Köröttelin toistä kotiin 30 km/h vauhtia, ja jonkun mielestä ajoin liian hiljaa...

hda
Totaalijuntti se perässä ajanut. Ihan oikein, että sai sakot. Mikä *ittu porukkaan menee oikein liikenteessä, kun käämit palaa niin helposti. Tuolla kärsivällisyydellä mietityttää montakohan ehjää huonekalua esim. mahtaa olla kyseisten tyyppien kotona.
 
hahahahaaa idiootit
Ei juma miten ääliötä porukkaa täällä, tottakai saa ylinopeudesta sakot. Vai luuletteko te järjen jättiläiset, että jos nopeusrajoitus on jonkinmielestä liian alhainen, saa ajaa ylinopeutta, ja myös protestoida rajoitusten mukaan ajavia. hahahahahaaaaa
 
"vieras"
Niin, siis körötellä muiden tukkeena ja saada ylinopeussakot itsekin?

Mikä teitä vaivaa? Mieluummin saatte sakot kuin olette tientukkona, jos kaikki muut haluaa ajaa ylinopeutta?

Joku pari vk sitten ajoin yhtä tietä jossa oli rajoitus 70km/h. Ajoin n. 72-74km/h, ja olin ihan totaalisen tien tukkeena. Kuitenkin kun vähän ajan päästä oli tutka, olin ainoita jotka eivät jääneet kiinni ylinopeudesta.

Miksi rajoitusten mukaan ajaminen on pahempi kuin tutkaan jääminen?Tai ehkä sitten tuollainen 85e ei ole kovinkaan suuri raha monelle...
No, niinhän juuri kirjoitin, että ON ERI ASIA noudattaa liikennesääntöjä. Kuin että huvikseen köröttelee... ensin luulin, että tästä oli kyse, kun sulla ei kuulemma ollut kiire. Luin jutun tietysti loppuunkin.
 
[QUOTE="Mona";27017851]Sä köröttelit, kun sulla ei ollut kiire. Eli jos olisi ollut, niin säkin olisit ajanut ylinopeutta??[/QUOTE]

Ei ole enää ikinä kiire tuolla tiellä, kun kerran olen sakot saanut.:D Niistä viisastuin. Kyseessä ei ole pihatie tms. jossa tuo rajoitus olisi mitenkään hirveän ilmeinen. Siksi sitä ei kovinkaan moni noudata, ja kun sakot saadessani oli ihan hirveä ruuhka sakkopaikalla, kysyin kuinka suuri prosentti ajaa tuolla tiellä yleensä ylinopeutta, poliisi sanoi että 70-80%, ja itsekin olen saman huomannut, kun ajan päivittäin tuota tiedä edestakaisin. Juuri kukaan ei siis aja rajoitusten mukaan.

Samanlainen tienpätkä on yksi pitkä, suora tie jossa on 40 km/h rajoitus, se on myös täällä oikea sakkorysä. Se on tunnettu ylinopeuksistaan, jopa 60/80 km/h siellä ajetaan, ja moni jalankulkijakin on siellä päässyt hengestään.Joku lapsi muistaakseni viimeksi. :(
 
[QUOTE="vieras";27017834]No, niinhän juuri kirjoitin, että ON ERI ASIA noudattaa liikennesääntöjä. Kuin että huvikseen köröttelee... ensin luulin, että tästä oli kyse, kun sulla ei kuulemma ollut kiire. Luin jutun tietysti loppuunkin.[/QUOTE]

Hyvä kun luit. Ei tosiaan enää koskaan ole mulla kiire tuolla tienpätkällä, muilla kyllä on, suurimmalla osalla jotka sitä ajavat. :cool:
 
"joo"
Ajelen aina tossa kolmenkympin aluella 30-34km/h ja aina saan jonon perääni. Tien varrella on 600m matkalla 2 päiväkotia, ala-aste ja asukaspuisto joten rajoitus on ihan aiheellinen ja todellakin noudatan sitä vaikka joltakulta palaisi päreet.
 
[QUOTE="joo";27017947]Ajelen aina tossa kolmenkympin aluella 30-34km/h ja aina saan jonon perääni. Tien varrella on 600m matkalla 2 päiväkotia, ala-aste ja asukaspuisto joten rajoitus on ihan aiheellinen ja todellakin noudatan sitä vaikka joltakulta palaisi päreet.[/QUOTE]

Joo sama juttu, minä saan joka ikinen päivä nykyään jonon perääni tuolla 30 km/h tiellä, kun ajelen tuota samaa vauhtia kuin sinäkin. Ja saamieni sakkojen takia enenää todellakaan aja tuon lujempaa.

Tuolla tiellä kyllä myös rajoitus on ihan aiheellinen.

