KOHTI KAPOISTA UUMAA (ent. 40 kg...)

  • Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti
Kohti kapoista uumaa 28.tammikuuta 2008

________ Aloitus- ___Paino__ muutos/ __Kokonais-__ Tavoite-
_________paino______ nyt___ viikko____ pudotus____ paino

allapollo ___ 110,0 ___ 107,5___ -0,5______ 2,5____100kg 06/08
berry76 ____104,9 ____97,1____-1,0_______7,8 ____90kg 05/08
daizz ______120,0 _____________________________
hopeapaju _ 117,6____114,4___ +1,0_______3,2_____77kg
kirppunen___93,0 _____78,6____-0,6______14,4___ 65kg 07/08
mileko34 ___95,4______94,9____-1,4______ 0,5 ____75kg
Minska80 __ 100,6_____93,6____-0,9______ 7,0____ 85kg 06/08
Mötky _____ 99,0 _____94,0______________5,0____ 70kg
suloinen ___ 93,5______82,2____+0,4______11,3____65kg 09/08
 
Tervetuloa mukaan Mötky! :wave: Lisäsin sinut listaan.

Mites menee allapollo ja mileko? Joko keitto tökkii? Mä eilen pakastin kolme rasiaa ja näyttää että joudun jo huomenna sieltä yhden kaivamaan esille :eek: No, yks syy on se, että mies halusi maistaa keittoa illalla ja söi pari lautasellista. Ja siis ihan hyvää oli sen mielestä, jotain lihaa kuulemma ois tarvinnut vaan joukkoon :LOL: Mä kans oon toistaiseksi aika hyvin saanut alas keittoa, mä kyllä laitoin tosi runsaasti suolaa siihen, nyt lantrasinkin sitten vedellä sitä, kun eilen sai koko ajan olla juomassa vettä :snotty: No, painoa ei tullut tälle aamulle katottua, tuskin vielä on pudonnut mihinkään. Kyllä ois voinut aamulla syödä jotain muutakin kuin kurkkua, mutta ei kai sille nyt voi mitään :headwall: Pakko yrittää pysyä ruodussa, kun tuli aloitettua :kieh:

 
Meidän neiti Aika nukkui sitten pommiin tänä aamuna! Miehen piti juosta tukka putkella töihin ja minä jäin silmiä pyörittelemään ja ihmettelemään, että kello ei voi olla JO 8:30. Ollaan oltu siinä uskossa et neiti kyllä herättää meidät, niin kuin joka aamu on tehnytkin. Keittelin tossa aamukahvit ja huomasin et jääkaapissa on vielä maitokin valmiina joten yöllistä maidonhakureissua ei ole tarvittu?! Pakko lähtee kohta ulos että pää selviää liiasta unesta!!! :LOL:

Tänään olis taas tuo läskitapaaminen. Jospa sieltä sais taas vinkkejä! Vaaka näytti nyt sen 93.2 joten perjantain 93:n tavoite lähestyy pian!


MEINASINKIN KYSÄSTÄ MITEN KEITON LIPITYS ONNISTUU...

Mukavaa tiistaita:
toivottelee unenpöpperöinen Minna

PS. Kiva nimi sulla Mileko! :heart:


Niin ja tervetula Mötky minunkin puolesta mukaan keventymään! Sullahan on ollut jo hyvä tahti! 5 KILOA ON PALJON!!! :flower: ja kovan tavoitteen olet kyllä itsellesin laittanut..WAU!
 
Mötky Tervetuloa :wave:

Keittoa menee ja tottapuhuen ei se ole enää niin pahaa. Minä kävin vaakalla aamulla ja -0,4 näytti. Mua kyllä palelee koko ajan kauheesti eli läski palaa...
Minä lohkoin kurkkua, paprikaa, tomaattia ja porkkanaa kuppiin ja napostelen siitä sit keiton lisäks tänään. otin myös sellasen porkkana-parsakaali-kukkakaalisekotuspussin pakkasesta ja taidan sen vielä höyryttää. Siihen sitruunapippuria ja suolaa, niin kyl maistuu. Veden juonti mulla kyllä tökkii pahemman kerran...
 
heippa vaan.
Soppapäivä 2 tässä menee. Kun luin tuon kauneus ja terveys-lehden jutun tästä sairaaladieetistä, jäi se vähän tuonne alitajuntaan ja nyt sitten noudatan vähän näiden kahden reseptin välimaastoa, eli pyörittelen porkkanoita lautasella ja mietin, että söiskö vai ei.

