km:n jälkeen kuumeilevat...

Kävin päivittämässä kun uutta tietoa taas tullut.. :whistle: Taustalla pysyn edelleen mutta pikaisesti pitää kuitenkin jotain tänne naputtaa :D

Beccy Valtavasti O N N E A!!!! :flower: :heart: Ihanaa odotusaikaa sinulle!! :heart:

Irtosora Onnittelut tädistä :flower: Jääköön sen punaisen monsterin vierailu viimeiseksi. Onnea uuteen yritykseen! :heart:

Julietta Olen kovin pahoillani että sinäkin olet joutunut keskenmenon kokemaan :( Voimia ja jaksamista sulle kovasti ja olet hyvin lämpimästi tervetullut tänne meidän porukkaan :hug: :heart:

Miukuli Onnittelut myös tädistä :flower: On hyvä pitää tauko tässä vauvakuumeilussa jos itsestä se tuntuu parhaimmalta, eikä "väen väkisin" yrittää. Ihanaa kun työpaikka löytyi molemmille! :) Onnea yhteiseloon ja kaikkea hyvää teille! :heart:

Kentia voi miten surullista, olen kovin pahoillani ystäväsi perheen puolesta :'( Ei niitä sanoja aina löydykään lohdutukseen, joskus kaikista parasta lohtua tuo toisen välittävä läsnäolo. :hug:

ON Tein testin aamulla.. :ashamed: Vaikka päätin etten tee niin teinpäs kuitenkin ja puhdas nega. :( Mut katsotaan miten tässä tulee käymään.. Ei ole tätiä näkynyt ja hyvä niin!
 
siis v-----tutus.. :kieh: :kieh:
kirjoitin kolmesti mun asiat pitkästi tähän ******:N vastaus laatikkoon ja kolmesti se hävitti tekstin bittiavaruuteen. enää en jaksa, pakko siis lyhyesti.

epskepsnyt ammut sen tädin johonkin tien mukaan, ennen ku kurvaa paikalle. niin sen häiriköinniltä pääsee. testistä huolimattaa ++++++++++++++++++ :whistle: kuole täti

äiteesiis mullekkin on km:n jälkeen tapahtunu ihan kummia asioita, joita mun kehossa ei le ennen tapahtunu. Ensinnäkin mua oksettaa ennen kuukautisia(kuten monia muitakin, oon luknenu ;) )mut kerran olin varma,että raskaana, kaikki oli täysin samanlaista ku kolmena aikaisempana kertana, mut ei???lisäks mulla on täs kuussa ollu vihlovaa kipua munasarjassa. Ajattelin, et ku ennen km:ää olen ollu kolme kertaa ilman ehkäisyä ja kolme raskautta, ja nyt ei tapahdu mitään, vaikka aina
välillä
tarkistelenkin ovislaskurista milloin pitäis you know. Miten nää nyt liittyi suhun??? :D tarkoitus oli laittaa voima halaus :hug: ja aloinkin vuodattaa omia juttuja. :ashamed:

julietta :hug: tervetuloa tähän pinoon toipumaan, suremaan, kuumeilemaan ja plussaamaan.

omanapa: mä oon vähän pysytelly taustalla. ihan siks et mun psyyke ei kestä kuumeilua. ja se vie liikaamun ajatuksia. mulla ku ei ollu vauvakuumetta ennen sitä keskeknmennytt raskautta ja se iski niin voimakkaana km:n jälkeen, että tarviin kai ennemmän aikaa tasa mun päätä ja kroppaa, joka ei todallakaan toimi kuten ennen(tai ennen en kuunnellu jokaista solua samalla kiihkolla). Joten olen pitkän ja hartaan(ei kuulosta multa yhtään???) harkinnan jälkeen päättänyt, et ens kuussa alkaa ehkäisy, käy mun 1 1/2-vuotta koulua loppuun ja sitten ehkä vielä se kolmonen.vaikka 30-v lahjaksi itelle :LOL:

kaikille :heart:
 
julietta itse olin nyt "onnellisesti" kesälomalla, kun sekä "raskauduin" (1. kertani) että sain km:n, olikin melkoinen elämysloma... :| oma km oli varhainen, ei kaavittu tai muuta, ja selvisin varmasti pienillä kivuilla verrattuna muihin, mutta uskon, että jos olisin tarvinnut psyykkisistä syistä sairaslomaa töiden takia, olisin sitä aivan varmasti saanut. etenkin sulla, kun teet töitä lasten keskellä, kyllä se on pakko lääkärin ymmärtää. pidän peukkuja, että saat rauhassa toipua kovasta koettelemuksestasi. olen pahoillani kokemuksestasi, mutta tervetuloa joukkoomme, täällä on vain ihania tyyppejä ja me ymmärrämme kyllä ne muiden korviin oudoilta tuntuvat tuntemuksetkin! :hug:

vaikka mullakin on ihana ukkeli, ei hän pysty asioita kokemaan/tuntemaan, kuten nainen tässä tilanteessa kokee/tuntee. tämä ketju luultavasti myös pelastaa monta parisuhdetta :LOL: ainakin mun :D

kentia kiitos ymmärtämisestä, mieskin nauroi, että oli kyllä eka kerta kun riemuitsin menkoista :LOL: bd bd, että täti ei käy meillä kummallakaan enää kylässä, on se sen verta kipakka matami.
joten EevaRouva kerros osoite, niin ostan tälle tädille menolipun sun luo seuraavaksi!

miukuli (tajusin ansiostasi, että tosiaan mullakin on nyt kp 2.) lämpimästi ja isosti onnea työpaikasta, muutosta ja kaikesta! häntä pystyyn ja hyvää taukoa, kyllä se aika vielä sinullekin koittaa.

