km:n jälkeen kuumeilevat...

Pitkästä aikaa taas kirjoitan vaikka olen kyllä ahkerasti käynyt tätä lukemassa..

Uusia on liittynyt mukaan. ISO :hug: teille!

Huoh, kun on kamala kuulla mitä hiidin ja Äitee2:n äidit ovat raskaudesta ja keskenmenosta puhuneet. :eek: Vaikka olisi kuinka mones lapsenlapsi tulossa, niin luulisi että se olisi vain elämää rikastuttava asia.

Meillä äitini odottaa ensimmäistä lastenlastaan kuin kuuta nousevaa. Eilenkin soitti ja kysyi onko yritys päällä. :LOL: Ja onhan meillä. *muoks* tämän ei ollut tarkoitus vääntää veistä haavassa vaikka siltä se vaikutti kun luin nyt myöhemmin. :ashamed:

Epskeps: Täällä on kanssa yksi hevosihminen. Ratsastuskoululla olen koko ikäni pyörinyt ja vihdoin keväällä sain aikaiseksi hankkia myös vuokrahevosen. Tai pikemminkin olen tehnyt tallia ja välillä ratsastanut. Mutta jo kuukauden kuluttua hepan tapaamisesta sain plussan ja jätin ratsastamisen tällä uudella hevosella. Nyt heppa on kesälaitsalla mutta sielläkin sitä saisi käydä ratsastamassa niin usein kuin haluaa. Jotenkin on ratsastusfiilis hukassa. Kerran olen käynyt vuokrahepan selässä ja pari kertaa ratsastuskoululla. Nyt en ole pariin viikkoon tallilla edes käynyt. Tosin häät vievät aikaa, kun joudun niiden takia olemaan välillä lapsuudenkotipaikkakunnallani (häät vietetään siellä). Onneksi hepan omistaja on kokenut itse saman kuin minä ja on tsempannut ja sanonut, että teen niin kuin itselle parhaalta tuntuu.

).( Voin laittaa näin päin, kun olen ilokseni laihtunut 4 kg sitten toukokuun. Vaikka tapa laihtua ei ole ollut se kaikkein terveellisin. Minulle ei kerta kaikkiaan ole maistunut ruoka km:n jälkeen. Eilen oli ensimmäistä kertaa kova nälkä! Onko muilla ollut samanlaista "ongelmaa"? Tämähän on yksi tapa reagoida tapahtuneeseen. Olen alitajuisesti varmaankin "ruoskinut" itseäni tapahtuman johdosta. Nyt ei saisi enää laihtua, kun hääpukuun on tehty jo muutokset.

Ei mitään ovulaatiotuntemuksia, yleensä kyllä tunnen ja tiedän milloin se on. Tosin kp on vasta 13/28. Mies on ihan väsynyt pitkien työpäivien jälkeen eikä millään jaksaisi heilutella peittoja. On ihan ihmeissään, kun olen koko ajan ehdottelemassa. :LOL: No kerrankin näin päin. Yleensä tahti on vähintään 3 kertaa viikossa ja nyt on ollut jo neljän päivän taukoja. Onneksi eilen saimme vähän vauhtia asiaan. Nyt kuitenkin eletään kriittisiä hetkiä! Viikon päästä voi taas levätä. ;) Ymmärrän hyvin, että pitkään vauvaa yrittäneillä menee seksi suorittamiseksi. Kun minä skitsoilen jo ensimmäisessä kierrossa.

Pelottaa Tärkeintä on, että sinä ja miehesi tiedätte tehneenne oikean ratkaisun. :hug:

Plussatuulia++++++++++++++++++++++++++ :whistle: kaikille! Ja voimahali :hug: uusille tulokkaille!
Minä lähden koiran kanssa lenkille!
 
Vinja
Ai ei ole enää se vanha täti..Oi vitsi ihanaa :)
Se on ollut siellä jo silloin kun mun mieheni oli vauva... :whistle:
Toivotaan nyt sitten toooosi mukavaa tätiä sinne!
Mä joka tapauksessa varailen aikaa vasta kun näen että onko masussa kaikki hyvin!
 
Hei taas kaikille

Tuossa eilen yöllä kun en saanut unta mietiskelin taas näitä kaikkia lisääntymis juttuja =) ja pohdiskelin, että on se vain pitkä ja kivinen tie perustaa perhe. Kun miettii, että eka tosi kova raskaaksi tulemisen yrittäminen, niin monet pettymykset kun menkat tuleekin jopa vuosien ajan. Sitten JOS onnistuu ja tulee raskaaksi voi onni olla vain lainaa ja tulee keskenmeno tai useampikin. Ja vaikka raskaus olisi jatkunut jo pitempään kuin 12vkoa ja on jo toiveikas niin siltikään ei ole vielä varmaa saako rakkaansa pitää. Varsinkin jos on joutunut kokemaan kamalia, sitä pelkää koko raskautensa ajan erinäisiä asioita. Jos sitten on niin onnekas, että raskaus sujuu hyvin ja synnytys käynnistyy voi silloinkin vielä tulla huonoja uutisia. Synnyttävälle äidille voi sattua jotain, syntyykö vauva hengissä, onko hän terve jne. Sitten vielä ne synnytyksen jälkeiset masennukset ja kätkyt kuolemat. Herää vaan ajatus, että toivottavasti ns. helpon raskauden kokeneet ja terveitä lapsia synnyttäneet muistavat joskus pysähtyä ajattelemaan etteivät kaikki TEE lasta vaan varmasti valtaosalle se on suuri siunattu ihme. Niin kuin oma äitini muisteli tuossa kerran kun juteltiin keskenmenostani ettei ennen vanhaan (tai hän ainakaan) osannut ajatellakkaan, että jokin voisi mennä pieleen.