Tänään ajattelin jotain vihreää rehua kiskaista, parsakaalta varmaankin, ei paljo muuta kaupasta löytynyt, salaattiaja kurkkua toki.
Tässä tavoitellaan kai vähä samanlaista tilaa, kuin nestepaastolla ja siksi päätin nyt yrittää ilman kahvia, jos onnistuisin olemaan. se kahvittomuus auttaa siihen kuona-aineiden poistumisen nimittäin.

vinkiksi muuten, jos tykkää intialaisista mauista, niin laitoin sekaan garam masala-nimistä maustesekoitusta, niin tuli aika hyvää.
Tervetuloa, Mötky, ja kaikille mukana olijoille, uusille ja vanhoille, pysykää tiukkana, "helppo nielaista, helvetin työläs poistaa". vahvistetaan toistemme uskoa keveämpään kevääseen!
 
allapollo Pitäisköhän minunkin yrittää sitten olla ilman kahvia :/ Tänään olen aamulla juonut kupillisen, en juuri sen enempää kyllä juokaan. Täytyy huomenna yrittää olla ilman, mutta jos päätä alkaa särkeä aion kyllä sitten juoda jatkossa taas.. Mua ei palele, mutta eilen oli kieltämättä melkoisen öklö olo illalla, nyt sitä ei ole. Paino kuitenkin näyttäis olevan laskusuunnassa, jos eiliseen iltapainoon vertaa.
 
sitä vielä piti tulla sanomaan, että aivan kamala päänsärky on ollut melkein koko päivän, voiskohan olla, että tuo kahvittomuus vaikuttais noin kovasti? onhan se aika myrkky kuitenkin ja mulla vielä ollut isoina annoksina nautittuna. No jospa se huomiseen lakkais.
 
Voi vee mikä päivä.. :headwall: Mulla kans koko päivän särkenyt päätä, ulkona olen käynyt tasan sen aikaa ku tyttö kävi hiihtämässä (n.20min.) ei puhettakaan että olis jaksanu alkaa polkemaan crosstreinerillä tai palloilemaan, joten en ole tehnyt tänään niin yhtikäs mitään! Ja sitten vielä tämä ruokapuoli... lounaaksi 1-viili ja iltapalaksi lautasellinen puuroa ja 2 näkkäriä, päivän aikaan en saanu ees vettä meneen alas ku vajaa litra!

Että tämmönen purkaus! Kiitos Berry76 ku lisäsit mut listaan!

Eiköhän tämä tästä vielä iloksi muutu. Tsemppiä soppailijoille! :flower:
 
Soppailijat
Mulla kanssa päänsärkyä, palelua ja sellanen täysinäinen öklö olo.
Luulisin johtuvan dieetistä. Oon kuullu, et kun rasva palaa, niin sillon paleltaa. Päänsärky voi toki johtua kahvittomuudestakin, mut varmasti myös nyt niin erilaisesta ruokavaliosta. Tuo paha-olo/äklötys/täysi olo johtuu varmasti ihan tosta dieetistä. Kuitujahan siinä pitäis olla aikasen paljon...
Minen uskalla kaffetta pois jättää.

Minä satutin polven aika pahasti sunnuntaina, enkä uskalla nyt tohon crossariin nousta ennenkun se paranee. Tolla vatsalaitteella vois kyl tehdä, mut kun ei viiti...
:ashamed:
 
Huomenta!

