Km ultrauksen ja sykkeen löytymisen jälkeen

katjuusa
Minulla ehdittiin ultrata kolme kertaa ja joka kerta nähtiin sikiö vahvalla sykkeellä. Sen koko vain oli ehkä millin - pari liian pieni mutta ajateltiin menevät mahd. mittausvirheen piikkiin. Km tuli kuitenkin rv 12, sikiö oli kuollut viikkoa tai kahta aikaisemmin.

Millä viikoilla olet? Älä turhaan lietso itseäsi pelkoon lukemalla km-tarinoita, vaikka niitä valitettavasti onkin. Itsekin kyllä olen raskauksissa tehnyt niin....Eikös 90% raskauksista, joissa syke nähdään, mene hienosti loppuun asti. Käsittääkseni jos km on tapahtuakseen, yleisimmin rv 8-11 km sitten tapahtuu, siis niistä raskauksista jotka on kliinisesti ehditty todeta.

Onnea odotukselle! :hug:
 
eulis
Minulle kävi reilu viikko sitten niin, aiemmassa ultrassa sydän sykki ja kaikki ok. Mutta ei sinun kannata tällaisella mieltäsi vaivata, minulla kaksi ensimmäistä raskautta ihan normaalit ja useimmiten raskaus menee hyvin loppuun asti kun syke on havaittu ekassa ultrassa ja sikiö on kohdussa. Jos asia sinua kovasti huolestuttaa, kannattaa oman mielenrauhan vuoksi käydä vaikka useammin ykstyisellä ultrassa. Keskenmenon riskihän pienenee koko ajan mitä pidemmälle raskaus etenee. Onnea ja voimia odotukseesi!
 
Minulla tuli jo toinen keskenmeno, eka oli tuulimuna ja nyt rv 7 oli syke ja kaikki ok, rv 9+4 sykettä ei enää löytynytkään. Eilen tehtiin kaavinta. Viime vuonna keskenmeno 16.12 ja nyt 19.12, on ollu vähän joulu fiilikset hakusessaan mutta onneksi meillä on 5-v poika.
 
sikuri
roses minulla myös ollut kaikki kolme keskenmenoa ennen joulua marras-joulukuussa maahan vetää :ashamed: minulla on kaikki tullut spontaanisti kovien kipujen kera monta päivää ja vuotoa noi pari viikkoa...
 
pikkupeikko harmaana
täällä kans kerkesin käydä ultrassa ja siellä sydän sykki..neuvolassa kuulu mahan päältä sydän äänet 9+2 ja kun km todettiin kasvu oli pysähtynyt rv9+6 eli muutama päivä sen jälkee ku sykkeet kuului... :(
 
Mä olin ultrassa rv 7+1. Syke näkyi selvästi, vaikka lääkäri sanoi, että ei vastaa kokoa. Epäili, että ovulaatio on tapahtunut noin viikon myöhemmin ja sanoi että laskettu aika siirtynee viikolla. Epäilin asiaa koko ajan lyhyen kiertoni takia. Rv 7+4 alkoi vähäinen ruskea tuhruvuota. Ruskeaa tuhrua tuli 5 päivää ja kuudentena päivänä en enää kestänyt epätietoisuutta. Rv 8+2 alkoi päivällä tuhruvuoto lisääntyä, ja sitten iltapäivällä verta. Sain ajan päivystykseen jossa ultrattiin ja todettiin, ettei sykettä näy. Lähete Tayssiin jossa seuraavana päivänä lääkkeellinen tyhjennys :'(
 
onneton
Mulla kolme keskenmenoa, kaikki vkolla 8 ja kaikissa on syke nähty.
Tämä viimeisin ei vastannut kokonsa puolesta viikkoja, ja vaikka syke näkyikin, osasin epäillä että ei taaskaan onnistu.
Olen samaa mieltää muiden kanssa siitä että ei täällä tosiaan kannata käydä näitä tarinoita lukemassa ja itseään pelottelemassa. Jokainen raskaus on yksilöllinen , ja yleensä kuitenkin kaikki kai parhain päin. Sitten on meitä joille ei se onni osu kohdalle.
Itse olen nyt juuri tekemässä surutyötä tästä kolmannesta keskenmenosta, ja valmistaudun henkisesti tutkimuksiin ja alkaviin hoitoihin.
 

Yhteistyössä