On se luonto ihmeellinen kun kaikista vastoinkäymisistä ja itketyistä kyyneleistä huolimatta, me halutaan niitä pienokaisia saada =) Ja se on tietysti hienoa.
PELOTTAA: Aivan pöyristyttävää käytöstä siltä sinun ystävältäsi! Tosi epäkypsää, aivan kuin kokemasi ei olisi raskas jo ilman hänen ylimielistä käytöstään! Juuri tätä tarkoitan, että niiden naisten, jotka tulevat helposti raskaaksi ja saavat synnyttää terveitä lapsia, tulisi muistaa ettei se ole mikään itsestäänselvyys :kieh: Voimia sinulle nostaa nenu pystyyn kun seuraavan kerran kävelet hänen ohitseen.Ja :hug:

 
Pikaisesti vaan täällä kyselen...

Mulla on siis kp6 nyt meneillään. Täti alko kp26 ku normaalisti alkaa 29-30. En osannu niin ajoissa sitä ootella. Nyt sitä tosiaan tädin vierailu vaan kestää. Tai ei toi koko aikana oo mitää kunnon vuotoo ollu. Vois sanoo, että yks side vois riittää koko päiväks aivan hyvin, jos sitä vaan sillein pitäs. Ihmetyttää kyllä, ku normaalisti täti on TOSI runsas mut kestää sellaset 3-4 päiväää. Nyt on tällästä tuhruu ollu koko 6 päivää. Eikä lainkaan niitä menkkakipuja mitä normaalisti. Just ennen tädin tuloo tein testin, ja nega oli. Vähän ku elättelin toiveita, että jos raskaana olis. Mut ei... Nää on siis toiset menkat keskenmenon jälkee ja ekat oli tosi runsaat, sellaset mitä normaalisti on ollu.

Osaisko joku sanoo jotai???
 
Pelottaa :( :hug: Voi kurja! Ihmiset on usein niin kovin ajattelemattomia. Ehkä "ystäväsi" ei tiennyt miten suhun suhtautua tai jotain..? En tiedä.. :ashamed: Niin suruissani olen teidän puolestanne. Luulisi ystäväsikin olevan.. Ei aina voi toisten käyttäytymistä ymmärtää. Olette joutuneet tekemään sellaisen päätöksen jota en kenenkään pitäisi joutua tekemään. Olen vain niin pahoillani. En osaa oikein mitään sanoa, mutta jos voisin niin halaisin sinua kovasti :hug:

Wannabe Mum, mulle on tämä toisen lapsen yrittäminen keskenmenoineen saanut todellakin putoamaan takaisin maan pinnalle, nöyränä. Esikoinen sai niin helposti alkunsa ja raskaus sujui hyvin ja terve lapsi syntyi. Silloin olin kyllä varautunut siihen, että raskaus ei välttämättä pian ala, että vuosikin voi hyvin mennä yrittäessä, mutta kun se raskaus sitten alkoikin pian niin sitä jotenkin typeränä uskoi, että niin käy nyttenkin. Mut ei vaan ole käynyt.. Kova pudotus on ollut elämän kylmiin tosiasioihin. :(

Jos tästä vielä raskaudun niin pelko tulee olemaan moninkertainen verrattuna siihen esikoisen odotukseen. Kyllä silloinkin pelkäsin, mutta en varmasti samalla tavalla kuin nyt. Silloin eräs vanhempi nainen sai mut kyllä säikytettyä niin perinpohjin kertomalla siitä kun synnytti täysaikaisen vauvansa kuolleena.. :( Joskus tuntuu että olisi parempi kun ei millään keskustelupalstoilla edes pyörisi. Tietämättömyys voi olla autuasta. Joka tapauksessa maailmassa tapahtuu asioita joille me emme voi mitään. Liiallinen pelkääminen estää elämästä ja se ei ole hyväksi kenellekään. Toivossa sitä on vaan elettävä ja se on tällä palstalla ollut ihana huomata, että vaikka niitä vastoinkäymisiä ja ihan kamalia asioita on tapahtunut itse kullekin, on toivonkipinä vielä kovasti elossa. :saint: Ja niin sen pitää ollakin!