Epskeps voi video. voi videon videon video. mut it ain't over 'til it's over! tappara toiselle olalle ja jännitys jatkuu! =)
 
Olen taustaillut vain tähän saakka, jotenkin on niin ahdistanut tämä vuosien lapsettomuus ja tuo kesäkuinen keskenmeno. :ashamed: Jos nyt muutaman rivin laittaisin..

Hienoa, että tähän porukkaan on tullut uusia plussauutisia! :) Kunpa sen itsekin joskus saisi... Mulla nyt kp 11, omituista menkkamaista kipua ollut jostain kp 7:stä lähtien????!! Olen tehnyt ovulaatiotestejä tässäkin kierrossa, nyt tänäaamuna näytti siltä, että testiviiva oli jo aika lähelle kontrolliviivan vahvuinen, ehkä se voisi olla positiivinen jo huomenna? Viime kierrossa ovistikku oli positiivinen kp 17, raskaaksi en tullut. Siinä ainoassa ja keskenmenneessä raskaudessani oviksen bongasin tikuilla kp 12 (ainut kerta elämässäni, kun ovulaatio tuli noin "aikaisin"!). Siksipä yritän nyt olla positiivisin mielin, jos testi näyttää positiivista jo huomenna! Muuten olen ollut kyllä toooosi masentunut enkä millään jaksaisi uskoa, että ikinä saamme yhtäkään lasta - niin vaikeaa touhua tämä on ollut. Pitäkee nyt kuitenkin peukkuja, että tästä kierrosta vaikka onnistuis ja ihan loppuun saakka! :LOL:
 
nyt rouvat, muistakaa aina ennen vastaa-nappulan painamista painaa samanaikaisesti ensin ctrl ja a (käsky aktivoi koko lootassa olevan tekstin), sit ctrl ja c (kopioi-käsky). kursorin tarvii olla noita painellessa jossain tässä vastauslootan sisällä.
jos ja kun teksti häipyykin bittiavaruuteen, kiitos oikuttelevan keskustelupalstan, otat vaan vastauslootan uudelleen esiin, varmistimen pois - eli klikkaa kursori vastauslaatikon sisään - ja paina ctrl + v samaan aikaan. ja tadaa, oma teksti ilmestyy lodjuun.
voit tietty käyttää myös selaimen ylävalikon käskyjä kopiomiseen ja liittämiseen.
tää oli tämmöinen hermojemmesäästämisvinkki, ku en tahdo, että meitä enää mitkään maailman bittihukkaputket koettelis entisten koettelemustemme lisäksi!
 
lauantaita!

työ päivä takana ja kaupassakin on jo käyty koko perheen voimin.

aattelin koiruuksen kanssa lähteä reippaalle lenkille kun noin ihana syksyinen sää on =)

irtosora:hienoa että täti tuli kyläilemään =) (hassua että siitäkin voi iloita :D itsekkin odotan kovasti että viikot kuluisivat ja täti tulisi..)

beccy:onnittelut ja paljon jarruja vaville mukaan! :hug:

Epskeps: :hug:

Julietta:
Mulla oli lääkkeellinen tyhjennys viikko sitten lauantaina ja maanantai oli vielä saikkua.. tosin tuntu että en oo valis töihin menemään mutta pysyi ajatukset vähän muussakin.
torstainahan sain tietää että pienen sydän ei syki niin kirjkoittivat perjantain kans saikkua.
Itestä tuntuu kans että vaikka mies on kuinka ihana ja yrittää auttaa ja lophduttaa (ja suree myös tätä), mutta tuntuu että ei vaan kuiteskaan voi käsittää tätä samallalailla..

mut nyt sinne lenkille!
 
Nukuin just päikkärit...koko päivä ollut hiukan kehno olo,joten kommentoin nyt vain lyhykäisesti...

Epskeps:En usko että ois nega :eek: Jospa oli liian aikaista vielä...toivotaan niin :heart:

Irtosora:Onnea tädistä!!!! =) Ens kerralla pysyköön poissa..... :D

Miukuli:Hyvä että paikat kunnossa ja onnea uudesta työpaikasta :heart: :heart:

EevaRouva:Voimia :hug: Itekkin tässä ollut taas allapäin,mut tässä kovasti yritän piristyä... Kyllä me vielä tästä noustaan :hug: Yritän ohjata tätiä sinnepäin,tänne ei tarvis tulla :D

Julietta: Pahoittelut keskenmenostasi ja tervetuloa meidän jokkoomme :hug: Voimia :heart: :heart:
Niin ja siitä saitsusta...minä sain yhteensä viikon,yksityiseltä :) Kyllä se on minusta minimimäärä....