Mulla ei oikeastaan ole ollut huono olo, muulloin kuin maanantaina. No tänään en kyllä vielä ole ehtinyt soppaa edes maistaakaan.. Joudun jo eilen hakemaan pakastimesta yhden rasian soppaa sulamaan, joten täytyy ilmeisesti tehdä toinen annos sitä. Eli kauppaan pitäis mennä, porkkanat on loppu ;) Mulla on tänään ensimmäinen kahviton päivä ja ainakin mulle tulee päänsärky yleensä, jos ilman kahvia oon :/ Mutta mutta, hyvältä näyttää tuo dieetti kuitenkin, tänään -1,2kg maanantaihin :eek: :D Eli ei auta kuin sinnitellä.
 
heippa,
mulla oli eilen niin kamala päänsärky, että menin nukkumaan ennen 10. en muista, milloin olisin viimeksi ollut niin aikaisin petissä.
olo on ihan kurja, enpä suosittele tätä kellekään, muuten, kuin että paino näyttäis tippuvan...mun mielestä ei juurikaan eroa nutrilet-dieetistä, paitsi, että saa syödä noita hedelmiä ja vihanneksia, niin ei ole ihan niin kurjaa.
tänä aamuna heräsin taas tähän päänsärkyyn, toivottavasti häipyy tässä päivä mittaan. energiataso on nolla, en jaksa oikein tehdä mitään, siivoukset tuntuu aika ylivoimaiselta. odottelen, että olo tasoittuisi. niinkuin paastotessakin tekee ja nälkä "loppuu". nälkä ei kyllä ole ollut nyt erityisesti, mutta olo on kurja, joka paikkaan vähän koskee. saas nähdä, jaksaako viikkoa, en ole ainakaan pidempään.
 
Mielenkiinnolla seurailen soppailijoiden tuloksia :)

Mulla ei nyt meinaa millään löytyä se tsemppi mikä oli ennen viikonloppua, täytyy vain taistellen mennä eteenpäin. Tänään en voinu vastustaa puntarilla käyntiä ja hämmästyin eka kun näytti 111,2, uusi punnitus ja kolme kiloa oli enemmän. Mikä lie puntaria vaivas tuon ekan punnituksen aikana...
 
Mulla tökkii tuo keiton nieleminen ihan tosissaan. yrjörefleksin kera niellään ja vasta 3.pv. mileko35ko (mikä taivutus ) se soseutti sen? oiskohan sitten helpompi nielaista, pitäsköhän kokeilla?
päänsärky jatkuu vaan ja jalkoja särkee ja palelee, onkohan nämä kaikki tästä johtuvaa vai onko mulle joku flunssapöpö tulollaan?
loppuis tämä päänsärky.
 
allapollo kylläpäs sua nyt koetellaan :hug: Mullakin kyllä on nyt flunssaoireita, siis nenä tukossa, kurkku kipeänä, mutta taitaa olla ihan oikeaa flunssaa, kun kuopus on ollut kuumeessakin :/ Mä oon toistaiseksi saanut sopan ihan hyvin alas, ensimmäinen lusikallinen on tiukin. Ja joudun keittämään jo huomenna sitä lisää, mies on tykästynyt tuohon keittoon ja söi multa lähes kaikki pakasteessa olleet sopat :kieh: Huomenna ois sitten banskun syöntiä luvassa urakalla, toivottavasti ei pojat ehdi kaikkia syödä ennen sitä. Tai joudun taas käymään kaupassa.
 
Ruuasta nyt kyselemmään tulin :) Mitenkäs tei normaalisti syötte? Montako kertaa päivässä? Oletteko muuttaneet nyt painonpudotuksen alettua ruuanlaittotapaa, esim. jättäneet jotain pois/vaihtaneet kevyt tuotteeseen? Minkälaisia annoksia syötte?

Mie ite syön silloin kun lapsetkin, eli 4-5 kertaa päivässä. Aamupala on yleensä leipää ja teetä, leivän päällä lisukkeina leikkelettä ja kasviksia, hippunen beceliä. Lounaalla syön yleensä salaattia ja jos on jääny edellispäivältä esim. kanakastiketta, vähän sitä salaatin sekaan. Välipalan syön joskus ja yleensä on hedelmä. Päivällisellä lämmin ruoka, mitä nyt ikinä sitten onkaan, perunaa, riisiä, pastaa ja kastikkeet/höysteet päälle sekä salaattia. Iltapalaksi milloin mitäkin, jogurttia, leipää, kasviksia, hedelmiä... Lautasmallin mukaan yritän syödä, eli perunaa noin 1½ keksikokoista, riisiä noin desi jne. Ruuanlaittotapaa en ole muuttanu, käytän edelleen voita, ruokakermaa yms. mitä ennenkin ruuassa, annokset vain on pienentyneet huomattavasti :)

