Kohdunsuun ennenaikainen aukeaminen

Mulle on tämä yksösodotus vierasta hommaa, joten tiedustelenpa täältä..
Mulla on nyt viikkoja 31 ja jotain päiviä päälle, ei ole supistellut yhtään kipeästi, tälläkään kertaa, mutta silti on kohdunsuu auki sentin verran, ja ihan pehmeä, kaulaa on vähän jäljellä.
Kuinka normaalia tää on?

Mulla oli siis kaksoset edelliset lapset, ja sillon aukes paikat jos tuolla joskus 27 viikon paikkeilla, ja sillon jouduin täydelliseen vuodelepoon.
Mutta nyt viikkoja on enemmän, ja lapsia on yks, niin kuinka huolissaan tässä nyt pitäis oikeastaan olla, vai onko tää aika normaali tilanne?
Neuvolalääkäri ei asiaa juuri kommentoinut, kirjoitti saikkua äitiysloman alkuun saakka, ja sanoi että pitää levätä. No mitähän se sitten tarkottaa käytännössä..?!?

En jaksaisi soittaa neuvolaan ja kysyä sieltä, koska me jo ollaan väitelty sen tytön kanssa tästä mun tilanteesta.. Hän ei edes halunnut antaa mulle lääkäriaikaa, koska supistukset ei ole kipeitä, ja ehdotti särkylääkkeen syömistä. Vaatimalla vaadin päästä lääkärille, koska olo on ihan samanlainen kuin poikia odottaessa, kun paikat aukesivat, ja olihan ne auenneet, kaikesta neukkutytön vastaanväittämisestä huolimatta.

Onko monella muullakin paikat auki tässä vaiheessa odotusta, vai onko ne vielä kiinni? Ja miten olette eläneet aukinaisten paikkojen kanssa..? Supistele ei juuri yhtään, paikat vaan painuu pikkuhiljaa auki itsekseen, hieman on kivuttomia supistuksia..
En tietenkään lähde lenkille, enkä jumppaan tms, mutta siis kuinka paljon tässä viitsii siivota, käydä kaupassa, ulkona poikien kanssa, harrastaa miehen kanssa.. asioita.. juu nou?
 
Minut passitettiin vuodelepoon, kun ulkosuu oli sormelle auki, sisäsuu oli auennut pari senttiä. Ultralla kaulan pituus oli edelleen 3 cm. Viikkoja oli 24+2. 25+0 Ulkosuu sormelle auki, sisäsuu mennyt kiinnipäin, sain luvan hiukan olla pystyssä. Seuraava kontrolli 25+4. Niin, olen uudelleensynnyttäjä, jolla on (harjoitus)supistusherkkä kohtu, kevyt työ.
 
Noilla sun vkoilla synnytystä ei enää ehkäistä, saa syntyä jos meinaa.

Itse olin sairaalassa vuodelevossa vkoilla 24-26, ulkosuu oli auki, pituutta jotain 1cm ja pehmeä. Siitä ne paikat hiljalleen kypsyivät ollen vkolla 34 sormelle auki sisäsuuta myöten, poika syntyi 34+3. Ja missään vaiheessa supistelut eivät olleet kipeitä, et kyllä siellä silti voi tapahtua vaikka mitä!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä