KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVAT 2009

Pahittelut Sokrulille ja Heinämassulle :hug:

Sain perjantaina otetun verikokeen tuloksen, 27 oli arvo joten sen vuoksi CB:ssä näkynyt plussa. Nyt km:sta reilu kolme viikkoa. Alavatsaa juilii ja vihloo, toivottavasti ei ole tulehdusta. Eivät enää seuraa HCG:n laskua, vähän jää vaivaamaan...tai siis paljon :( Hoitaja sanoi, että voin itse kotona testailla lähteekö hcg nousuun, just joo, NO SITÄHÄN TÄSSÄ ON TEHTYKIN! Onko ihan normaali käytäntö että hcg:n laskua ei enää seurata ja onkohan normaalia että 2 1/2 viikkoa vuodon loppumisesta hcg vielä koholla? Ärsyttää tää...

Murmelin kauan sulla vuoto kesti? Ja kauan ehti olla vuotamatta kun hcg 12?
 
MAANANTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



nanakuu...........................KM 11/08...........................KP 2/25-28
Sun Rise...........................KM 10/08 .........................KP 3/31-35
kuumetta..........................KM 12/08..........................KP 11/24-27
Meritähti...........................KM 02/08, 12/08...............KP 13/34
Elviira-76..........................RK 11/07...........................KP 17/26-27
Barbapörrö.......................KM 12/08..........................KP 19/27
aMansikka.........................KM 11/08..........................KP 20/26-30
Julietta..............................KM 09/07, 03/08...............KP 22/32
Piki80............................... KM 10/08..........................KP 23/27-28
Diodium.............................KM 11/07,03/08................KP 25/28
kanella..............................KM 05/08..........................KP 25/27-33
Empuuu............................KM 09/08...........................KP 25/30
pinkkimieli.........................KM 12/08...........................KP 25/
zamoon............................KM 07/00,07/08,09/08.......KP 27/26-34
tyttö onnellinen................KM 12/07
MeaMimosa...................KM 04/08,06/08,08/08,TM 01/09
catzu..................................KM 11/08
maaliskuu..........................KM 10/08, TM 01/09
Perhosia.............................KM 01/09
Sokruli...............................KM 02/09



HAAVEISSA TOINEN



Annemaarit......................KM 08/08........................KP 8/24-28
annuli-nannuli.................KM 12/08.........................KP 16/28-30
Nemu.........................KM 08/06, 08/08, 11/08........KP 24/27-28
Elwi.................................KM 11/08..........................KP 24/28-42
pikku-pirpana...................KM 09/08
tinttamaaria.....................KU 08/08 (PLUSSA!)
Maaria75.........................KM -05,-07, 12/08
sukkapari..........................KM 01/09
Pinguli.............................KM 12/08



HAAVEISSA KOLMAS



Omenaruusu.....................KM 10/01, 10/08...............KP 4/23-30
PuuhaEmmi.......................KM 10/08..........................KP 13/25
Jennyli...............................KM 01/09..........................KP 16/32
sohvi77.............................KM 01/09..........................KP 23/
Tikruliini............................TM 05/08...........................KP 29/30
Amira................................KM 06/07
Happihyppy......................KM 02/08, KU 12/08



HAAVEISSA NELJÄS



Sintsu78...........................KM 01/09



HAAVEISSA VIIDES



mother4..............TM 02, KM 06/08, KM 12/08..........KP 14/28
Eppuliini..........................TM 12/08






TAUSTALLA:

Leinikki, awek123, Filuuri, Murmelin, Liinakko, Betania, marijasu, valonsäde, Heinämassu82




PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:




2008

Elokuu: Allusmamma, Miracle=suukkosuulle, Inkaliina83, Superheppuli, Oxford, JJ-t, iltsu-natsu, Pesonen, Tinkatar

Syyskuu: Snowball, ElinaMaria, emiliana, äittä-67, humu82, Lissuli-81

Lokakuu: Huhtityttö, Herkkupeppu, witchii

Marraskuu: linneaborealis, Aava, SusSoo, heitu, Unicco

Joulukuu: sini74, maaliskuu, Nanniina, Maaria -76, Lymypiilo, Lehmis, miigu 123, Nasu-85


2009

Tammikuu: Millukka, Ristiinkulkija, woodoo, Jellona84, nöttiäinen, Dada, tiitu87, tinttamaaria