On kyllä tuo tie alkanut ärsyttää aika tavalla. Mutta toinen reitti on ruuhkaisempi, vaikkakin rajoitus on 40 km/h. Eli sitä kautta menee aikaa puolet kauemmin.
 
Viimeksi muokattu:
"shihtzu"
Meidän kotikadulla on tuo 30km/h-rajoitus ja harva tuossa noin hiljaa ajaa, koska tuo tienpätkä on aika pitkä ja suora. Tässä kaupunginosassa muutenkin on lähes kaikilla teillä tuo 30:n rajoitus, koska on omakotitaloaluetta ja tasa-arvoisia risteyksiä täynnä.

Itse pyrin ajamaan nopeusrajoituksien mukaan, joskus saattaa epähuomiossa olla hieman alinopeutta, mutta ne on hetkellisiä.
 
Miksi et kulje polkupyörällä kun sillä saisi mennä nopeammin?
Silloin kun en vie lasta aamulla päiväkotiin vaan mies vie, kuljen usein pyörällä, joskus kävellenkin jos haluan reippailla. Kun vien lapsen aamulla, on pakko kulkea autolla siksi että pyörällä en yksinkertaisesti ehtisi töihin, autolla ehdin niin että olen noin 2-3 ennen työajan alkua työmaalla, talvella minuutin ennen tai tasalta, kun pitää lapsi riisua toppavaatteista yms...
 
"VoeVoe"
Tiedättekö miksi niitä 30km/h nopeusrajoituksia on juuri sellaisilla alueilla kuin kaupunkien keskustat tai omakotialueet. Siksi että kun nopeudesta tiputetaan 25% pois niin jarrutusmatka lyhenee 50%.. Siis jos rajoitus olisi 40 km/h jarrutusmatka olisi x metriä ja kun nopeusrajoitusta pienennetään 25%, joka tässä tapauksessa on tuo 30 km/h, jarrutusmatka on x/2 metriä. Sama tulee esiin myös jos 80km/h rajoitus muutetaan 60km/h rajoitukseksi. Tätä totuutta ei mielestään paraskaan autoilija pysty kumoamaan. Tästä syystä monessa paikkaa rajoitus tuntuu järjettömän alhaiselta hiljaisen liikenteen ajanjaksolle, mutta kun on päiväaika ja paljon liikennettä, pienemmällä rajoituksella säästetään monia ihmishenkiä

Otetaan vielä yksi esimerkki. Jos ajat kilometrin matkan nopeudella 30 km/h siihen menee aikaa 2 minuuttia, jos ajat ko matkan nopeudella 40 km/h siihen menee aikaa 1,5 minuuttia. Suojatielle astuu lapsi, et ehdi pysähtyä, koska et aja rajoituksen mukaista 30 km/h vaan 40 km/h, joka on "vain" 10 km/h ylinopeutta, voittaaksesi 0,5 minuuttia eli 30 sekunttia matka-ajassa. Lapsi kuolee saamiinsa vammoihin. Miltä mahtaa lapsen vanhemmista tuntua, kun jollakin oli niin kiire, ettei ollut 30 sekunttia aikaa ajaa rajoituksen mukaan.

Ja muuten alinopeutta ei edelleenkään ole lakiterminä olemassa, on vain nopeusrajoitus, joka on suurin sallittu nopeus, jota ei ole pakko ajaa. Ja kyllä minuakin ärsyttää, jos joku ei aja sitä suurinta sallittua nopeutta, mikäli olosuhteissa ei ole jotakin, joka selvästi edellyttää tilannenopeudeksi alle nopeusrajoituksen mukaista nopeutta, kuten esimerkiksi todella rankka vesisade, jolloin ei meinaa eteensä nähdä tai suurissa nopeuksissa, varsinkin uraisella tiellä, on vesiliirron vaara.
 
Kukaan ei ole saanut sakkoja ajettuaan 30 rajoituksella 40 km/h.
^Kyllä on saanut. Ja saa edelleen.

Ja joku kyseli mihin laitellaan noita 30km/h rajoituksia, niin täälläpäin niitä ainakin on asuinalueiden poikki kulkevilla teillä.

Kyllä itse ainakin ajan täysin rajoitusten mukaan. Eihän se nyt ole rajoitusten mukaan ajavan vika jos jollain menee hermot ja tahtoo ajaa ylinopeutta vain, koska ei kestä sitä tielle asetettua rajoitusta. Kyllä siinä vaiheessa on ihan oikein saada sakot. Ei tuollaisia rajoituksia ihan turhaan laitella vain ihmisten kiusaksi.
 
^Kyllä on saanut. Ja saa edelleen.