Miten muuten teette salaatit ruualle? Tai sitten lounassalaatit? Tahtois vähän vaihtelua tuohon paprika-tomaatti-kurkku-salaatti-ananasyhdistelmään. Ite lisäilen sitten jos on, raejuustoa ja/tai fetaa. Mutta tuo alkusatsi on se perussalaatti ja vähän vinkkejä vaihtelunvuoksi siis hakusessa :)
 
Mun keitonsyönti loppuu tähän! Minun maha ei yksinkertasesti kestä tota soppaa. Tuo kaali ja paprika aiheuttaa sappivaivoja ja muutenkin maha on tosi kipee |O
Pitänee keksiä jotain muuta... :(

Mulla salaattipohjana jäävuorisalaatti, jääsalaatti, tomaatti, kurkku, salottisipuli.
Siihen sit lisään joko tonnikalaa tai riisiä ja kanaa tai kevytjuustoa ja tummaa pastaa tai ananasta ja kevyt Auraa. Noita lisukkeitahan ei tohon salaattiin paljoo tarvii, kun jo tulee makua kivasti. Sit jotain kevyttä salaattikastiketta...
 
Mulla on yleensä aamupala kahvi, activia jogurtti ja hieman kuitupitoisia muroja sekaan. Lounaalla millon mitäkin on ruokana, paitsi perunaa/pastaa/riisiä en juurikaan syö vaan korvaan ne kukkakaalilla ja vihanneksilla. Välipalaksi päärynöitä tai appelsiineja ja kahvi + fitnessin vilja-suklaa patukka. Päivälliseksi kalkkunanakkeja tai jotain kevyttä keittoa. Iltapalaksi syön aina maitorahkan ja vähäkalorista mehukeittoa. Toki joskus söissä suuhun lipsahtaa keksi tai nami....
 
Heippa,
Kahvitta olen pärjäillyt, kahden päivän päänsärky loppui aikalailla tähän aamuun, pikkuisen tuntuu tuolla takaraivossa enää, mutta jalat on aivan kamalan kipeät ja soppaa en ole pystynyt vielä tänään syömään, oksettaa ajatuskin.
Sitä en tajua, miten voi olla nimenomaan JALAT kipeenä. Väsyttää kamalasti, eikä mitään oikein jaksa tehdä. Särkylääkettä en ole ottanut, koska pyrin siihen paastomaiseen euforiseen olotilaan. Elimistö tottuu kai kaikkeen vähitellen. Ukko mulla jo käski lopettelemaan, kun ei voi kuulemmma olla ihmiselle hyväksi dieetti, joka tekee sairaaksi. Loppuun yritän kestää, mutta kyllä taitaa olla viikko aikalailla maksimi ja onhan siellä tulossa se ihana sunnuntai, kun saa syödä kasviksia ja riisiä.
Sinnillä loppuun, perkele!
 
Minä jo etukäteen vähän mietin tota paprikaa, kun se on mulla suurin sappivaivojen aiheuttaja, tosin kaalikaan ei oo hyväks. Keitto on muuten ihan ok, voisin saada sitä menemään alas, mut tuota kipua en kestä |O
 
Okei, sitten täytyy keittää lisää tuota soppaa :$ Mä en myöskään ole tänään vielä syönyt lainkaan, kohta lähden hammaslääkäriin, sieltä tultua täytyy yrittää sitten saada alas ensimmäinen annos. Mulla myös on ollut selvästi sappivaivojen tapaista, muttei vielä niin kipeitä että sen takia pitäis lopettaa.
 
No niin, uusi soppa laitettiin just tulemaan. Söin sen lopun tuossa aiemmin ja aika kauan piti pyöritellä lusikkaa keitossa ennen kuin sai suuhun asti laitettua :snotty: Mutta jospas se tästä. 2 banaania ja 2 lasillista maitoa on menny keiton lisäksi alas+aamukahvi ja vettä. Mä päätin juoda sen kupillisen aamuisin, en jaksa nyt päänsärkyä yhtään kun kuopus on kipeänä ja valvottaa yöt :/ Mutta jatkan tuota dieettia nyt loppuun asti, enpä taida enää ikinä toiste kokeilla, mutta vannomatta paras.
 

Yhteistyössä