Helmikuu: Yeb, rouva-77



 
En päässyt tänne aamulla, aargh, kylläpä ahisti! |O nyt siis pino päivitetty,

Heinämassu, voi KURJUUS!!! :hug: :hug: :hug: :hug:

Sokrulille myös :hug: ja tervetuloa joukkoon. kyllä meitä täältä tasaiseen tahtiin lähtee takaisin odottajiin, että ei huolta, kohta taas sinun vuorosi :heart:

nanakuu :hug:

sohvi, turhauttava tilanne. En tiedä mitään noista ajoista ja arvoista. Ei auta kuin odotella :(

Tänne ei kurjuutta kummempaa, kun ei voi enää raportoida raskausoireitakaan! Ei mitään kerrottavaa siis :/
 
Heinämassu, voi kurjuus, mut jos se oliskin vaan raskauteen kuuluvaa

nanakuu :hug:

Uusille tervetuloa ja :hug:

Musta alkoi äsken tuntua että täällä on niin paljon jo uusia että mä alan kohta olemaan täällä ns vanha, vaikken edes kovin kauaa oo ollut ja onhan siellä listalla nimiä mitkä ovat mua ennen tulleet mut tosi paljon on tullut munkin jälkeen porukkaa. Tosin mä taustailin salaa aika pitkään ennen kuin tulin mukaan, mut kuitenkin.

Äsken makoilin sohvalla ja kattelin telkkuu ja yks kaks tajusin että mun alamaha sattuu ihan kuin olis menkat alkamassa, eka ajatus olikin et jaaha menkat alkoi ja sitte tajusin että eihän ne nyt voi vielä alkaa kun vasta kp 17.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :wave:
 
Heinämassulle suuret pahoittelut! :hug:

Olen yrittänyt tänään toipua neljän yövuoron putkesta, huomenna sitten iltavuoroon ja sen jälkeen pari yötä. Oireita ei kai liiemmin ole, alaselkää vaan pakottaa ja meinaa tulla itku oudoissa tilanteissa. Viikonloppuna se sitten selviää, tuleeko täti vai ei.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :wave:
 
TIISTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



nanakuu...........................KM 11/08...........................KP 3/25-28
Sun Rise...........................KM 10/08 .........................KP 4/31-35
kuumetta..........................KM 12/08..........................KP 12/24-27
Meritähti...........................KM 02/08, 12/08...............KP 14/34
Elviira-76..........................RK 11/07...........................KP 18/26-27
Barbapörrö.......................KM 12/08..........................KP 20/27
aMansikka.........................KM 11/08..........................KP 21/26-30
Julietta..............................KM 09/07, 03/08...............KP 23/32
Piki80............................... KM 10/08..........................KP 24/27-28
Diodium.............................KM 11/07,03/08................KP 26/28
kanella..............................KM 05/08..........................KP 26/27-33
Empuuu............................KM 09/08...........................KP 26/30
pinkkimieli.........................KM 12/08...........................KP 26/
zamoon............................KM 07/00,07/08,09/08.......KP 28/26-34
tyttö onnellinen................KM 12/07
MeaMimosa...................KM 04/08,06/08,08/08,TM 01/09
catzu..................................KM 11/08
maaliskuu..........................KM 10/08, TM 01/09
Perhosia.............................KM 01/09
Sokruli...............................KM 02/09



HAAVEISSA TOINEN



Heinämassu82 .........KM 10/01, 12/08, 02/09........KP 4/26
Annemaarit......................KM 08/08........................KP 9/24-28
annuli-nannuli.................KM 12/08.........................KP 17/28-30
Nemu.........................KM 08/06, 08/08, 11/08........KP 25/27-28
Elwi.................................KM 11/08..........................KP 25/28-42
pikku-pirpana...................KM 09/08
tinttamaaria.....................KU 08/08 (PLUSSA!)
Maaria75.........................KM -05,-07, 12/08
sukkapari..........................KM 01/09
Pinguli.............................KM 12/08



HAAVEISSA KOLMAS



Omenaruusu.....................KM 10/01, 10/08...............KP 5/23-30
PuuhaEmmi.......................KM 10/08..........................KP 14/25
Jennyli...............................KM 01/09..........................KP 17/32
sohvi77.............................KM 01/09..........................KP 24/
Tikruliini............................TM 05/08...........................KP 30/30
Amira................................KM 06/07
Happihyppy......................KM 02/08, KU 12/08