No niin..menipäs nyt jokseenkin matalalennoksi tuo kirjoitukseni, toivon mukaan joku sai ajatuksen päästä kiinni... :snotty:

SatuKa, toivottavasti sinne satulaan vielä palaat =) Itselleni on ratsastus ollut melkoista terapiaa, vaikka nyt selkäkipujen johdosta en ole oikein pystynyt ratsastamaan. Mutta kun sinne satulaan kipuan ja lähden tammukan kanssa lenkille, tekee se niiiiiiiiiiiin hyvää pääkopalle. =)

mimmuli82 ettei ois ovis kuitenkin..? Sulla tuossa listassa menossa 16/28-32, jos meneekin tuon pidemmän mukaan ja nyt vasta ovis..? Muuta en osaa sanoa.. :ashamed:
 
onnenjyvä: mulla oli km jälkeen menkat tosi oudot verrattuna ennen km tulleisiin. Ekaks tuhrutteli varmaan 6 päivää, sitten loppui se ja seuraavana päivänä tuli ihan verta, pikkuhousun suojalla pärjäsin (edes siis sidettä en tarttenut :LOL: ) mutta se veri muuttui tosi niukaksi seuraavana päivänä, tätä kesti 5 päivää.
Gynelleni soitin huolestuneena ja sanoi että hormoonitoiminta voi heitellä, eikä pakolla mikään ole vikana. Tuo tuhruttelu voi olla siis esileikkiä kunnon vuodolle :kieh:
 
mimmuli: luulen kanssa että ovis se sieltä vois kolkutella... Nyt petiin ja sassiin :LOL: ;)

wannabe mun: ihan samoja ajatuksia mullakin liikkuu nupissa... Joskus oikein säpsähdän, että pitääkö sitä taas ajatella niin vaikeasti ja pelotella itseään :ashamed:
Tunnen kanssa joskus tosi syvää katkeruutta siitä että jotkut eivät tarvitse kuin nähdä miehen ja loppu on historiaa... MIKSI?? Se on niiiin väärin.. Meilläkin yritystä 2 vuotta ja kolme km 6 kk sisällä. En käsitä että mikä merkitys tällä kaikella kärsimyksellä on. Sen tajuan että ekan on tarkoitus palauttaa kait maanpinnalle, mutta että kolme, joillan jopa kuusi!! Eikö maailmassa ole kärsimystä muutenkin... sitten leikitään pienillä elämillä venäläistä rulettia, kuka saa elää ja kuka pääsee taivaan kotiin... mä oon kanssa välillä niiiiin väsynyt tähän kaikkeen, että ihmetteln oikein mistä se voima kumpuaa jaksamiseen ja yrittämiseen :'( Ja sitten on tuollaisia pa.koja ihmisiä jotka tulee nokka pystyssä vastaan, ampua ne pitäis!!
Sori.. tuli ihan kaamea välitus :ashamed:
En vaan jaksa...
 
Onneksi aurinko paistaa kaikesta huolimatta..

Kävin pyörällä ystävättäreni luona ja selailin siellä hänen vauvakirjojaan. Sieltä löysin sitten kohdan jossa sanottiin, että erityisesti keskenmenon aikaisemmin saaneiden pitäisi pidättäytyä muun muassa pyöräilystä ja luistelusta varsinkin siihen aikaan kun kuukautisten pitäisi alkaa. No mie olen tietty tässä kierrossa voinu pahoin, rampannu pissalla, ikenistä on vuotanu verta, on väsyttäny ja mielialat vaihdellu ja täten olen siis antanut itseni ymmärtää, että toivoa ehkä olis olla raskaana ja nyt mulle paluumatkalla iski alavattaan kipua ja tottakai sitä heti miettii, että NO NIIN. Nyt se kärsi minun pyöräilystä :( Menkat varmaan alkamassa, vaikka ovat kyllä melko ajoissa jos tällä viikolla jo tulevat..

[/b]Miikkis: On se vain teitäkin jo kovasti rankaistu :ashamed: Koita jaksaa, minua lohduttaa hieman se, että olen lähiaikoina kuullut kahdelta eri taholta miten lääkäritkin olivat jo tuominneet lasten saannin mahdottomaksi ja kuitenkin toisella henkilöllä on kolme lasta ja toisella kaksi. Välillä meitä väsyttää, mutta onneksi on nämä pelastavat palstat jonne voi kirjotella tuntojaan :saint: Niinhän se sanontakin menee, että niin kauan on toivoa kun on elämää. :hug:
 
Pelottaa:Tosi ajattelematonta käyttäytymistä sun "ystävältä"... :(
Mä näkisin niin että te teitte todella epäitsekkään teon kun päästitte pienokaisenne tässä vaiheessa parempaan paikkaan :heart: :hug:

Wannabe mum: Ihminen on outo kapine kun toi koko sikiäminen on niin vaikeaks tehty ja huolta saa kantaa loppuun saakka,mutta kai sillä sitten on joku tarkoitus,niin täytyy uskoa,ettei pää hajoo :ashamed:

Onnenjyvä:Mulla on yhtä outoa menkkaa ollu oikeestaan pillereiden jättämisestä asti :D Eli ihan normaalia tuo kait on,hormonit ne vaan kikkailee...koeta kestää =)

Kentia,kiva kuulla pitkästä aikaa :wave:

Miikkis:Hyvä kun päästää välillä höyryjä ulos :hug:

Meikän kropassa tapahtuu taas kummia :eek:
Nyt tulee taas tätä ällöä eriteosastoa :attn: mutta siis ovis oli tossa maanantaina ja eilen tuli jotain todella outoa limaa vai sanoisinko limapalloja :eek: :eek: Sellasia ihan klönttejä,kirkkaita ja sitkeitä... pari pientä :x mitä lie.... plus että aluks nippaili tohon munasarjaan,niinkuin normisti ovis aikaan,mut nyt nyt kohdunkohdalta,miksköhään :/ No mun ei pitäs olla kovin yllättyny siitä,joka kuukaushan on kuin seikkailu,kun ilmenee kaikenlaisia uusia "oireita" :D mut jos joku haluaa kommentoida mun limapalloja, niin tehkää hyvin :LOL:

Ollaan sitte oltu tässä kierrossa vissiinkin tasan 2 kertaa sisäkkäin :D
et ei tarvi haikaraa tänne odotella =) mut se oli tiedossa...mies iltavuorossa ja minä aamu,ei oikein aikataulutkaan kohtaa ja muutenkin kun tää kuukaus oli tarkotus ottaa rauhassa...
Täällä ois ens viikolla meripäivät ja tall ships`races. Mahtaa mennä työviikko erittän rivakasti ja sit oiskin jo täti ovella...sit ruvetaan taas tositoimiin :D
 
:wave: Heippa kaikille!

Ja tervetuloa uusille minunkin puolesta!!! Pahoittelut menetyksistänne. Tänne on todella kertynyt suuri joukko maailman ihanimpia ihmisiä, joiden tuki on todella tärkeää.

Tänään on taas vaihteeksi mieli maassa ja vauvoja ikävä.. muutama päivä menee aina mukavasti, mutta sitten se alakulo iskee. Tuntuu, että telkkariakin katsoessa aina jollain kuunnellaan sydänääniä tai ultraillaan.. vainoharhaisuutta kai.

Joku aiemmin kirjoittelikin siitä, ettei osaa iloita muiden vauvoista ja raskauksista.. sama homma täällä. Tietyt ihmiset sulattaa paremmin ja toisia ei sitten ollenkaan. Mulla on yksi ystävä, joka tuli erittäin helposti raskaaksi,koko raskaus sujui kuin tanssi ja terve lapsi syntyi helposti laskettuna päivänä.. ihanaa niin ja silti mä olen vihainen, katkera ja pettynyt, enkä pysty iloita heidän puolestaan. Ja samalla tunnen niin huonoa omaatuntoa siitä, koska olen oikeasti ihan kiltti ja mukava ihminen. =) Lopullinen niitti oli, kun hänen vauva joutui viettämään muutaman lisäpäivän sairaalassa happea saaden ja kaveri sanoi, että "onhan toi teidänkin juttu kurja, mutta mieti miten kurjaa meillä on kun ollaan kotona ilman vauvaa." Tuli sanottua aika ilkeeseen sävyyn, että oisin ikionnellinen, jos mulla olisi elossa oleva, terve lapsi, enkä kitisisi parista sairaalapäivästä. Voisin vaihtaa ihan samantien siihen kokemukseen, mitä oli tuijottaa sykkeettömiä vauvanalkujani ultrassa.

Huh.. tulihan purkauduttua. Kiitos vaan taas kerran... :flower:

Niin ja vielä oli sellainen kysymys.. mulla tyhjennyksestä nyt 2 viikkoa, vuoto lähes loppu. Nyt tuntuu toisinaan pieniä vihlaisuja tai jotain outoa kipua alavatsassa. Voiko olla sitä kohdun palautumista ennalleen vai joko otan hepulit kohtutulehduksesta..?? Kivut on satunnaisia ja tosi vähäisiä, tietysti hakeudun hoitoon (vois olla ihan hyvä idea muutenkin.. :D ) jos menee pahemmaksi.

Nyt mukavaa keskiviikon jatkoa!!!!
 
Voi kökkö, onpas teidän joidenkin äidit menneet möläyttelemään suustaan asiattomia ja ystävät käyttäytymään tökerösti! :headwall: Hyvä, jos vaan osaatte antaa juttujen mennä ohi korvien.

Kävin pyörällä ystävättäreni luona ja selailin siellä hänen vauvakirjojaan. Sieltä löysin sitten kohdan jossa sanottiin, että erityisesti keskenmenon aikaisemmin saaneiden pitäisi pidättäytyä muun muassa pyöräilystä ja luistelusta varsinkin siihen aikaan kun kuukautisten pitäisi alkaa.


