kohdunkaulan pettäminen rv 21-22

Eilen todettiin kohdunkaulan pettäneen. Viikkoja 21+5-22+1. Kalvopussi saatiin painettua takaisin ja tukiommel laitettua. Nyt vuodelevossa pää alaspäin ja supistuksenestolääkettä ja antibiootteja menee. Onko kellään kokemusta vastaavasta? Onko mitään toivoa!
 
Minä makasin viime vuonna vastaavassa tilanteessa- tosin mulle ei tota lankaa suostuttu laittamaan. Viikot oli 21+6, kun normi äippäpoli käynnillä jouduin makaamaan. Hirvittävä paniikki tietenkin oli päällä,kun lääkäri sano,et milloin vain voi syntyä ja selvityminen hyvin epävarmaa.
8 viikkoa makasin pää alaspäin. Liikkua sain sen verran,et istulleen nousta syömään, käydä vessassa, joka oli omassa huoneessa ja kerran viikossa pyörätuolilla suihkuun.
Jokainen päivä oli pieni voitto ja jokainen uusi täyttyvä viikko tarkoitti vähemmän päiviä keskolassa. Lääkäriltä hyppäsi sammakko suusta kerran ultratessa (kerran viikossa siis tilannetta tarkisteltiin) et ihme on jo tuossa tilanteessa edes 27 viikolle päästään.
No viikot kuluivat ja kaikkiaan 77 vuorokautta olin sairaalassa 200km päässä kotoa vuodelevossa. 32+6 viikolla pääsin kotiin sillä ehdolla että makaan vielä sinne 37 viikolle kotona- olettaen siis että synnytys ei käynnisty ennen sitä.
No 35+6 viikolla sitten aloin liikkumaan normaalisti ja lopulta synnytys käynnistyi vesien menolla vasta 38+6 viikolla ja 5h myöhemmin oli pieni terve nyytti rinnalla.
Kovasti tsemppiä makoiluun! Tiedän todellakin sen huolen ja stressin määrän, mikä tuossa tilanteessa on. Hoitajat varmasti yrittävät lohduttaa sanomalla,että kuinka lyhyt aika tämä sinun elämästäsi on, mutta koville se henkisesti ainakin itsellä otti.
Toivottavasti sinulla on hieman lyhempi matka kotiin ja luonasi käy paljon vieraita ja ystäviä. Itsellä oli tosiaan se yli 200km kotiin ja yhtään kaveria ei paikkakunnalla asunut,joten sunnilleen ainoa vieras oli mieheni,joka pääsi noin kerran viikossa katsomaan.
Itselläni oli tietokoneen ruudulla muistilappuja, joissa oli eri tavoitteita. Ensiksi laskuri,et montako päivää olen ollut sairaalassa, sitten viikko laskuri,et kauanko on seuraavan rv viikon täyttymiseen. Ja lopulta oli myös laskuri sille päivälle, kun oli mahdollista päästä kotiin.
Jokainen päivä parantaa pienen mahdollisuuksia ja ensimmäinen tavoitehan on päästä sinne 24 viikolle ja siitä sitten päivä kerrallaan eteenpäin.
:hug:
 
Kiitos rohkaisevasta vastauksesta. Tihkuiko sulla missään vaiheessa lapsivettä vai miksi lankaa ei laitettu? Mulla on vähän vettä tihkunut, ja nyt pelätään tulehdusta. Se huonontaisi ennustetta kai ihan reippaasti. Ja jos tää nyt syntyisi, niin ennuste olisi täysi nolla.
 
Vettä ei minulla tihkunut missään vaiheessa. Se tulehduksen riskihän siinä on silloin paljon suurempi, jos sitä vettä tihkuu.
Mulla on taustalla useita keskenmenoja ja hoidoilla alkuun saatiin tämäkin raskaus. Sanoivat että noin myöhäisillä viikoilla sen langan laitossa on hyvin suuri km riski, joten eivät sitä riskiä tahtoneet ottaa, että sen langan laiton takia syntyisi ennakkoon.
Toivon niin kovasti sinulle vielä monia viikkoja kokonaisena. :hug:
 

Yhteistyössä