) kuin poju nukkuun 22.00-23.00 ja herää aamulla 9.00-10.00!! Yöt nukkuu hyvin heräämättä aamuun asti, omassa sängyssään, omassa huoneessaan!! Ukko lähtee aamulla pirteenä ja hyvillä mielin töihin kun on saanut hyvät yöunet ja illal kun se tulee kotio ni tääl on vastassa pirteä ja hyväntuulinen perhe kun on saatu nukkua hyvin ja pitkään!! =) En väitä,että tämä on AINOA ja OIKEA tapa (sellaista tuskin onkaan) mutta tämä on meidän tapa ja me tykätään tehdä näin!! Parisuhdetta "hoidetaan" silloin tällöin viemällä poju esim. mummulle vähäksi aikaa! Ei me siihen jokaista iltaa tarvita... Auringonpaistetta vaan kaikille ja nautitaan kesästä sekä lapsista... B)
 

Yhteistyössä