Kohtu taakse kallellaan ja raskautuminen

  • Viestiketjun aloittaja want to be mom
  • Ensimmäinen viesti
want to be mom
Hei,

olemme kaksi perustervettä nuorta ihmistä. Lasta yritetty kohta vuosi ilman tulosta (asiaa ei ole vielä tutkittu). Minulle on kuitenkin usein sanottu gynellä, että kohtuni on jotenkin taaksepäin kallellaan ja kerran ei siitä syystä saanut edes otettua papaa.

Voisikohan tämä vaikeuttaa jotenkin raskaaksi tulemista? Onko jollain kokemuksia tai vinkkejä mikä voisi auttaa?

Lämmin kiitos, asia on meille iso ja tärkeä!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:
Me yritettiin ekaa 6 vuotta.Kohtu myös taakse kallellaan.Toinen tulikin sitten helposti =)
Ei kai siihen auta kun jatkaa harjoituksia.Ja ilman stressiä,nappaa helpommin =)
Tutkittiinko asiaa mitenkään? Saitteko ihan luomuna? Onnea teille, kunpa sitä itsekin joskus..
 
äiti
Ei tuon pitäisi kai vaikuttaa.
Minulla myös taaksepäin kallistunut kohtu ja papa-kokeen kanssa ollut joskus vaikeuksia mutta silti neljä tyttöä olen saanut.
Toisaalta en ole mikään asiantuntija. Kantsis kysellä gyneltä.
Ja vuosihan ei ole vielä pitkä aika lasta yrittää :) Tsemppiä
 
alamasu
Minulla myös ja kolmesti olen raskautunut varsin nopeasti. Raskauden aikana vasta kuullut selitykseksi mitä moninaisempiin asioihin, että syy voimakkaasti taaksepäin kallellaan oleva kohtu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja alamasu:
Minulla myös ja kolmesti olen raskautunut varsin nopeasti. Raskauden aikana vasta kuullut selitykseksi mitä moninaisempiin asioihin, että syy voimakkaasti taaksepäin kallellaan oleva kohtu.
Kiinnostaa tietää mitä asioita tällä voi selittää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:
Me yritettiin ekaa 6 vuotta.Kohtu myös taakse kallellaan.Toinen tulikin sitten helposti =)
Ei kai siihen auta kun jatkaa harjoituksia.Ja ilman stressiä,nappaa helpommin =)
Tutkittiinko asiaa mitenkään? Saitteko ihan luomuna? Onnea teille, kunpa sitä itsekin joskus..
Ei sitä tutkittu.Äitillä oli sama homma.Sai neljä lasta luomuna.Samoin me nämä kaksi.Onnea teille yritykseen =)
Ei tuo diagnoosi maailmanloppu ole =)
 
ap
Mietin vaan että jos niillä siittiöillä kestää jotenkin kauemmin päästä sinne kohdun suulle ja ne ehtii kuolla limakalvojen ph:n takia..

Joskus olen kuullut, että tässä tapauksessa hyvä asento olisi takaapäin, mutta tiedä sitten?
 
Pöllykkä
Joo, täältä löytyy myös taaksepäin kallellaan oleva kohtu, eikä sen pitäisi vaikuttaa raskautumiseen. Meillä yksi lapsi, yritystä oli takana 2 vuotta ilman tulosta. Menin yksityiselle gynekologille keskustelemaan asiasta, katseli ultralla, otti verikokeet ja antoi reseptin Clomifeneihin, tämä kaikki siis yhdellä kertaa. Clomeja käytin 4 kuukautta eli yhteensä 20 tablettia ja heti kuurin jälkeen tulin raskaaksi. :)
Pointtini on se, et kohdussa ei vikaa, vaan vika kai jossain muualla... Itselläni ei irronnut munasoluja, niihin Clomit.
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja tikitin:
minulla on myös ja lääkäri on minulle ainakin sanunut että sillä ei ole mitään merkitystä juuri minkään muun kuin gynetutkimusten kannalta.
Peesaan.
Ja mulla siis kaksi lasta.


näin, ja nopeasti on heti napannut molemmat..ainut että papaa otettaessa on ollut yhtä helvettiä..
 
Tsirlips
Mulla kans kohtu taaksepäin kallellaan ja kaksi lasta on. Toinen lähti eka yrityksestä ja toinen muutaman kuukauden yrityksen jälkeen. Toivottavasti tärppää pian ap.
 
vieras
Mulla kans taaksepäin kumossa.Kolme lasta olen saanut,jokainen luomuna ja vuoden ikäeroilla. :D Mulla raskausaikana selitettiin esimerkiksi liikkeiden tuntemattomuutta tällä asialla sekä myös,että ei sydänäänet kuulunut ekalla neuvolakäynnillä yms..Raskaudet sujui kuitenkin ihan normaalisti aina ja synnytykset oli helppoja (jokainen syntynyt alle kolmessa tunnissa ja luomuna).

Tsemppiä puuhailuun ja toivottavasti tärppää pian! :)
 
ap
Onko kellään kokemuksia siitä, mihin kannattaisi ottaa yhteyttä ensimmäisenä, kun raskauttomuutta haluttaisiin tutkia? Neuvola, tk, yths? Ohjehan on että vuoden jälkeen voi hakeutua tutkimuksiin, mutta entäs jos en ovuloi? Voinko sitten jo aiemmin?

Olen nimittäin kolmessa kierrossa tikuttanut ovista. Kahden ekan kerran tei apteekin bio cardeilla ja molemmilla löytyi ovis. Nyt tässä kierrossa kokeilin rfsun, mutta en löytänyt ovista ollenkaan. Muita merkkejä mulla on oviksesta aika vähän (limat, kivut tms.).
 
kaikki ei löydä kaikilla merkeillä ovista. kannattaa siis sun testata tolla apteekin jatkossakin kun oot sillä kerta bongannut oviksen.
mä en bongannut kotitestin ovistesteillä, mut fertesteillä löysin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja :
kaikki ei löydä kaikilla merkeillä ovista. kannattaa siis sun testata tolla apteekin jatkossakin kun oot sillä kerta bongannut oviksen.
mä en bongannut kotitestin ovistesteillä, mut fertesteillä löysin.
Onko tosiaan näin? Mistähän voi johtua? Ihmettelin sitäkin, kun biocardissa nimenomaan kehoitettiin tekemään testi aina aamuisin, kun silloin on LH huipussaan ja rfsu:n testeissä päivisin, koska silloin on huipussaan. Outoa.
 
hmmm
Mullw on mainittu, että kohtu on taaksepäin kallellaan. Lapsettomuus oli selittämätöntä. Kukaan ei koskaan sanoanut, että tällä asialla olisi merkitystä. Luomuna onnistuttiin lopulta, vaikka oli hoitojakin takana.

Vuosi on pitkä aika. Kannattaa hakeutua oman mielenrauhan vuoksikin tutkimuksiin. Useimmat onnistuvat ja jos vikaa löytyy niin suurin osa vioistakin on korjattavissa.

Onnea matkaan!
 
on näin. ne fertestitkin tehdään aamusta. sitä ollaan palstalla monesti ihmetelty et miks on noin et toiset aamulla ja toiset päivällä, mut mistäpä sitä tietää...
me tehtiin esikoista 1v3kk, ja tätä tokaa 1v6kk.
 

Yhteistyössä