HAAVEISSA NELJÄS



Sintsu78...........................KM 01/09



HAAVEISSA VIIDES



mother4..............TM 02, KM 06/08, KM 12/08..........KP 15/28
Eppuliini..........................TM 12/08






TAUSTALLA:

Leinikki, awek123, Filuuri, Murmelin, Liinakko, Betania, marijasu, valonsäde




PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:




2008

Elokuu: Allusmamma, Miracle=suukkosuulle, Inkaliina83, Superheppuli, Oxford, JJ-t, iltsu-natsu, Pesonen, Tinkatar

Syyskuu: Snowball, ElinaMaria, emiliana, äittä-67, humu82, Lissuli-81

Lokakuu: Huhtityttö, Herkkupeppu, witchii

Marraskuu: linneaborealis, Aava, SusSoo, heitu, Unicco

Joulukuu: sini74, maaliskuu, Nanniina, Maaria -76, Lymypiilo, Lehmis, miigu 123, Nasu-85


2009

Tammikuu: Millukka, Ristiinkulkija, woodoo, Jellona84, nöttiäinen, Dada, tiitu87, tinttamaaria

Helmikuu: Yeb, rouva-77



 
Voikohan ton ekan tuhrupäivän laskea niin että on kp 1? Odotettavissa kuitenkin piiitkä kierto. Miehelle sanoin että nyt en testaa liian aikasin..Tältäkin oltais varmaan vältytty..Veikkaan että tässä oli kyseessä kemiallinen raskaus, koska toi hormonitaso laski noin äkkiä. Tai no, mitä väliä sillä mikä tuli ja mikä meni :'( ainakaan lokakuussa ei tule vauvaa. Mut niinkuin Sun Rise totesi, skorpparivauvaa metsästetään seuraavaks :D Jotenkin tätä ei sure samoin kuin edellistä, oli niin alussa. Ja jotenkin mä varauduin tähän heti, niin en ehtiny korkeelle leijuakkaan vielä :/ kiitos kun olette olemassa!!

eli oisko nyt kp 4/26 ja sen uuden keskenmenon voi lisätä listaan myös..
 
Mitä ihmettä mun kropassa tapahtuu?? Lämmöt on romahtanu, selkeetä ovisnippailua vasemmalla mahassa, tuhru loppunu ja vaihtunu OVISLIMAAN??? :eek: |O

Eli ei muuta kun ovistestien ostoon. Miten kummassa tällänen on mahdollista? On tosiaan sotkenu kroppaa nää keskenmenot, muuta ei voi sanoo..Just ennen vessakäyntiä vakuuttelin itselleni, että nyt ollaan sit tjot-meiningillä, ja en ota paineita mistään :p voi teitä, joudutte taas seuraamaan mun oirekuvailuja :LOL: Toivottavasti ette pitkään :ashamed: miehelle en viitti enää hössöttää edes entisen vertaa..Mielummin nää kaikki pettymykset kokee itse kuin toistakin kuormittaa :snotty: nyt olin niiiin varma kun plussasin, että sama se on kertoo taas vanhemmille ja anopillekkin..No, hyvä että kerroin, oli sit eilen mun kanssa päivystyksessä käymässä..Hassua oli sen kanssa jutella vauvajuttuja :heart: meillä on välit huimasti parantuneet joulukuisen keskenmenon jälkeen, mikä on todella ihana asia.
 
Heinämassu oikein iso :hug: Todella paha mieli tuli puolestasi :'( Ihanan positiivisesti tunnut kuitenkin asian ottavan. Meillä myös anopin kanssa välit lähenivät km:n jälkeen (tosin jo pojan syntymän jälkeen muuttuivat paljon läheisimmiksi) ja hän itse asiassa oli paras tukijani nuo ensimmäiset päivät (itsekin aikoinaan 2 km kokenut).

Sokrulille myös :hug: ja tervetuloa.