Wannebe mum, mitä se pyöräily vaikuttaa, tuleeko sieltä sitten kaikki mahdollisesti kiinnittynyt ulos vai hä? Täytyykö tässä nyt sitten lopetella töihin pyöräily?! :headwall: On tää kaikki niin ihmeellistä...
 
hellou!

saisiko vielä yks kuumeileva äippä liittyä joukkoon?? katselin että epskep
taitaa päivitellä noita.. elikkä esikoistamme toivotaan ja keskenmeno just takana (eli 6.7 oltii toteamassa)..nyt lääkkeellisen jan kaavinnan jälkeen ollaan loppusuoralla valmiita odottamaan uutta mahdollisuutta heti kun vaan voidaan . suru ja pettymys valtavat mutta nyt meillä on oma suojelusenkelimme :heart:
 
Olet lämpimästi tervetullut joukkoomme,pahoittelut keskenmenostasi :hug: Voimia sen surun ja pettymyksen kanssa, se kestää kauan jos nyt koskaan täysin ois katoaakaan,mutta ajan kanssa enempi ja enempi helpottaa...Tälläistä vuoristorataahan tämä aina aika ajoin taitaa meillä kaikilla olla :ashamed:

Hyvä kun liityit porukkaan jakamaan suruja ja iloja km:n jälkeen :heart:
 
Emppu78 uskon että ne vihlaisut ja alavatsakivut on ihan normeja. Itselläni oli melko pahatkin vihlaisut (kuin puukoniskut) silloin kun vuoto oli loppumaisillaan. Minäkin ajattelin silloin että jos nousee kuume tai jos kipu on jatkuvaa/sietämätöntä, niin sitten painun tohtorin luo. Mua kun oltiin niin peloteltu kohtutulehduksella, koska synnytys oli ensimmäinen ja istukkakin jouduttiin sitten viimein repimään käsin irti, niin nuo kuulemma lisäävät huomattavasti kohtutulehduksen riskiä.

Mutta mutta, kaippa se kohtu vain työskenteli itseään entiseen malliin... ;)
 
Marleena83, olen hyvin pahoillani että olet joutunut keskenmenon kokemaan :( :hug: Olet erittäin lämpimästi tervetullut mukaan tänne kanssasisarien välittävään seuraan :heart:

Emppu78, itse kohtutulehduksen kokeneena voin sanoa, että se kipu mitä koin oli jotain niin ilkeää ja jatkuvaa ettei ollut epäilystäkään että jokin on pielessä :( Toivottavasti sinun kipuilusi eivät sitä enteile. Luultavammin kohtusi vain yrittää palautua ennalleen. Jos vähääkään epäilet kohtutulehdusta, hakeudu pikimiten lääkäriin :attn:

Itse en jaksa uskoa, että pyöräily ja luistelu voisivat mitenkään aiheuttaa keskenmenoja. Sen tiedän, että ratsastus on riskilaji, mutta niin sitäkin monet harrastaa ihan viime metreille asti raskaana ollessaan.

Piti ihan etsiä netistäkin tuosta asiasta ja tämmöisen mm. löysin:
http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165;10195
 



Haaveissa esikoinen


Marleena83.............KM 07/07
Pelottaa..................RK 06/07
Angelina..................KM 07/07
Wiola.......................KM 07/07
Siiri80......................KM 04/07
Iida-Liina.................KM 06/07
Emppu78.................KM 06/07
Onnenjyvä 30v........KM 05/07
Katherine 25v..........KM 06/07
Surusilmä 29v.........KM 02/07
Malttamaton...........KM 08/06
Hippula...................KM 03/07
Ellen ......................KM 01/07
Surullista 20v..........KM 12/06
Kummi.....................KM 11/06, 06/07...................KP -/30-32
Anni .......................KM 09/06...............................KP -/28
Viuhtis 26v TRE........KM 12/06.............................KP 7/32
Gatsu 25v...............KM 06/07...............................KP 7/34
Kiti07.......................KM 05/07..............................KP 10/30-35
Haikara 23v OULU...KM 05/07..............................KP 12/31
SatuKa 29v..............KM 05/07..............................KP 14/28
Miikkis 25v LAHTI....KM 12/06,TM03/07,KU05/07..KP 14/34
Tuutikki ...................KM 02/07..............................KP 14/33
Repa 27v KOTKA.....KM 02/07...............................KP 17/28-35
Miikku72 35v...........KM 04/07..............................KP 18/26-30
Pullenah85..............KM 03/07..............................KP 22/-
Wannabe Mum........KM 06/06..............................KP 25/30
Tyynex.....................KM 03/07.............................KP 32/28
Jemina-81................KM 12/06.............................KP 33/23-32
Tinii 21v HKI.............KM 02/07.............................KP 38/28-40
Tytti..........................KM........................................KP 54/28-34

Haaveissa kakkonen

SadMam..................RK 06/07
Merika ....................KM ?/07
Kaipaava.................KM 08/06, 03/07
Kentia.....................KM 04/07..............................KP -/30
Mimmuli82...............KM 06/07..............................KP 17/28-32
Suppis76.................KM 03/05, 09/05, 04/07.......KP 20/31-34
Epskeps 36v...........KM 12/06, 03/07...................KP 21/28

Haaveissa kolmonen

Nasuliini ...................KM 09/06, 02/07
Luhtalemmikki ....Toinen lapsi enkeliksi 12/06.....KP -/26-28
Äitee2 28v................KM 06/07.............................KP 3/28-30
Hiidi...........................KM 05/07........................... KP 8/26-31
Aurinkoenergiaa 27v..KM 06/07...........................KP 10/28
Pulttibois 25v HKI......KM 03/07............................KP 18/30

