Kodin koko

  • Viestiketjun aloittaja 3h+k
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Viiden makkarin okt. Jotain 170m2. Meillä 4 lasta, koira ja neljä kissaa. Tykkään ihanan väljistä tiloistamme =) Kaikille jossain vaiheessa omat huoneet, nyt toistaseks majailevat kahdessa makkarissa, meillä yks, yks vierashuoneena ja yks mun yrityksen toimipisteenä.

Mun kaveriperhe asuu 75m2 kolmiossa viiden lapsen kanssa. Niille se on yhtä tuskaa, mutta kun vaihtoehtoja ei ollut.
 
hmm..
Onko ennätys? 2 aikuista, 4 lasta ja 75 neliöö... Kolme makkaria+vaatehuone (nuorimmaisen huone...), olkkari, avokeittiö, sauna/pesuhuone/wc + wc. AHDASTA ON, voitte varmaan kuvitella:
 
niin..
[QUOTE="vieras";22030089]

Mun kaveriperhe asuu 75m2 kolmiossa viiden lapsen kanssa. Niille se on yhtä tuskaa, mutta kun vaihtoehtoja ei ollut.[/QUOTE]

Joo...paitsi että nykyään sitä perhesuunnitteluakin voi harrastaa.
Ei siinä mitään, mutta tunnen perheitä joilla sama tilanne ja vaativat koko ajan valtiota kustantamaan enemmän elämäänsä. Miksi, en ymmärrä.
Jos on tyytyväinen (enkä tarkoita ettei olisi jos välillä tuskastuu), hommahan on kunnossa.
 
Ooo
2 aikuista ja 1 lapsi (+koira ja kissa). Kokoa n. 250 neliötä asuinpinta-alaa, 6h,k,s, aula. Hiukan liikaa =) enkä tiedä miten pienempään sopeutuu jos ja kun muutto tulee jskus eteen. Pelkkä olkkari on n. 50 neliötä ja se on kyllä ihanaa! Vanha 100v. hirsitalo, silloin oli huonekoko hiukan eri.
 
Joillain on kyllä tosi isoja koteja. Miten siivoaminen? hui!

Meillä 2 aikuista ja kolme lasta, iso koira ja toinen iso koira tulossa. Asunto 3h + k 80 neliötä. Sovitaan, mutta tilaa saisi olla enemmän. En vain tiedä mistä saa, kun talotarjonta on täällä olematon.
 
sopu sijaa antaa
Mun mielestä teillä ei ole pieni koti neliöiden perusteella ja se pohjaratkaisu kyllä merkkaa aika paljon. Ilmeisesti tilavat huoneet teillä. Me asuimme ennen 80 neliön vuokrakolmiossa 5 henkilöä ja hyvin mahduimme olemaan. Sitten ostimme rivarinpäätyhuoneiston 92 neliötä, kaunis asunto oli ja hyvä pohjaratkaisu. Mutta ihminen ahnehtii lisää tilaa (jokaiselle lapselle omat huoneet) ja nyt okt 129 neliötä asuinpinta-alaa ja tämä riittää. Talo jää kuitenkin puolityhjäksi, kun lapset "lentää aikanaan pesästä".
 
Opppimis
Meillä on 68 neliöinen kolmio saunalla, ja ahdasta on. Meitä on siis neljä. Molemmissa makkarareissa YKSI hyllykaappia, samoin eteisessä. Tunge sinne sitten nelihenkisen perheen vaatteet. ja muut liinavaatteet.
Huoneet on niin pieniä, että ei mahdu kaappeja.
Ja siis muutimme tähän kun esikoinen syntyi. Yhden kanssa olis mahtunu, mutta kakkonen tulikin yllärinä.
Nyt ei saada millään isompaa asuntoa...
 
ahtaus
59m2, kaksio ja täällä kaksi aikuista ja kaksi lasta. Ahdasta on, erityisesti kun säilytystilaa ei ole. Kaikki samassa makkarissa olemme.
Onneksi ensi keväänä valmistuu oma talo, 119m2. :)
 

Yhteistyössä