Ja joku kyseli mihin laitellaan noita 30km/h rajoituksia, niin täälläpäin niitä ainakin on asuinalueiden poikki kulkevilla teillä.

Kyllä itse ainakin ajan täysin rajoitusten mukaan. Eihän se nyt ole rajoitusten mukaan ajavan vika jos jollain menee hermot ja tahtoo ajaa ylinopeutta vain, koska ei kestä sitä tielle asetettua rajoitusta. Kyllä siinä vaiheessa on ihan oikein saada sakot. Ei tuollaisia rajoituksia ihan turhaan laitella vain ihmisten kiusaksi.
Niinpä. Mutta tosiaan kovinkaan monen hermot eivät kestä sitä rajoitusta tiellä josta olen kirjoittanut, koska ihan joka päivä ihmiset ajavat siinä noin 40 km/h.

Tuo alue ei ole asuinaluetta, mutta alueella parveilee turisteja jotka ylittävät tien mistä sattuu, lisäksi alue on usein tukossa turistibussien takia. Lisäksi siellä on käytössä vain yksi ajokaista koska toinen on parkkeerausta varten. Siksi tuolla on tuo rajoitus, joka on mielestäni ihan aiheellinen.

Uskon että täälläpäin tuo on tie jossa ihmiset saavat enemmän ylinopeussakkoja kuin missään muualla koko kaupungissa, tai ehkä Pikkuhuopalahdentie on toinen mokoma- suora-kaksikaistainen tie jossa helposti ajaisi enemmän kuin sen 40 km/h.
 
No ok.

En ole vielä eläissäni nähnyt 30 rajoituskylttiä, joten en tiedä millaisiin paikkoihin niitä laitetaan. Esim. joku torialue voisi olla ok, mutta siellä on jo muutenkin 10 kilometrin rajoitus
No onhan noita 30 kylttejä. Heti tostakin vierestä löytyy ja taatusti napsahtaa sakko jos sattuu tutka olemaan paikalla. Sillon tällön se on väijyssä. Ite osaan varoa muttei ne perskärpäset joiden on pakko päästä lujempaa. Tossa on esim koulu ja päiväkoti joten alhaiselle nopeudelle on syynsä.
 
"leppis"
Mä olen monta kertaa toivonut, että edessä olisi poliisi ja tutka, sillä monesti on käynyt niin, että takanatulija alkaa ajaa kuin pulloper*esika kun itse olen noudattanut rajoitusta.

Toisaalta mua on kerran yritetty väkisin päästää ohi. Asuntovaunu körötteli edellä kahdeksaakymppiä, rajoitus oli 100 km/h. Sen kuski hidasti hidastamistaan, vilkutteli ja ties mitä ja mä yritin pitää kauhealla vaivalla turvaväliä. Sitten karavaanari ajoi bussipysäkille, minä jouduin tietysti ajamaan ohi. Ja kun vaunu lähti perääni, laitoin heti vilkun päälle, jarrutin ja ajoin kotitiellemme. Kaipa kuski silloin tajusi, että mulla ei ollut kiirettä ohi nimenomaan siksi, että aioin kääntyä pois päätieltä. Eikä liikkeellä ollut juuri silloin muita autoja.
 
jepssss
niin.. itse ajelen 80 rajoituksissa 85 ja saan jonon perääni lähes aina ja mittarini pitää kyllä paikkaansa:( saati jos ajan 105 100km/h rajoitus alueella ni ohi menee monet..tai ajetaan muuten vain persuksissa..
 
"vieras"
Pakko todeta, että joskus tulee ajettua 80-rajoitusalueella 60km/h, kun en uskalla tuota suurinta sallittua ajaa. Tämä nimittäin sellaisella tiellä, joka on mutkaistakin mutkaisempi ja mulle tuntemattomampi. Parempi ajaa hiljempaa ja varovaisemmin, kuin ajaa mettään.
 
Totaalijuntti se perässä ajanut. Ihan oikein, että sai sakot. Mikä *ittu porukkaan menee oikein liikenteessä, kun käämit palaa niin helposti. Tuolla kärsivällisyydellä mietityttää montakohan ehjää huonekalua esim. mahtaa olla kyseisten tyyppien kotona.
Ja mikä menee ihmisiin liikenteessä noin ylipäätään? Ajetaan ylinopeutta, mennään päin punaisia kävellen tai autolla, ei pysähdytä suojatien eteen ainoalla kaistalla tai toisen seisahtuneen viereen, kurvataan ohi ties mistä kuten mulle tehtiin tänään ryhmityttyäni oikealle kääntyvänä(oikealta tälllöin kurvasi takana ollu ääliö ja lähes tyrkkäs kylkeen) jne jne...Käsittämätöntä touhua.
 

Yhteistyössä