Haaveissa neljäs

Espoir.......................KM 03/07


Haamuilijat


Plussanneet


Vieras
Jonttu
Nasu
Suurperheellinen
Pikkupeikko85
Pippuri84
Viia
mjss
Riikkuli
Napsuh87
Minky
Vinja
Sipuli
Sopuli83
Ninni78
 
mä taidan teidät hetkeksi jättää, jos vaan suinkin pystyn.
2 viikkoa vielä töitä molemmilla ja sitten ansaittu loma alkaa, esikoinenkin kovasti odottaa lentokone matkaa ja lomaa että ei tarvi tarhaan mennä :snotty:
kuopus taas tykkää mistä vaan, jopa tarhassa olla :D

tiedän että tämä kk on tuhoon tuomittu, juteltu on paljon ja kaikesta ja pantu ei ole. joten tädin saan vieraaksi tässä kuussa.
jospa onni olisi myöden lomakuussa ja pääsen itsekin vähän reuntoutumaan kaikesta jotka paineita tällä hetkellä molemmille tuo- työ nimittäin ja perhe-elämän sopeutttaminen siihen (tai toisinpäin). :/

yritän siis jättää näitten lukemisen ainakin tädin tuloon saakka, sillä tekee vaan pahaa lukea kun tietää että tästä kierrosta ei tullut yhtään mitään.. no, tää on ihan hyvä näin nyt. :xmas:

joten plussaonnea kaikille piinaaville ja aurinkoisia päiviä toivottelee pulttis perheineen :hug: :hug: :wave:
 
Pelottaa :hug: Todella törkeää käytöstä "ystävältäsi",paljon jaksamisia sinulle.

Miikkis :hug: kylläpäs teitäkin on koeteltu paljon,toivon että työkin sen oman nyytin saatte mahdollisimman pian.

Emppu78 miulla oli kanssa vuodon loppumisen jälkeen pari päivää todella kovia vihlasuja mutta lääkäri sanoi että ovat normaaleja kohdun supistus kipuja kun ei ollut kuumetta ja vihlasut olivat satunnaisia eikä koko aikaa.

Marleena83 :hug: ja tervetuloa mukaan joukkoon mahtavaan,täällä saa purkaa tuntojaan ja aina ymmäretään ja tukea saa.

Wannabe mum olen joskus miettinyt samaa,meillä raskaudet on lähtenyt aika helposti aluille,esikossa meni 7kk ja kakkosessa 6kk yritykseen mutta itse raskaudet eivät alun jälkeen niin helppoja ole olleetkaan,on ollut myrkytys kummassakin raskaudessa ja käynnistetty synnytys on kummallakin kerralla päätynyt hätäsectioon,keskosuutta,teho-osastolla kamppailua vauvan hengissä pysymisestä,kuvauksia,kokeita ja juuri kun luulet että elämä rupeaa helpottamaan niin aina napsahtaa löytyy kallon epämuodostumia johon auttaa vaikea 8h kestävä leikkaus ja taas elät samat tuskat läpi kun vauvan syntyessä,kakkosen kanssa jo pikkasen helpompaa vaikka eka vuosi oltiinkin enemmän sairaalassa kun kotona.Silti haluamme sen kolmannen vauvan meille asumaan vaikka pelko on välillä kova mutta sitä ei enää ajattele niin kauheasti vaan otamme nöyränä vastaan mitä meille annetaan.

Myönnän että olen joskus katkera ihmisille joilla kaikki käy sormia napsauttamalla eikä vastoin käymisiä tarvitse kokea,en niitä tietenkään kelleen toivo.

(.) menkat ovat niukat mutta järisyttävän kipeet,en ole ikinä ollut näin kipeä ja luulin että miulla on korkea kipu kynnys mutta ei näköjään.
Miehen kanssa katsomme jo toivekkaina tulevaisuuteen ja aijomme kyllä hyödyntää tämän kierron ihan täysin,tänään otin taas ekat clomit.

Yks juttu olisko kellään auringon paistetta jonka vois lainata meille vaikka kolmeksi päiväksi et saatais noi heinät pois pellolta?? meillä sataa ja on pilvistä jo neljättä päivää.Lupaan palauttaa heti kun heinät laavossa,siis auringon.
=) =)
 
Onnex enää yx työaamuherätys tällä viikolla... väsymys korjaa pois miut kohta... :snotty: Tuli eilen kilahdettua täällä aika pahasti, mutta onnex taas on tuhkasta noustu :LOL:

Marleena83: Syvin osanotto menetyksestänne johtuen :hug: Se on todella hienoa, että vaikka km on vasta viikko, niin olet noin reippailla mielin liikenteessa, ilahduttavaa! :hug: Tuo tuska ja suru on vain työstettävä pois alta, siten voit vasta olla onnelinen uudesta tärpistä. Saanko udella, että missä vaiheessa menetit pikkuisen? (utelias kun olen :headwall: :headwall: :headwall: )

Emppu78: Ihan karseaa käytöstä ystävältäsi!! Siis missä kaikkien ihmisten aivot on?? Mä oisin kanssa kilahtanut takaisin aika pahasti! Tosi hienoa, että puolustit itseäsi :hug: Jotkut eivät vaan osaa olla kiitollisia mistään :ashamed:

Repa: Voisko nuo limaklöntit liittyä vielä ovikseen? Luulen, että liittyvät, koska kuvailemasi olemus vastaa ovulaatiolimoja... Tosi harmi että teillä tämä kierto meni metsään :hug:
 
Hitto kun tuo sisäinen tarkastaja tuli tähän taakke pyörimään, piti nopeasti lopettaa tämä :LOL:

Anyway...

