Kohdunkaulan pituus loppuraskaudesta

Eli sellaista kysyisin et paljon teillä on ollu kohdunkaulan pituus viimeisillä viikoilla ja millä raskausviikoilla ootte sitten synnyttäneet?

Mulla oli rv 33+6 kohdunkaulan pituus enää 1,5 cm ja kohdunsuu kiinni mutta pehmentynyt. Kolmatta odotellan, eli sillä voi kanssa olla tekemistä asian kanssa, mut mietityttää vaan et mahtaako tulla tämä pikkuinen ennen aikojaan...

-Ninni ja Muru 35+0-

Niin ja kuopusta odottaessa mulla oli rv 36+4 kohdunsuu kiinteä, auki 1 cm ja kohdunkaulan pituus 2 cm. Ja neiti syntyi rv 40+0...
 
Ninni Onko tuo mitta katsottu ultralla vai sormin? Sillä on meinaan suuri vaikutus asiaan. Kokonaisuudessaan ultralla kun katsotaan niin kanava 6-7 senttiä, mutta sormelle tuntuu se maaginen 3 senttiä. Mulla on viikolta 28 asti ollut sormelle toi 1,5 senttiä ja pehmeä ja auki, mutta ultralla kun on katsottu niin siellä on kuitenkin sitä sisäkanavaa vielä olut hyvin jäljellä.

kleopatra maaliskuisista
 
Kleopatra siinä se just onkin etten tiedä oliko mitta ultralla katottu vai näppituntumalla, molemmat meinaan tehtiin sillä lääkärikäynnillä... Eikä mieskään muistanu vaikka mukana oli.. Se oli sillon keskellä yötä kun synnärillä käytiin sen mun sappikohtauksen takia.. No, mulla reilun vkon päästä neuvolalääkäri jos sit sais jotain selvyyttä asiaan...
 
Juu tai siis masun päältä ei näe sitä sisäkanavan pituutta. Tosin eihän se silti ole varmaa etteikö sekin olisi lyhentynyt. Siihenhän vaikuttaa sekin onko lapsi laskeutunut ja kiinnittynyt. Olisi se lääkäri varmaan sanonut jos sinulla olisi syytä huoleen asian tiimoilta. Kuulostaa aikasta normaalilta uudelleensynnyttäjän tilanteelta näin maallikolle. Jutskataan lisää tuolla "omassa ketjussa". :wave:
 
Esikoisen kohdalla kohdunkaula rv 35 oli 1cm, veikkailtiin että syntyy ennen la:ta. Hän syntyi lopulta rv 41+1. Tämän toisen kohdalla kohdunkaula on vielä 3cm samoilla viikoilla. Eron tekee se, ettei tämä maha-asukas ole kiinnittynyt vielä, eikä varmaan kiinnitykkään ennenkuin syntyy. Esikoisesta tuo mitta mitattiin käsikopelolla, nyt lääkäri mittasi pituuden ultralla.
 
:attn: nostelen, kun tälläisen pino löysin! Oon nyt ihan hulluna huolesta, kun olin lääkärillä äsken ja kanavaa jäljellä 1,5cm (käsikopelolla) :D , pehmeä ja 1cm auki. Ja viikkoja 30+3

Lepoon määräsi, ja nyt pelottaa että kuinkahan todennäköistä on että syntyy liian aikaisin?? :|
 
esikoista oottaessa oli samat 3cm loppuun asti (39+5)
nyt oli jo rv 21 lyhentynyt 1,5cm ,
rv 36 suu oli pehmennyt ja auki 1cm mutta täällä ollaan edelleen yhessä koossa...ja nyt siis rv 38+3

nää siis ihan käsikopelo-mittoja...
 
Eilen äitipolilla viikkoja 36+2 kaulaa jäljellä n.2cm ja sisäsuu(kin) auki kahdelle sormelle.

Tulkitsisin että kohtalaisen kypsät paikat, mutta onneksi ei ole enää hätää vauva olisi valmis syntymään..
Painoarviokin oli ultralla 3300g ja käsikopelolla 3500g.

Odotan kolmatta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
:attn: nostelen, kun tälläisen pino löysin! Oon nyt ihan hulluna huolesta, kun olin lääkärillä äsken ja kanavaa jäljellä 1,5cm (käsikopelolla) :D , pehmeä ja 1cm auki. Ja viikkoja 30+3

Lepoon määräsi, ja nyt pelottaa että kuinkahan todennäköistä on että syntyy liian aikaisin?? :|
Onko sulla ollut jotain "oireita" mistä oisit voinut aavistaa, että on jo auki? Mulla ens perjantaina tasan rv 32 ja olis äitipolikäynti, jossa samaa asiaa katsotaan muiden asioiden ohessa niin siksi kiinnostaa. Osaisin ehkä varautua. Mitään oireita ei ole ollut.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
:attn: nostelen, kun tälläisen pino löysin! Oon nyt ihan hulluna huolesta, kun olin lääkärillä äsken ja kanavaa jäljellä 1,5cm (käsikopelolla) :D , pehmeä ja 1cm auki. Ja viikkoja 30+3

Lepoon määräsi, ja nyt pelottaa että kuinkahan todennäköistä on että syntyy liian aikaisin?? :|
Onko sulla ollut jotain "oireita" mistä oisit voinut aavistaa, että on jo auki? Mulla ens perjantaina tasan rv 32 ja olis äitipolikäynti, jossa samaa asiaa katsotaan muiden asioiden ohessa niin siksi kiinnostaa. Osaisin ehkä varautua. Mitään oireita ei ole ollut.
Oli siis auki jo rv:lla 27-28, mutta tuosta sitten oli kohdunkaulakanava lyhentynyt pienessä ajassa sentillä! Lähinnä se lääkärin mielestä huolestuttavaa. Mulla supistelee päivittäin ja melko taajaan ja napakastikin välillä. Mutta ei sillee kivuliaasti. Pahinta tuo painon tunne alapäässä, mikä tulee kun paljon seisoo ja touhuaa. Siksi siis hain saikkua.

Peukkuja sinulle, että kaikki kunnossa!! =)
 
neitiperho
Mulla viimeiseen päivään asti kohdun kaulaa yli 3cm (käsin kokeiltu) ja kohdun suu kiinni. Hieman oli pehmeä viimeisen päivän aamuna. Neiti syntyi sitten kuitenkin illalla ja rv 40+0
 

Yhteistyössä