Sohvi mulla oli hcg noin 3 vko km:stä vielä 150 ja lääkärin mielestä oli laskenut niin hyvin ettei tarvinnut enää seurata (tyhjennys vkolla 11+). Kyllähän se jäi vähän vaivaamaan, varsinkin kun olin kuullut että monilla seurataan laskua nollaan ja varmistin asian vielä raskaustestillä myöhemmin. Piinaavaa tuo odottelu, mutta ei kai auta kun tehdä testi vähän myöhemmin ja katsoa mihin suuntaan muuttuu :/

ON: ovista taas odotellaan loppuviikolle. Huomenna aloitan tikuttelun ja yritetään tämä nyt hyödyntää paremmin kuin viime kierrossa.
 
heinämassu82 :hug: Onneksi sinulla on hyvä tukiverkko, jolle voi myös purkaa tunteita.

Minä en koskaan ehtinyt tavata anoppiani, kun kuoli viime kesänä. Vanhemmilleni en enää oikein osaa km:sta ja vauva haaveista/yrityksestä puhua, kun he nykyään keskittyy kälyni raskauteen, joka on vasta alku metreillä. Ehkäpä tulevat plussa uutisetkin jätän kertomatta, arvaavat sitten joskus kun alkaaa näkyä, eipähän tule uusia pettymyksiä suuriin odotuksiin.

ON: Projekti läski katoaa sujuu hyvin :) Tänään tuli vaakasta jo hyvä lukema, paino on pudonnut jo 5viikossa 6kiloa vähänkö oon ylpeä itsestäni :D oon nyt hoikemmassa kunnossa kuin ennen edellistä odotusta. Nyt siis keskityn laihtumaan ja yritän unohtaa raskausoireiden metsästyksen kropastani kokonaan.
 
rouva-77 olenkohan muistanut sinua onnitella... onnea :flower:

pinkkimieli hyvin on läski kadonnut, kyllä on syytä olla ylpeä! Itsekin voisin yrittää keskittyä vaikka "akka rantakuntoon" -projektiin ennen maaliskuun lopun lomamatkaa. Olis joku muu "pakkomielle" kun toi raskautuminen :kieh:
 
rouva-77Minäkään en ole tainnut huomata onnitella.Joten paljon Onnea :flower:

Itse en taida tässä kuussa päästä odottajien puolelle :( Testit ,sellaiset vilja-sensitive,tuli aamulla postissa ja enhän mä malttanut olla testaamatta.Negaa se sitte näytti vaikka sitä ois kuin käännelly ja väänelly ja kuvitellu siihen sitä toista viivaa...
Ei kyllä sinäänsä ole mikään yllätys, mut oisin mä toisin toivonu.Ja toivon vieläkin ,et se ei vaan vielä näyttäny ku onhan tässä menkkoihin vielä aikaa...Viikonloppuna tätiä sitte odotellaan.
 
MML
Minäki testasin tänään noilla vilja sensitiveillä..Hiukan malttamattomana ehkä :D Jonkinlaisen viivan pystyin saamaan siihen kun oikeen silmämunat sinisenä tuijotin, mutta eipä siitä tullu hullua hurskaammaksi. Eli malttamaton odotus jatkuu...

Onnittelut pinkkimielelle painonpudotuksesta. Ite en oikeen tosta karppauksesta oo syttyny, mutta yksi mun ystävä vannoo sen nimiin. Siitähän on aika monenlaista versiota liikkeellä, luulisin että lievempiin muotoihin neuvolalla ei ole mitään sanomista. Toisaalta joku atkinshan on aika epäterveellinen vaihtis, että sitä en usko neuvolan puoltavan. Haluatko kertoa miten itse syöt? Silleen lyhyesti :)
 
Haa :D ei mun kroppa ollutkaan seonnu :whistle: nyt se vuoto sit alkoikin, kunnon kävelylenkin jälkeen :) Helpottavaa sinäänsä, pääsee kunnolla aloittamaan uutta kiertoa..Oliskohan tää sittenkin ollu nyt kp 1 :D samapa tuo miten noi tossa listassa on,nyt aion odotella testauksen kanssa pidempään niin säästyy noilta pettymyksiltä sitten. Ja nyt vaikenen tämän päivän osalta :whistle: :wave:

