Kohtutulehdus ja jälkivuoto - kysymys

Kohtutulehduksesta haluaisin kokemuksia ja etenkin sen aikaisesta jälkivuodosta.

Itselläni takana suunniteltu sektio 3,5vk sitten. Puolisen viikkoa sitten minulle nousi korkea (39c) kuume ja myös tulehdusarvot nousivat. Todettiin kohtutulehdus ja sain siihen kahdet eri antibiootit.

Lääkkeiden aloittamisen jälkeen kuume ja tulehdusarvot ovat laskeneet, mutta alavatsa/kohtukipuja vielä on ja vuoto on lisääntynyt ja muuttunut. Vielä jokin aika sitten vuoto oli jo melkein loppunut, saattoi olla päiväkin ilman vuotoa välissä ja välillä tuli taas vain ruskehtavaa tuhrua. Nyt tulee kuitenkin taas kirkasta punaista vuotoa tai sitten sellaista paksua ja limaista todella tummanpunaista. Onkohan tämä ihan normaalia..

Soittelen maanantaina neuvolaan asiasta, mutta nyt sitä ennen kyselen kokemuksia täältä. En nimittäin millään viitsisi lähteä nyt vappupyhien aikaan jonottamaan sairaalan päivystykseen..
 
Mulle ei tullu kuumetta eikä kukaa ottanu verta tulehdusarvoa varten. Ainoat oireet alatiesynnytyksen jälkeen oli kananmunan kokoiset hyytymät ja runsas verenvuoto hyytymän jälkeen. Sitten lääkäriin ja sieltä ne silmä tuntumalla totes et nyt on tulehtunutta aluetta. samanlaiset lääkkeet kouraan ja ulos. Mulla toi verenvuoto oli aika samanlaista. Mut nyt onneksi ohi ja voi huokasta. En osaa sanoa mikä on normaalia kun eka kerta oli itsellä kyseessä. Mulla oli myös samaan aikaa vatsatauti niin en osaa sanoa mikä aiheutti mitkäkin vatsatuntemukset :(
 
Mulla sektio 22.3 ja kohtutulehdus tuli. Crp oli koholla jo synnytykses. Sain 2 viikkoa iv antibiootit eli olin vierihoidos ja sit 7 viikkoa suun kautta. ei meinaa parantua. Nyt kaksi kuukautta sektiosta ja alamaha on toooodella kipeä vieläkin. Tällähetkellä ä. polilla odotan lääkäriä kun kontrolli. Edelleen n. 3-4 kertaa viikossa valahtaa hyytymiä ja vaaleanpunaista verilimaa tulee aika ajoin... ei kivaa...
 

Yhteistyössä