Kohdunsuu 1cm tai reilu 1cm auki, milloin syntynyt?

Olen sairaslomalla äitiyslomaan asti tuollaisen tilanteen takia. Olisivat aijemmin ottaneet sairaalalepoon ja lääkittäväksi supistelujen takia noin pari viikkoa sitten, mutta kieltäydyin ja lupasin levätä kotona. Valmistumiseni oli kyseessä. Nyt stressin lakkaamisen myötä säännölliset supistelut vähentyneet, vaikka supistelee edelleen, osa napakasti, osa ihan pikkaisen vain kipeästi.

Kävin kontrollissa ensimmäisen kerran jälkeen viikon kuluttua ja tilanne oli edelleen sama kohdunsuulla. Kaulakanavaa on melkein 4 cm jäljellä eikä kohdunsuu ollut ainakaan vielä viimeksi pehmeä. Onko tässä oikeasti ennenaikaisen synnytyksen vaara, onko kokemusta? Kertomuksia?
Viikkoja mulla nyt 31+0.
 
Ensisynnyttäjä?
Mulla toista odottaessa supisteli kohtalaisen kipeästi rv 20 lähtien ja "levossa" oltiin sitä mitä pystyttiin vauva syntyi lopulta 41+3.

Toissynnyttäjälle aika normaali tilanne ja ei ennakoi oikeastaa mitään..
 
Tässä on siis kolmas lapsi kyseessä. Lääkäri sanoi että vaikka olenkin uudelleensynnyttäjä, ei nuilla viikoilla vielä olisi oikein hyvä että kohdunsuu on auki. Tämä tilanne ollut siis muistaakseni jostain 29 viikolta lähtien.
 
Mä olen nyt rv 32+0 ja lääkäri totesi kohdunsuun olevan sormelle auki, kuukausi sitten jo oli kohdunkaula vähän pehmentynyt mutta kuuluu asiaan eikä kuulemma mitään syytä huolestua. Mulla supistellut aika paljon ja varmaan siitä johtuu tuo.
 

Yhteistyössä