Hiidi:Mukava kuulla susta ja toivottavasti käyt moikkaamassa vaikka taustalle jäätkin :hug:

Sori jäi nyt vaisuksi tää juttu,mut antakee anteeks.... :ashamed:
Tänään rinnat paukahtanu astetta aremmiks ja sen olosta tunnetta aika ajoin,et eiköhän se täti kerrankin löytäis ajoissa perille :) Toki plussakin ois ihku mut rehellisesti sanottuna,olo ei oo kyllä yhtään raskautunut...

Nyt lähtään miehen kanssa syömään...on kyllä heikko valo,mut ehkä se siitä... :ashamed: ruoka parantaa :D

Vointeja siskot :wave:
 
Tässä nää mun taustailut taas nähdään :LOL: Taas täällä! :whistle: Mut ei tässä vielä kirvestä kaivoon heitetä. Tappara on toisella olalla ja jatimatic toisessa kainalossa, jos se halvatun täti tänne pyrkii niin lähdöt saa! :kieh: Tuos testissä luki että voi testata aikaisintaan oletettujen menkkojen alkamispäivänä ja mä olen nyt muutamaa päivää etuajassa. :ashamed: Aattelin vaan et ois ollu niiiiiiiiiiiiiiiiiiin kivaa jos siihen ois tullu se toinen viiva.. :snotty: mut ei tullu ei. :| Vähän kyllä luulen ettei sitä tulekaan :( Mut niin kauan kun tätiä ei näy on vielä toivoa :saint: Mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:
 
julietta tervetuloa ja suuret pahoittelut, täällä on hyvä purkaa tuntoja :hug:

epskeps pakko johtua vaan siitä et olit liian aikasessa =)

Hypin täällä innostuksesta tasajalkaa, meille tulee näillä näkymin kahden viikon päästä karvanen vauva!!!! voi että nyt on suu korvissa taas vähän aikaa, ihanaa, aivan mielettömän söpö welsh corgin pentu
:D juu mutta jatketaan
 
Täällä ekat menkat km:n jälkeen vihdoin viimein alkoi eilen. Tosin aika niukat tuntuu olevan, ainakin toistaiseksi. Mutta jos joku, joka osaa, vois päivittää mun kohdalle listaan, et nyt on sit kp2, ni olisin kiitollinen.
Ovista odotellaan tääl kuumeisesti...
 
Iltaa leidit :wave:

Kentia toivotaan, että menkkaoireet tarkoittaa tällä kertaa ihan jotain muuta :wave: Tosi ärsyttävää on tuollainen epätietoisuus :hug: Huomasitko milloin oli ovis, josko se oli tavallista myöhemmin ja siksi ei testi kerro vielä mitään?

Eliisa80 tosi ikävää, jos kroppa on sekaisin näistä ikävistä kokemuksista :hug: Mutta onnittelut karvaisesta kaverista :D

miukuli hyvä että kroppa on kunnossa :) Jatkakaa kuumeilua sitten kun sen aika on! Onnea molemmille työpaikoista :wave:

Julietta otan osaa että teidänkin kohdalle on keskenmeno sattunut :hug: Olet lämpimästi tervetullut joukkoon! Paljon onnea mukaan uuteen yritykseen! Ja saikusta sen verran että minusta on ihan käsittämätöntä, että pitäisi tyyliin seuraavana päivänä mennä töihin niin kuin mitään ei olisi tapahtunut! Toivottavasti saat sairaslomaa sen verran kuin tarvitset!

EevaRouva iso rutistus sulle :hug: Niin se vaan on, että menetyksen jälkeen on välillä rämmittävä niitä pohjamutia :hug: Kyllä teille vielä vauva suodaan, olen siitä aivan varma! :heart: Toivotaan että täti löytää tiensä teille jo pian! Se on niiiiiiiiiiiin ärsyttävää odottaa niitä ensimmäisiä kuukautisia! |O Mutta voihan olla ettei niitä teidän tapauksessa tulekaan ;) Joka tapauksessa toivon teille parasta :)

hiidi mukavia opintoja sulle ja kaikkea hyvää :wave:

Betania toivon todellakin että teillä nyt jo tärppäisi! :hug: bd bd ++++ :whistle:

Epskeps ehkäpä olit liian aikaisin liikenteessä :wave: bd bd +++ :whistle: Ja Repalle kanssa ;)

Mouse onnea tädistä :D :flower: Ja nyt sitten tästä kierrosta tärpit ;)

Täytyy kyllä ihmetellä, että meitsi on ollut kumman himokkaalla tuulella tässä viime päivinä, vaikka ei vielä edes ole NE päivät :eek: :ashamed: :LOL: Mies parka, kunhan se ovis vielä koittaa, niin... :whistle: :p
 
