Kohdunkaulan puudute, mitä mieltä???

Minusta se oli aivan ihana... Vei #&%?$!* supistukset pois tai siis tunnon!!! Tai siis kivun, tunsin kuitenkin millon supisti!!! Ja tunsin myös ponnistuksen tarpeen... Mites muilla???

Suosittelen!!! :D
 
sh-ope
Mulle se ei toiminut! Sain ensin spinaalipuudutuksen (sopii yleensä uudelleennsynnyttäjille), mutta se loppui kesken kun synnytykseni eteneminen pysähtyi. Koska spinaalia ei voida uusia, niin kokeiltiin paracervikaalipuudutusta kun olin niin kipee ettei meinannut tajuissaan kestää. Ko. puudutuksen laittaminen sattui pirusti eikä siitä ollut mitään apua, valitettavasti. Kolmannessa synnytyksessä sainkin sitten taas epiduraalin, kuten ensimmäisessäkin. Se on hyvä kivunhoitomuoto "laiskakohtuiselle", kun kohtu ei jaksa riittävän tehokkaasti supistella.
 
Mä sain sen kahdesti esikoista synnyttäessäni, muuta puudutetta en sit saanu... Eiköhän se jotakin vaikuttanu, lähinnä kauhistutti se karmea piikki.. Nyt ollaan menossa saamaan toista toiv lähiaikoina, enköhän ottais sen uudestaan..
 
Ekassa synnytyksessä auttoi hieman, toisessa ei ollut mitään hyötyä. Tai no, toisessa synnytyksessä kuulemma rentoutti vähän lihaksia, mutta supistuskipuihin ei auttanut. Ja toisessa synnytyksessä pistäminen sattui tosi paljon.
 
Tuota junioria kun lähdin hakemaan, niin kärvistelin ensi ilokaasun avulla, joka ei auttanut. Sitten otin sen kohdunkaulan puudutuksen. Tuntui pirun ilkeeltä se laitto jatkuvien suppareiden lomassa. Mulla se ei auttanut kun toiselle puolelle. Kyselin siinä sitten tuskissani että miksi halvatussa tää ei auta? Ja samassa tajusin että jahas nyt sitä aletaankin jo ponnistamaan :)
 
Mulla ei auttanu tippaakaan ekassa synnytyksessä, toisessa vei supistuksilta sen huipun eli AUTTO :) ja sitten kohta jo ponnistettiinkin. Muita puudutteita en saanut. Sitä ihmettelen että miten te ootte kokenu sen laittamisen kipeenä, eihän se tunnu missään! Tai no ihan pienenpieni pistos voi tuntua, mut ei se kyllä todellakaan satu.
 
kepuli
Olen saanut kohdunkaulanpuudutteen kummassaki synnytyksessä; ekassa pistettiin varmaan tyhjän aikasin eikä kyllä auttanu kipuun ollenkaan. Tosin rentoutti paikkoja sen verran hyvin et aukeaminen nopeutu.
Toiselta en muuta kivunlievitystä saanutkaan ja se toimi tosi hienosti! Vähän aikaa sain levähdettyä kun kivut katosivat ja sit pääsin ponnistamaan.
Mullakaan ei kyllä se itse pistäminen käyny juurikaan kipeää.
Yksi tuttavani on ammatiltaan kätilö ja se ainakin tykkäsi et toiset lääkärit vain on parempia pistämään kuin toiset.
 
no minä olen saanut sen kaksi kertaa. supistukset se vei täysin, joten ponnistaminen oli erittäin tympeää kun ei tienny millon ponnistaa kun supistuksis ei tuntunut eikä myöskään ponnistamisen tarvetta. kolmannella sain spinaalin ja siinä oli kyllä sama homma. nyt olen ajatellut jopa luomusynnytystä että minäkin saisin joskus kokea sen paljon puhutun, mutta mulle tuntemattoman ponnistamisen tarpeen.
 
Paras
Mulla toimi erittäin hyvin. Mulla on ollu 2 kertaa epiduraali, joka toisella kerralla ei vaikuttanut muuten mitään, mut alkoi paleltaa ja vei liikuntakyvyn.
Helpoin synnytys oli se, jossa oli vaan kohdunsuun puudute.
 
En ottaisi sitä enään, sen laitto oli kamalaa kovien supistuksien lomassa ja siinä samassa oksensin juuri kun lääkäri oli sitä laittamassa ja sitten meinasi varmaan tökkästä sen ihan johonki muualle, jonka seurauksena lääkäri rupesi huutamaan minulle etten saisi nyt liikkua ja katsoi sitten ja sanoi.. " Ai, sinä oksennat"... :(
 
Mulla tehosi kahdesa ekassa synnytyksessä todellla hyvin, mutta mutta kolmosesta ei auttanut ollenkaan. Tosin luulen että kyse oli lääkärin taidoista tuossa kolmannessa, eikä puudutteen tehottomuudesta. JOs on taitava lääkäri laittamassa on tosi tehokas, mut pitää sen puudutuksen osua ihan jsut oikeaan paikkaan.
 

Yhteistyössä