kohdunkaulan lyheneminen,miten tää on mahdollista?

...siis että kaverillani jolla ei paljonkaan ole supistellut ja odottaa ekaa lastaan ni kohdunkaula kadonnut ja sentin auki paikat mutta minä jolla joka päivä supistelee ja kolmatta odotan ni ei tapahdu kerrassaan MITÄÄN *pettynyt* en tiedä kauanko enää jaksan raahata tätä mahaa.ensiviikolla on lääkäri supistusten takia mutta on se kumma että kaula katoaa kun ei supistele edes kunnolla. :\|
 
kaikilla se kai on aika yksilöllist :) mulla tulee tiheesee harjotussuppareita ja ne on kyl lyhentäny kohdunkaulaa iha hyvin =) viimeksi oli pouli senttii kohdunkaulaa jäljellä. onnea sulle :heart: eikohä se aikanaa ala lyhentyy ku on sen aika :hug: paljonko sulla on viikkoja?
mulla hurjat rv35 tulee täytee vasta huomenna,eli sinänsä vois sanoo et se kohdunkaula lyhenee aika ajoissa.. vai..
 
mulla kans just samat viikot.viimeyö meni taas valvoessa,eilisestä aamusta lähtien on nimittäin supistellu ja repiny mahaa,nyt enää vaan repii muttei supistele mut tää repiminenki on inhottavaa ja jatkuva menkkamainen kipu.on se kumma jos ei kaula lyhene tällä menolla :(
 
oho! no jopas sattuki.. kertokaa tarkemmin.. onko teillä ollu muita oireita? itselläni on selkäsärkyy ollu muutamii päivii,vatsa löysällä,väsyttää ja jne.. :( supistuksii on tullu jo viikon verra tosi useesti joka päivä mut ku ei ne mitää hullu kivuliata oo niin en oo viittiny sit niihin puuttua.. hyvää loppu odotusta kaikille :heart: :heart:
 
Mulla kans tilanne se, ettei puolivälin jälkeen ole supistellut oikeastaan yhtään, mutta niin vaan on kohdunkaula lyhentynyt ja ulkosuu reilun sentin auki.
Tosin odotan kolmatta, eli lienee vähän eri asia... mutta viikkoja on vasta 29. Ei tarttis kyllä aueta vielä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.04.2007 klo 07:40 Kreecher kirjoitti:
Mulla kans tilanne se, ettei puolivälin jälkeen ole supistellut oikeastaan yhtään, mutta niin vaan on kohdunkaula lyhentynyt ja ulkosuu reilun sentin auki.
Tosin odotan kolmatta, eli lienee vähän eri asia... mutta viikkoja on vasta 29. Ei tarttis kyllä aueta vielä.
mie kans kolmatta odotan ja silti mitään ei tapahdu :whistle:
 
kolmelle äiti
Juu, mulla eka oli tyypillinen ensisynnyttäjän edityminen, pehmeni ja lyheni vähitellen. Toisesta sitten sanottiinkin jo 35 että syntyy koska vaan, kohdunkaula lyheni ja aukesikin vähän ja sitten kun la koitti EI mitään. Ei supistuksia, ei edistymistä... Käynnistyi 2 viikkoa yli ja syntyi nopeasti.
3. kun odotin, niin viikko ennen laskettua oli pehmentynyt ( mutta ei kokonaan ) ja lyhentynyt puoli senttiä, eikä muuta... Olin ihan epätoivoinen, mutta poikapa syntyi just laskettunapäivänä ( muutaman minuutis sen päivän puolella ) ja synnytys oli kivuton...
Joten kaikki on mahdollista.
 
nyt on onneks supistelut vähä hellittäny,mahaa edelleen kipeä ja käsillä joutuu alavatsaa tukea kun vauva niin painaa kävellessä.keskiviikkona on sit lääkäri ni tietää missä mennään.aion pyytää lähetteen vielä synnytystapa-arviointiin koska sitä mulla ei kuulemma enää muuten oo jos en erikseen lähetettä pyydä. :whistle:
 

Yhteistyössä