Moi!! Ja voi hitto... luulin että eihän tässä mitään, mutta nyt tää (km) iski totaalisesti päälle. Ei oo kyl kiva tippua pilvistä rytinällä. Miten te muut ootte selvinneet? Onneks en ollu kerenny ostella mitn vauvanjuttuja, ei oo ku toi vauvalehti, joka tuli postissa... Mieskään ei oikein voi ymmärtää mua... Sanoo vaan että pääasia että mä oon nyt kunnossa. Joo, fyysisesti kyllä. Saan kohta varmaan taas sen paniikkikohtauksen, varsinki ku oikein mietin sitä.
Meidän pitäis mennä anopin synttäreillekkin mutten uskalla, repeen ihan varmasti kun ne tulee halailee. Siellä harrastetaan tota halimista aina. Ne ei tiedä että meille oli jo tulossa vauva, enkä halua että ne tai meidänkään porukat tietää meidän koettelemuksesta. Toisaalta, sitten ei tulisi mitn kyselyjäkään, että koskas teille tulee vauva...

Se töihinmeno tuntuu kaikista pahimmalta. Joku kirjoitti että kävi aina välillä vessassa vetämässä henkeä, mutta mä en pääse edes sinne, kun mulla ei ole yhtään taukoja... Enkä voi oikein jättää ryhmiä yksinäänkään, enkä todellakaan voi alkaa itkemään siellä kaikkien nähden...

Voi hitsi sentään... Anteeksi nyt tää purkaus, mutta jos joku voisi kertoa oman selviytymistarinansa niin voisin ehkä ottaa mallia. Oletteko hakeneet sairaslomaa ja miten lääkäri on suhtautunut asiaan?

T: J
 
Julietta sinulle on vastattu saikuista mm. täällä http://keskustelu.kaksplus.fi/t855676 :)
Itse ajattelen niin, että jos "repeät", sitten "repeät", ei keskenmenossa ja sen aiheuttamissa tunteissa ole mitään hävettävää. Tämä ei ole mikään valtiosalaisuus, joka on pakko pitää piilossa, vaan pariskunnalle tapahtuva, hm, no, kyllä - tragedia. Jos asia paljastuukin lähisukulaisillesi tai työkavereillesi, luultavasti he kertovat sinulle, että heilläkin on ollut km. Ja että he ymmärtävät sinua ja tukevat sinua täysin.
Mutta jos olet vielä kuohuissasi, älä mene töihin, hae sairaslomaa. Ei sinun tarvitse sinnitellä.
Km on kamala, mutta viime kädessä - pahoittelen ilmaisua, mutten keksi parempaakaan - aika tavallinen juttu. Meitä on maailmassa tosi monta, jolle tämä on tapahtunut. Kaksplussan sivuillakin arvioidaan, että jopa 40-50 prosenttia raskauksista menee kesken http://www.kaksplus.fi/odotus/raskaudenabc/?articleID=31. Ajatus km:n yleisyydestä on auttanut minua toipumisessani, ja muiden asian kokeneiden tuki täällä on helpottanut omaa "palautumistani" todella paljon. Se on itse asiassa ollut minulle tärkeintä asian käsittelyssä.
Yleisyys ei silti poista sitä, että km on hirveä katastrofi omassa elämässämme, joka vaatii aikaa, tilaa ja tuoreita ajatuksia tai kokemuksia parantuakseen mielistämme. Jokainen reagoi asiaan omalla tavallaan, ja toipuu omaan tahtiinsa. Keskenmenon käsittely mielessä aaltoilee, siihen tyyliin sanoi minulle nuori mieslääkärikin terveyskeskuksessa. Välillä ei tunnu missään, välillä on kuolla tunteisiinsa.
En ole koskaan itse ollut mikään vauvakuumeilija, ja ihan säkällä tulin hyvin nopeasti raskaaksi sen jälkeen, kun mieheni kanssa päätimme yrittää, ja se, että voisi tulla keskenmeno, ei koskaan ollut käynyt konkreettisesti mielessäni. Enkä todella olisi voinut ikinä kuvitella, miten kaikkinensa järkyttävää se on. Niinkuin joku täällä kirjoitti, km tavallaan pilasi seuraavatkin raskaudet, ja suoraan sanottuna minäkin, vanha nainen, lopultakin aikuistuin tämän kokemuksen myötä.
Tutustu meidän muiden kohtaloihin, se voi auttaa sinua asian käsittelyssä. Mutta älä ainakaan piilota sisääsi tunteita, jotka ovat olemassa. Voimia sinulle ja miehellesi. Vaikka hän ei tiedä tarkalleen, miltä sinusta tuntuu, hän tuntee sinut, joten puhu ja kerro edes hänelle kamalasta olostasi. :hug:
 
sunnuntaita!

ollaankin ulkoiltu koko aamu ja nyt tultiin sisälle päikkäreille. poika simahti kuin napista painamalla.