Pulttis: Toivotan teille oikein ihanaa laatuaikaa lomallenne! Silloin se tärppää kun sitä vähiten ajattelee ja yrittää. Peukut pidän teille pystyssä bd ;) :wave: Näkyillään...

wannabe mum: Kiitos, jaksuja myös teille sinne! Kyllä teitäkin on koeteltu niiiiin raskaalla kädellä että eiköhän se jo riitä. Todella nöyrästi jaksatte jatkaa eteenpäin. Itse en varmaan kaiken jälkeen pystyisi olla olematta todella katkera. Olet hieno ihminen! Lähetän niiin isot toivomukset ylöspäin, että kärsimyksenne olisi ohi :whistle:

ON: KP 15 menossa, pientä kipuilua mahassa huomattavissa... Eilen laitettiin tilausta menemään, olipa pitkästä aikaa kunnon ihtohimoista kuksimista :heart: No... sitten jäin sänkyyn makuulle ja laitoin tyynyn pepun alle, ajattelin että vähän aikaa näin ja sitten mennään nukkumaan. Aamulla heräsin tyyny edelleen pepun alla ja se rätti edelleen jalkojen välissä :LOL: :LOL: Ovat kyllä kaverit varmaan päässeet perille asti :headwall: B)
Tein eilen r-testin erilaisten oireiden vuoksi, ja onneksi oli nega. Eli ovista odotellaan, lämmöt eilen 35,5 ja tänään 35,3 joten laskemaan päin edelleen... Kohta tapahtuu... Testauksen aloitan varmaan huomenna ellen jätä kokonaan väliin...
 
Hei kaikki kullanmurut!

Mies on päättänyt tehdä ihan hiki hatussa töitä ja on pitänyt konetta omanaan jo reilun viikon. Sitten meidän koiranpentu päätti, että emme tarvitse nettiä ja söi nettipiuhan... Mutta täällä sitä nyt ollaan kurkkimassa :)

Miikkis lykkyä pyttyyn ja tärppiä kehiin!!!

Ja kaikille uusille halit ja muistakaa, että tämä pino on vaan välietappi odottavien puolelle :hug:

Täällä ollaan edelleen turvallisesti raskaana. On ollut kyllä ihan eri meininki, kuin edellissessä km:n päätyneessä. Nyt on ollut ihan kunnon kuvotusta ammuin ja illoin, ja muuten niin hyvä olo kun vaan voi. Siis henkisesti. Eli semmoinen olo, että tämä menee loppuun asti hyvin ja terve vauva syntyy maaliskuussa. Ihan ihmetyttää, kun ei yhtään hermostuta.

Täältä lähetän vauvapöpöjä kaikille teille "PUUUUHHHH"

 
Huomenta kaikille, vai pitäisikö sanoa jo notta päivää :wave:

Kiitos EPSKEPS tuosta linkistä, en näy kaikkiin vauvakirjoihinkaan ihan sokeasti luottaminen. Tuli heti parempi mieli kun jossain kumottiin pyöräilyn välttämisen väitös vääräksi, itselleni kun se on lähestulkoon ainoa liikkumiskeino tällä hetkellä. Sanottiinhan tuossa linkin sivullakin, että syke ei saisi nousta yli 140 ja minulla ainakin rullaluistellen nousee syke paikoin hyvinkin korkeaksi, joten täytyy kai siitä varujen vuoksi luopua aina siihen asti, että kuukautiset alkavat (eli ei enää monta päivää :/ ). Toivottavasti se minun äkillinen alavatsan kipuni ei viitannut mihinkään ikävään.

VIUHTIS: Siinä kirjassa ei kovin hyvin perusteltu miksi pyöräily olisi riskialtista. Oli vain maininta, että jos on joskus saanut km:n. Ajattelin sen liittyvän jotenkin kiinnittymiseen tms. Mutta näyttää siltä, että se oli vanhaa tietoa tai väärää sellaista, joten voidaan hyvillä mielin jatkaa pyöräilyä =)

ÄITEE2: Pahoittelut kaikista raskaista kokemuksistanne. Mukava kuulla, että kaikesta vastuksista huolimatta teillä on kaksi muksua ja mikä vielä ihanampaa on se, että haaveilette kolmannesta :heart: Joskus sitä miettii, että meitä, joille raskaaksi tuleminen ja vauvan saaminen on vaikeaa, on enemmän kuin niitä, joilla kaikki sujuu kuin tanssi. Missä siis maailma olisikaan ilman meitä sisukkaita naisia, vai mitä ;) Toivotan kovasti onnea teille tuleviin yrityksiin, plus tuulia ja :hug:

