Kohdunsuun tunneloituminen (funneling)

Elikkä mulla todettiin kohdun tunneloitumista nyt aikatavalla olevan tämän viikon torstaina.
Jo viikko aiemmin jouduin käymään sairaalassa supistusten vuoksi. Toinen lääkäri huolestui kohdunkaulan lyhentymisestä, mikä toisen mielestä oli turha huoli. Käskivät molemmat kuitenkin lepäämään.
Nyt kolmas lääkäri huolestui heti ja myönsi, että loppuraskaus ei tule olemaan helppo, jollei tuo tunneloituminen ala helpottamaan. Olen loppukuukauden sairaslomalla ja sitten katsotaan taas. Jopa itse huomasin ultrakuvissa hurjaa eroa kohdunsuulla.
Nyt pitää levätä eikä sää harrastaa yhdyntää, mtn raskaampaa liikuntaa, autolla ajoa taikka uintia.
Yritän nyt vaan maata ja surftata netissä. Supisteluja tulee kuitenkin päivittäin, ei mtn hirmu kivuliaita (jos vertaa synnytykseen), mutta inhan tuntuisia kuitenkin. Supisteluja tulee vaikka makaankin, eli ei yhteyttä mihinkään mitä tekisi..

Lueskelin googlen avulla täältä, että muillakin sitä on ollut ja jotain infoa sainkin. Kertokaa nyt mitä oikeasti kannattaa kotona tehdä ja mitä ei todellakaan, etten sairaalaan joutuisi?
Kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan!

Viikkoja vasta 21+3, joten pitkä kevät edessä.
 
ainoa millä itse pystyt estämään on täyslepo, vain vessassa käyt. jos vauva meinaa syntyä niin eihän sitä voi kyllä kukaan estää, vain hidastaa.. Ennenkuin minulla edes tunneloimista tapahtua määrättiin täyslepoon. tunnelointi onneksi hävisi viikossa
 
omalta osaltani nuilla viikoilla kiellettiin mm.... seksi, isompien lasten kantaminen ja nosteleminen, pitkään istuminen, autolla ajaminen, sauna, raskaiden nostaminen ja jopa painavien kauppakassien kantaminen ym. Henk.koht. huomasin myös, että pyykkien ripustaminen oli kanssa helposti supistelevaa puuhaa.
 

Yhteistyössä