Julietta: :hug: harmi kun sinäkin maalismassuista tipuit :'(
Itselle oli lääkeellisestä tyhjennyksestä pari seuraavaa päivää pahimmat.. Kun todellisuss iski päin näköä ja ei voinut kätittää miksi näin kävi. tuksa ja ikävä oli aivan kamalaa.. ja on edelleen mutta nyt olo hiukan parmepi ja mieli virkeämpi.. aika ajoin iskee epätoivo ja masennus mutta nyt haluan vaan jatkaa ja päästä toivomaan uutta tulokasta.
viime maanantaina tuntui että en jaksa töihin mennä mitenkään mutta menin kuitenkin ja se oikeastaan virkisti vähän kun oli jotain muuta ajateltavaa.
Toki kyyneleet tuli silmiin kun työkaverit osoittivat myötätuntoa ja kerroin miten asiat sillä hetkellä oli mutta kaikki kuitenkin ok. Pomolle myös mainitsin ja sanoin myös uniongelmista ja tuntui ymmärtävän.. pyysin lokakuun ekan viikonlopun vapaaksi ja varmaan lähdetään miehen kanssa ihan kahdestaan pienelle reissulle piristymään.
Ja kyllä, minustakin tuntuu aika ajoin että mies ei voi aivan 100 varmasti ymmärtää minua ja tätä tuskaa vaikka aivan ihanana ja vahvana tukena vierellä ollut lohduttamassa ja sanonut itsekkin että kyllä hänkin vauvaa jo odotti kovasti...
Mutta jos tuntuu että et kykene töihin niin hae sairaslomaa.. pakkohan niitten on sitä kirjottaa. paljon jaksuja sinulle! :hug:

itsellä tosiaan hyvä olla ja vuotoa enää tosi niukasti. Virkistää kummasti tuo ulkoilu ja eilen vietettiin miehen kans ihan kahden keskinen rauhallinen ilta kun Tatu oli nukkumaan laitettu.

huomenna alkas taas uusi työviikko.. mitenköhän saan nukuttua kun miehellä jo illallalla yövuoroon meno.. en muutenkaan osaa kunnolla nukkua ilman miestä niin saa nähdä mitä nyt tulee kun muutenkin yöt itsellä huonompia :(
No mut ehkä sinnittelen bb:n kahtoa ja sitten kaadun sänkyyn :whistle: suunnitelmana hyvä mutta toimiikohan käytännössä :kieh:
 
Julietta olen vahvasti sitä mieltä, että jos sinusta tuntuu ettet ole valmis menemään töihin, niin se tunne on oikea ja sinun ei tulisi pakottaa itseäsi, ainakaan noin nopeasti. Tiedän tämän omasta kokemuksestani. Sain viimeisen kesälomaviikkoni alussa km rv 17+2. Kätilö kirjoitti heti 2 viikkoa sairaslomaa (käytäntö on 1-2viikkoa kun raskaus jo noin pitkällä). Kun tuo 2 viikkoa alkoi olla lopuillaan, aloin todella kärsimään ajatuksesta töihin paluusta. Pakokauhulla ajattelin ja ajattelin ja tiesin ettei minusta ollut töihin menemään, vaikken sitä halunnut itelleni myöntää. Viimeisen yön ennen töihinpaluuta nukuin todella huonosti, ihan vaan siksi kun se ajatus oli niin ahdistava. No menin sitten maanantaina kumminkin töihin, ja itkuhan se tuli heti kun ensimmäisen työkaverin näin töissä pukuhuoneessa. Olen asiakaspalvelutehtävissä, ei siitä tullut mitään. Lähdin siis sitten kesken päivän töistä lääkäriin, oli oikein ymmärtäväinen ja meinasi että kirjoittaa viikon lisää, pyysin kumminkin enemmän, koska tiesin ettei se yksi viikko olisi mitään tehnyt. Hän antoi sitten 2 viikkoa lisää sairaslomaa. Tuon 4 viikon sairasloman jälkeen tunsin itseni sitten jo sen verran vahvemmaksi, että pystyin menemään töihin. Lääkärikin suositteli nopeaa paluuta arkeen, tietysti oman jaksamisen mukaan! Sain myöskin numeron Nuorten kriisipisteeseen (12-28 vuotiaille) ja varasin sinne ajan. Kyseisessä pisteessä olen käynyt keskustelemassa nyt 5 (?) kertaa. Käyn edelleenkin.

Se miten olen tästä selvinnyt, en oikeastaan tiedä! Mutta alussa puhuin puhuin puhuin ja puhuin kokemastani. Sitten tuli ähky eikä tehnyt enää mieli puhua asiasta kenenkään kanssa. Nyt voi taas puhua, vaikka tarve ei näin 7 viikon jälkeen olekaan enää niin suuri. Irtosora sanoi minusta tosi hyvin tästä asiasta. Välillä ei tunnu missään ja sitten hetken päästä ollaankin taas ihan mieli maassa. Asia on edelleenkin mielessä, etenkin kun näkee raskaanaolevia naisia tai pieniä lapsia, mutta ei enää koko aikaa. Klisee tai ei, niin totta on silti se, että aika parantaa haavat, mutta arpi tästä ainaiseksi ihmiseen jää.

Minusta itsestäni oli helpottavaa kun läheiset tiesivät. Moni tosiaan tuli kertomaan omasta km:sta. Oli ihanaa jakaa kokemuksia. Sitähän sanotaan, että kun surustaan kertoo toiselle, niin se puolittuu. :heart: Neuvoisin siis, että kannattaisi jakaa tuo teidän kokemus perheidenne kanssa, yllätytte miten se helpottaa.

).( Hih, olen tässä miettinyt, että mitähän siitäkin tulee kun me aletaan elämään miehen kanssa ns. normi elämää. Osataankohan me edes? :p
 
Betanialle toivotan onnea oviksen löytämiseen...unohtui eilen :ashamed: Toivottavasti nyt tärppää :heart:

Julietta:Mulla keskenmeno alkuvuodesta ja vieläkin kuukausittain mietin että miks. Tää ei todellakaan ole helppoa ja en osaa ees ajatella kuinka kivuliasta ois menettää vauva myöhäisillä raskausviikoilla
:ashamed: Suru ottaa aikansa ja jos tarvitset lisää sairaslomaa niin pyydä ihmeessä...
Meilläkään mies ei ottanut asiaa samalla tavalla,mutta luulen että se johtuu siitä,että naiselle kaikki on alussa konkreettisempaa. Hormonaaliset muutokset yms. Mun miehenikin oli lähinnä huolissaan mun hyvinvoinnista,vaikka toki surullinen siitä ettei vauvaa tullutkaan.
Toivotan kovasti voimia teille ja puhuminen/kirjoittaminen auttaa,eli tekstiä van tulemaan
:heart:

Hyvä asenne,epskeps!!!!Kyllä ne viivat vielä sieltä tulee.... :heart:

Sit oma napsu.... eilen oli vatsassa jo sellanen tunne et täti kurvaa paikalle justiinsa ja odotinkin sitä yöllä saapuvaks,mut ei oo näkyny :/ Nyt vihloo silloin tällöin alamasulle mut sellasta varsinaista täti tunnetta ei oo tällä hetkellä. Uskon kuitenkin että tälläkertaa siellä tapahtuu ihan oikeeseen aikaan,eli vahva usko siihen että tämä kierto ei venähdä,elää ja voi hyvin =) Rinnat on tosi arat,mikä kanssa puhuu puolestaan...

Pitäs imuroida,mut on jotenkin heikko olo,ehkä kohta... :ashamed:
 
Kiitos kaikille rohkaisevista sanoista! Kauheaa aaltoilua tämä... Ensin itketään ja sitten ei taas tunnu miltään ja sitten alkaa alusta... Kyllä mä aattelin heti aamulla varata ajan lääkärille sairaslomaa varten, haluaisin myös nähdä mitä se lääkäri viimeviikolla sinne mun tietoihin on kirjoittanu. (en kyllä mee samalle lekurille) Musta ei oo oikein että jos lääkäri epäilee km:a niin se ei kerro sitä mulle vaan sanoo kaiken olevan kunnossa. Sitten kun menin yksityiselle, niin omasta neuvolasta kysyttiin että miten sä nyt sinne keksit mennä? HÄH? Ite aattelin että mitä jos en ois menny ja sitten oiskin vuoto tullu ihan yllärinä. En ois saanu sitä tukea mitä nyt sain sieltä yksityiseltä... Sieltä tuli heti käynnin jälkeen "miten voit-tekstareita" ja "soita mihin aikaan vuorokaudesta tahansa tähän mun omaan kännykkään", kun taas tuolta puoskareilta ei herunu edes olen pahoillani-kommenttia. On se niin väärin!

Ei kai kukaan voi saikun takiakaan "potkuja" saada. Musta vaan tuntuu että töissä ei oikein tykätä näistä sairaslomista ja ollaan aika näreitä. Viime vuonna oli tosi monta viikkoa pois sellasen lastentaudin takia, mika kestää monta viikkoa sairastaa aikuisena. Oli aika nihkeetä toi ymmärrys töissä. Tuntuu vaan etten oo kuitenkaan "luvan kanssa pois", kun ei oo mitn kuumetta tms... On tää kumma tää omatunto.

Ois mulla vielä yksi kysymys... tulee varmaan vielä muitakin... Eli perjantaina oli kaavinta ja sanottiin että vuotoa on viikosta 10 päivään... Mulla ei ole kyllä enää edes tuhrua... Voiko olla tottakaan? Onko ihan normaalia?

Tää nyt ei ole varsinaisesti tällänen km-palsta, mutta ei kukaan tuolla km-puolella hanakasti mun kanssa halua keskustella... Et sori vaan! ;)
Ootteko uskaltanu yrittää heti uudestaan jo ennen seuraavia menkkoja? Siinä heti se toinen kysymys. ;)

T: J
 
Tää on just sellanen palsta missä kaikki kysymykset ja kaikki kirjotukset on sallittuja,ei tarvitte liittyä just kuumeiluun :D .eli antaa paukkua vaan...