*muoks*

Soitin neuvolaan ja kerroin tilanteen..Nyt pääsen seuraavan raskauden alussa neuvolalääkäriin, ja sieltä sit eteenpäin poliseurantaan, eli saan sit olla rauhallisemmilla mielin.Pääsee ultraan ym..Ja tosi ihana toi meidän neuvola"täti", oli todella aidosti pahoillaan meidän puolesta, kyseli jaksamiset, toivotteli voimia ja sanoi että ollaan taas pian yhteydessä :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkkimieli:
Karppauksella se läski lähtee :LOL:
Ja karpatessa saa syödä :p

Onko muita karppajia täällä? Oisko kellään tietoa neuvolan kannasta karppaukseen raskauden aikana?
Ei täällä enää, odotuspuolella kyllä. ;) Tänne taas eksyneenä. :saint:

Karppaan normaalisti (myös raskaaksi tullessani) ja noudattelen niitä oppeja kyllä raskauden aikanakin, joskin alkuraskauden pahoinvoinnit teki hommalle aika pahasti stopin pitkäksi aikaa ja söin sitä, minkä suinkin pystyin nenän lähelle tuomaan ja sain alhaalla pysymään. Valitettavasti kaikki kasvikset ja liha oli ehdottomia nou nou -juttuja, joten... Tervetuloa hiilarilandia. Kroppa siitä lähtien pahasti hiilarikoukussa, ja itse tarvitsen kunnon induktion, jotta tästä pääsen taas kunnolla oikeille jäljille. Joten oon päättänyt tämän loppuraskauden koittaa hyväkarppailla mahdollisimman paljon ja koittaa edes hiukan pitää sokerinsaannin kurissa. Eipä tässä enää niin paljon jäljellä ole. ;) Tosin mitään tiukkaa induktiota en uskalla sit heti imetyksen alkuunkaan ottaa, joten saas nähdä. Karpatessa tosiaan läski lähtee ja tiedän, et raskauskilot lähtis huristen, mutta imetys on ekana ykkösenä enkä tahdo sitä vaarantaa (enkä siirtää kuona-aineita sitä kautta vauvalle), joten siksi pitää vielä tutkia tilannetta. Muistaakseni infossa on aika paljon ollu noita imetyskeskustelujakin. Tarvii itsekin niihin vielä tutustua. :)

Mutta tuohon kysymykseen: neuvola on varsin myötämielinen, kunhan ei ala haastaa rasvankäytöstä. Tosin sieltäkin löytyy montaa mielipidettä asiasta, joidenkin mielestä kevyt-voilevi-oilevi kovetettuine kasvirasvoineen on just pop, voi täysin pannassa. Juuh, niinhän se on juu... Toiset sielläkin on vähän eri mieltä, joten riippuu pitkälti siitä, millainen terkka sulle sattuu. Mun terkka on ollut paljon sairauslomilla, joten oon hypännyt vähän useamman asiakkaana. Kasvisten syömisen suhteen ollaan neuvolan unelma-asiakkaita, joskin peruna-pasta-riisi-kieltäytyminen on tuntunut noista Voilevi-Uoleveista uskomattomalta (mikä hiton pakko niitä ois lautasella olla??). Omalla kokemuksella kiittelen sitä, et oon edes hyväkarppaillut siitä, etten ole tarvinnu kärsiä raskausaikana ummetuksesta. =) Tasan kaksi kertaa se iskenyt ja nekin silloin, kun oltiin kylässä ja jouduin ns. normaaliruokavaliolle.

Totta puhuen en ole hirveästi jaksanut alkaa neuvolassa asiasta haastaa. Tuo pahoinvointi hoiti sen, että jouduin palaamaan niiden mieleiselle hiilarilinjalle (ainakin hetkeksi) joka tapauksessa, joten eipä ole niin ollu tarvettakaan. Kaikki painot, arvot, paineet mulla on ok, joten ei ole ollut aihetta niidenkään puolesta. Mutta mielenkiintoista on (toisen käden tiedolla), että jos odottaja sairastuu raskausdiabetekseen, hänet ohjataan ruokavaliolle, joka on hyvin lähellä karppausta... (no joo, karpeille ei ehkä niin ylläri, mut kenties muille ;) ).

Semmoisia, tsemppiä vauvan yritykseen! Vihreistä kasviksistahan saa hyvin myös foolihappoa, joten ei paha laisinkaan. :)

Pikaista tärppiä kaikille!

T. Kärppä ja papunen
 

Yhteistyössä