Tämä pahaa oloa poteva äidiksi toivova rupiaa nyt ahkeroimaan koulun etäkurssien parissa :x Mukavaa päivänjatkova kaikille
 
kiitos kovasti kaikille..oli mukavaa liittyä kun näin lämmin vastaanotto tuli :hug:

miikkis saahan sitä kysyä (olen aika avoimesti pystynyt puhumaan asiasta) ,eli mentiin ekaan ultraan kun viikkoja oli täynnä se 12 ja ultrassa totesivat menneen kesken n. viikolla 9. ei vaan ollut tullut vuotona ulos. maanantaina oltii siis lääkkeellisessä keskeytyksessä ja eilen kaavinnassa vielä kun ei ollutkaan tyhjentynyt.

muuten..koska meistä täällä varmaan aika usea on on joutunut kaavinnan kokemaan (tai oikeastaan kärsimään) niin kertoisitteko mulle kotiuduttuanne olo tilastanne?? itsellä ei eilenkään illalla ollut oikeastaan mitään ongelmia mutta tuntuu että tänään on. lääkettä ensimmäisenä aamulla koska kipu on kamalan viiltävää ja tavallaan "supistelevaa" mutta hetkellistä välillä tuntuu kuin olisi tarvetta ponnistaa. onko siis mahdollista että kohtu vielä supistaa??vuotoa kuitenkin on.. ja kuinkahan kauan vuoto,ym. kivut jatkuvat. milloin kannattaa alkaa pelkäämään esim. kohtutulehdusta, jonka kivut varmaan ovat voimakkaampia kuin muut kivut??
valaiskaa tietämätöntä
:ashamed:

soittelin tossa hetki sitten eneuvolaan ja kotin saada jälkitarkastusta n. kk päähän varattua.. samalla koittivat tyrkyttää takasin pillereitä ja ehkäisyrengasta. koitin kauniista sanoa että ei kiitos..jos kerran vielä olisivat yrittäneet olisin kyllä jo ärähtänyt!! :p kun tästä päästään uuteen alkuun aletaan taas koittamaan jospa tärppäisi. suru ja tuskahan kestävät varmaan aina mutta elämän on jatkuttava. (-halauksia enkelillemme-) :heart:

-M&M-
 
Terve taas pitkästä aikaa!! Käyn kyllä lukemassa kuulumisia, mutta minulla ei ole aina aikaa vastailla.
Tervetuloa marleena83!! Toivottavasti saat meistä mahtavista mammoista tukea ja toivoa.
Todella ikävää kuultavaa noi äitien ja ystävien kommentit. Tuntuu ihan oikeesti, että niiden pitäisi joutua kokemaan sama, vaikkaeihän tällaista saisi kellekkään toivoa!! :headwall: Kantapään kautta!
Minusta tuntuu myös, että joka paikassa vainoaa vauvat. Töissä kaikki lapset hymyile mulle ja televisiossa tulee vaan vauvoja. Kaupungilla katson edelleen ihmisten masuja. Joskus havahdun katsomasta vanhempien naisien vatsoja ja mietin, että ei voi olla raskaus, liikakiloja vaan. :LOL:
Ei mee hyvin mullakaan.
Mies tuossa eilen myönsi joka päivä miettivänsä, että saammekohan me koskaan omaa vauvaa. Olen yrittänyt olla puhumatta hänelle nyt asiasta, koska näen että asia koskee myös häntä. Olemme päättäneetkin perustaa suuren perheen (kunhan nyt ensimmäisen edes sais).
Olen jo miettinyt valmiiksi, miten tulevasta (toivottavasti) mahdollisesta raskaudesta ilmoitan miehelle. Viimeksi meni kirkumiseksi ja mies säikähti unistaan, että onko talo tulessa? :LOL: "Ei, ku mää oon raskaana!!"
Voi niitä aikoja... :'( haikeena mietin vielä.
Täällä tosiaan on satanut paljon, joten Äitee2 en valitettavasti voi lähettää aurinkoa sinne..
Ihana kuulla, että Sopulilla on kaikki hyvin. Nautit nyt raskaudesta ja käy moikkaamassa meitä aina välillä.
Miikkis: Vielä kysyn niistä Disperiineistä. Kävin ne nyt hakemassa sieltä apteekin hyllyltä, mutta edelleen olen vähän epävarma niiden aloittamisesta. Ostin niitä Orionin 50mg (sinivalkoinen purkki). Kun siinä paketissa lukee, että voi haitata raskautumista. :attn: Jospa mää sitten ensi kierrossa uskaltaisin. Nyt se tuntuu vaan vähän oudolta...

).( Täällä tosiaan menee heinäkuun päivien mukaan kp:t. Eli kp12 ja oletettu ovis on kp16-20. Aika iso heitto, mutta siinä kierrossa kun raskauduin irtosi munasolu myöhään ja lääkäri sanoi jo ultrassa, että aika pieni follikkeli (kp13) 11mm. Mutta ihmeitä on tosiaan kaikki raskaudet ja vaikka sitä kuinka kadehtii muiden onnistumista ekalla kerralla ei se tee meistä muuta kuin vahvempia ihmisiä ja lapsiaan enemmän arvostavia äitejä.

Kesää odotellessa...
 

Yhteistyössä