Kohdun ulkopuolinen raskaus??

eli oon nyt viikolla 8, ja tässä raskauden ajan ollut enemmän ja vähemmän alavatsakipuja, enimmäkseen oikealla puolella. myös selkäsärkyä on esiintynyt samanlailla kuin menkkojen aikaan. Mitään vuotoja ei ole ollut, mutta tänään huomasin että keskellä alavatsaa, ehkä vähän enemmän vasemmalla puolella, aristaa ihan selvästi kun tunnustelee :/ muuten siihen ei särje, eikä myöskään kovaa painaessa satu, silloin vain kun hellästi tunnustelee. Voisko tää nyt enteillä kohdunulkoista, kokemuksia? missä kohti tarkalleen se aristus yleensä on, onko ihan selkeesti vasemmalla tai oikealla puolella, vai tuossa melko keskellä? pelottaa :/ muita raskaudenaikasia oireita on ollut väsymys, lievä huimaus, rintojen aristus ja lisääntynyt virtsaamistarve..
 
Mulla ei ollu mitään aristusta vatsalla, vaan ihan rehellinen kipu, melkein synnytyssupistuksiin verrattava tuska. Aluksi särki koko alavatsan aluetta, mutta tuntien kuluessa rajautu vasemmalle puolelle, missä alkio oli kiinni tuubassa.

Seuraile tilannetta. Ihan normaaliinkin raskauteen voi kuulua alavatsan kivut, mitkä tuntuu toispuoleisesti välillä. Elä stressaa asiaa. Pianhan sulla on jo neuvolakin!:hug:
 
miten sulla siis alkoi se kipu, oliko montakin päivää ja menikö välillä ohi ja sitten palas taas takas, vai alkoko ihan yhtäkkiä kaikki? ja oliko sulla jotain vuotoja kipujen lisäksi? Anteeks kauhee kysely, oon vaan nyt jotenkin ihan hysteerisenä täällä kun ei yhtään tiiä mitä vois olla, siis tossa aristavassa kohassa tuntuu lähinnä samalta kun siinä olis mustelma, mutta mitään ei näy :/ Yritän parhaani mukaan olla stressaamatta, mut välillä tulee sellasia sieppejä oikeen et on ihan hirvee paniikki päällä! eiköhän tää täst.. Ja neuvola mulla tosin oli jo viikko viime viikolla, nyt odottelen kutsua ultraan :) Kiitos vastauksesta!
 
Musta nuo menkkamaiset selkäsäryt yms. kuuluu alkuraskauteen joten en pelkästään niiden perusteella olis kovin huolissani... :hug:

Itsellä kävi niin että ensin plussa anto odottaan itseään ja oli haalea, sit alko vuoto jonka aikana tehtiin km diagnoosi, siitä viikon päästä pyysin hcg mittauksen kun r.testin viiva vahvistui, hcg 140, kaikki viittasi km:n, kävin kuitenkin ultrassa tarkistuttaa jossa todettiin että kohtu on tyhjä, r.testin viiva ei kuitenkaa haalistunu vaan vahvistui ja pyysin 2,5vkon päästä uuden hcg mittauksen ja samalla taas ultrattiin, kohtu tyhjä, hcg 732, samantien keskussairaalaan jossa taas ultra, kohtu tyhjä, sytostaatti piikki hanuriin ja kotiin. Tällä hetkellä on taas jonkinlainen tyhjennysvuoto menossa ja maanantaina uudestaan hcg mittaukseen (sytostaatit sain viime perjantaina), eli mulla ei ollut kipuja eikä mitään, hcg vaan nousi.
Mä en luota enää mihinkään muuhun kun verikokeeseen ja ultraan.

Toivottavasti sinun raskautesi jatkuu kuitenkin normaalisti ja kaikki on hyvin! Tsemppiä! :hug: :)
 
Moikka, ja kiitos vastauksista! Eli kerron nytte tilanteeni. Seuraavana päivänä tosta kirjotuksestani alko aamulla selkää särkeä vielä enemmän, myös hartiat kipeytyivät. Menin sitten päivystykseen ennen töitä, ja lääkäri siinä vähän aikaan pohti ja näppäili tietokoneettaan, ja iski sitten käteen antibioottikuurin virtsatietulehdukseen (?). Ei tutkinut ei mitään, ei ottanut edes virtsanäytettä! Tuo tauti mulla ennenkin ollut ja kyllä tiedän että ei siitä tässä ole nyt kyse, ei mitään virtsavaivojakaan ole ollut, mutta kai se on tuo kuuri varmuudenvuoksi otettava.. No tuohtuneena sitten lähdin kotiin, ja kotona alkoi kamala pistos hartioissa lapaluitten välissä, soitin kättärille ja käskivät lähteä sinne välittömästi. Tuolloin olin jo täysin vakuuttunut että KU, ei voi olla mitään muuta.. No perillä sitten pääsin tosi nopeasti tutkimuksiin, otettiin verikokeita, tehtiin sisätutkimus ja haastateltiin, varmaan 10 lääkäriä/kätilöä tms. siinä pienessä huoneessa hääräs ympärillä. Kun kätilö tunnusteli vatsaa, se aristi tosi paljon vasemmalta puolelta, pelkkä hipaisukin. No ultrassa sitten kuitenkin löytyi 2 päivää oletettua vanhempi sikiö kohdusta ihan oikeasta paikasta, ja sykekin näkyi! Olin ihan äimänä, lääkäreittenkin puheista alussa sain kuvan että varmasti KU kun oli tuo hartiapistoskin. Mutta onneksi ei!! No nää kivut nyt vielä jatkuvat kuitenkin, toi hartian pistävä kipu ehkä koventunutkin, mitä lie lihasten jäykkyyttä sekin sitten on. Kätilö arveli että ehkä voi kohdun kasvukivut jotenkin säteillä myös selkään.
Tästä nyt ainakin opin, että ei oireista aina voi varmaksi mitään sanoa, lääkäriin vaan jos mikään yhtään huolestuttaa! onneks ainakin tällä kertaa selvisin säikähdyksellä. :)
 
Hyvä juttu ssas! Mulla ei myöskään ollut mitään kipuja kohdun ulkoisesta. Ajoittaista vuotoa, tosi vähäistä vain. Kaikkialla vaan sanottiin että pienet vuodot kuuluvat alkuraskauteen. Enää en uskoisi tätä vaan tarkistuttaisin asian välittömästi.

Hupu
 

Yhteistyössä