Mullekkaan ei neuvolasta herunu mitään apuja tai päivystysestä,minne soitin vuotoa edeltävänä viikkona,kun oli melkosen kovat kivut. Sainoivat vain ettei mitään ole tehtävissä...siis että ei voi tarkistaa onko kaikki ok. Neuvolassa vaan meinas että odotetaan ultraan asti.... varasin heti ajan yksityiselle ja paripäivää ennen aikaa alkoi vuoto ja asia sitten todettiin yksityisellä. Neuvolaan kun soitin peruakseni ajan,oli täti kuin puulla päähän lyöty. Tarjos kyllä apua,sanoi että saan tulla juttelemaan jne. että ihan kiva täti oli,mut tuntuu vaan että pitäs hanakammin ottaa selvää jos jotain hälyyttävää tulee,eikä vain todeta että mitään ei ole tehtävissä...

Eikä meilläkään saikuista tykätä,mut totuus on,että ei siitä mitään kiillotettua kruunua saa vaikka tekis niin kuin pomo haluaa oman terveyden kustannuksella. Entisessä työpaikassa olin töissä kipeenäkin ja tein ilmasta ylityötä..eli "joustin". Ja lähtöpassit sain kuitenkin,kun jouduttiin väkeä vähentämään. Sen jälkeen päätin että ajattelen ensisijaisesti omaa etuani,ja suosittelen samaa sinulle =)

Tohon vuotoasiaan,itelläni oli spontaani keskenmeno,ja siinä yleensä vuoto kestää...itelläni peräti 3vko. Mutta ymmärtääkseni kaavinnassa vuoto on niukempaa ja olen lukenut netistä silloin kun keskenmenosta tietoa etsin,että monilla ei kaavinnan jälkeen ole vuotanut juuri yhtään. Ehkä se johtuu siitä että kohtu on saatu tyhjäksi. Se on varmasti ihan normaalia.

Me ei käytetty ehkäsyä ennen menkkoja joskaan ei niin kauheesti yritettykkään...olen kuullut että just kaavinan läpikäyneitä kehotetaan odottamaan yhdet menkat,mutta mulle lääkäri on sanonut,että raskaus ei silloin ala jos kroppa ei ole valmis...kannattaa varmaan kuunnella omaa kehoa ja mieltä =)

Hei haloo kaikki :attn: valitin eilen ja tänään heikkoa oloa...mittasin lämmön ja 37 tasan :eek: normaali siis 36,1 tai 2,eli ihmekkös tuo jos kuuppa vähän sekasin. ei kyllä mitään muuta oiretta...
Oonkohan tulossa kipeeks vai mikähän juttu tää on...vastahan mulla se flunssa oli :/
 
Heippa ja sunnuntaita kaikille!

Julietta
tottakai haet lisää saikkua että pääset pahimman surun yli kotona. Minulla loppui vuoto kanssa oikeastaan heti kaavinnan jälkeen joten luullakseni se on ihan normaalia. Tsemppiä ja jaksamista.

EpskepsMinua jänskättää sun puolesta.. toivotaan että se plussa tulee sieltä :hug:

Minulla alkoi nyt sitten viimeinkin menkat ja tänään kp1. Ihanaa.. nyt voidaan alkaa toivomaan kesävauvaa :heart: Harmi vaan kun ollaan anoppilassa ehkä sitten mahdollinen tuleva ovisviikonloppu.. :p
 
Julietta, kp tarkoittaa kiertopäivää ja ne lasketaan siitä kun menkat alkaa, se on siis kp 1. :) Mulle tehtiin joulukuussa kaavinta ja sitä vuotoa ei tullut nimeksikään. Voi sanoa melkein että se sinne sairaalaan jäi. Kohtutulehduksen siitä vain sain :( Hae ihmeeessä saikkua jos et tunne jaksavasi mennä töihin!! Ei siitä ihmistä voi rankaista jos saikkua tarvii. :hug:

Repa voi jee!! Kyllä täältä nyt tulee sellaiset plussapuhurit sinne päin et ihme jos ei tehoa! :D ++++++++++++++++++++++++++ :whistle: :whistle:

Mitähän aurinkoenergialle kuuluu? Kiertokin ois hänellä "täynnä". Saisimmekohan sieltä pian kuulla plussauutisia =) :heart: ++++++++++++++++++++++ :whistle:

Täällä ei tätiä näy edelleenkään ja hyvä niin!!! Mut eipä sen vielä pitäiskään tulla.. ja toivottavasti jättäisi väliin kokonaan! :D
 




Haaveissa esikoinen

Julietta......................KM 09/07
Gatsu 25v.................KM 06/07
Tuizu 31v Nurmijärvi..KM 08/07
Mouse......................KM 07/07
Betania...................KM 06/07
Angelina..................KM 07/07
Marleena83..............KM 07/07
Mymmelis.................KM 05/07, 07/07
Nannukka................KM 04/07, 07/07
Kummi.....................KM 11/06, 06/07...................KP -/30-32
Margherita...............KM 08/07..............................KP 1/-
Irtosora 35v.............KM 08/07.............................KP 2/-
Miukuli 22v HKI........KM 07/07.............................KP 3/-
Miikkis 25v LAHTI....KM 12/06,TM03/07,KU05/07..KP 7/32
Dulle........................KM 07/07..............................KP 7/-
Kiti07.......................KM 05/07..............................KP 11/30-35
Tuutikki ...................KM 02/07..............................KP 13/26
SatuKa 29v..............KM 05/07..............................KP 13/28-32
Emppu78.................KM 06/07..............................KP 16/-
Pullenah85..............KM 03/07..............................KP 16/30
Risukasa.................KM 07/07...............................KP 19/-
Katherine 25v..........KM 06/07..............................KP 23/28
Tinii 21v HKI.............KM 02/07.............................KP 28/28-40
Repa 27v KOTKA.....KM 02/07...............................KP 33/28-35

Haaveissa toinen

EevaRouva.............KM 07/07
Sonja74..................KM 07/07
Kentia.....................KM 04/07
Danjuska................KM 08/07
Pelottaa.................enkelipoika 06/07.................KP 4/28-29
Amira......................KM 06/07..............................KP 13/-
Orchid.....................RK 06/07..............................KP 23/28-30
Emik 30v.................KM 06/07..............................KP 23/28-30
Epskeps 36v...........KM 12/06, 03/07...................KP 27/28


Haaveissa kolmas

Minda........................KM 07/07
Tuulenpuuska...........KM 02/06, 08/07
Eliisa80.....................KM 05/07.............................KP -/-
Luhtalemmikki ..........Enkelilapsi 12/06................KP -/26-28
Äitee2 28v.................KM 06/07............................KP 4/26-28
Stoppis.....................RK 07/07.............................KP 12/-
Hiidi...........................KM 05/07........................... KP 16/26-28
Aurinkoenergiaa 27v..KM 06/07...........................KP 28/28

Haaveissa neljäs

MargeSimpson 24v LAHTI KM 07/06,10/06,enkelipoika 07/07 KP...10/29

Haaveissa kuudes

Rouva Rajatapaus...........KM 08/07

Haamuilijat


Plussanneet


Vieras
Jonttu
Nasu
Suurperheellinen
Pikkupeikko85
Pippuri84
Viia
mjss
Riikkuli
Napsuh87
Minky
Vinja
Sipuli
Sopuli83
Ninni78
Tyynex
Suppis76
Haikara
Tonttutiina
Strömsö (ent.Hippula)
Puella
Pulttibois
Nasuliini
Mimmuli82
Malttamaton
Beccy


:attn:
Huom! Nimenhuudon myötä listalta tippui muutama nimi. Se ei tarkoita kuitenkaan sitten etteikö takaisin pääsisi. Jos nimesi on pudonnut listalta, ilmoittaudu vain takaisin uudestaan! =)

 
Tänne kuuluu jotain..en oo itekkään ihan varma...
tein raskaustestin pe ja näytti negaa, tein tänä aamuna ja näytti negaa, ei mitään tätioireita,tai siis hieman on alamasunippailua, mutta koko ajan ollu sellaista, ensin alkoi vihlonnalla jonka jälkeen tasaisempaa... lämmöt asteen verran koholla, päätä särkee (kylläkin ollu aivan järetön flunssa päällä) maha ollu ihan sekaisin, kn on aivan kiinni ja kova...ja karkaa kosketellessa ja siellä sellaista paksua valkoista v.vuotoa.

Tosin en oikein vois ees olla raskaanakaan..ovis tuli ja meni ja mies kiukutteli..luuli varmaankin että kuin puhuin siitä väli-hermoilu-kuukaudesta, niin että tarkoitti seksitöntä kuukautta :LOL:

mutta nyt vaan pitää ootella sitä tätiä kylään punaisella ferrarillaan...

Oon mie käyny lukemassa aika ajoin teijän kuulumisianne, ja päätin etten saa mitään kirjoittaa ennenkuin menkat alkaa, mutta mutta....päivät täynnä mutta kun ei kuulu...
:eek:

katellaan mitä tuleman pittää..testien mukaan ainakaan raskaana en ole (pe testi oli clear blue, ja su testi oli joku pissaa purkkiin testi ja laita sinne sellainen liuska)

ihana on huomata että joku kaipailee...kiitos !
:heart: :heart: :heart:
 
Epskeps:Ai sait viel tulehuksenkin. Varmaan kuin piste iin päälle. :hug: Juuri kun pääsin hehkuttamasta että eipä ole kipuja tai vuotoja, niin eiköhän ne sieltä tulleet... Että ottaa päähän. Mikään ei kyllä tee enää "kipeetä" jos muistelee torstaita. Mies oli jo tilailemassa ambulanssia, ku olin niin huonona. Vitsi ku nää oliskin jo ne menkat... Ei kai ne tosin viel voi olla, mut olis kiva kuitenkin jos olis... =)
 

Yhteistyössä