Koira-allergisten vanhemmat, mahtaako tämä olla allergiaa, miten ja kuinka nopeasti

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
teillä oireet ilmenneet?

Meille tuli 3 viikkoa sitten koira, 9-veellä alkoi 2 viikkoa sitten sitkeä nuha, etenkin öisin on kovin tukossa ja nenä valuu ja aivastelee kovasti, olen alkanut miettiä onko koira tämän syynä.
Miten ja kuinka nopeasti teillö allergiaoireet tulleet?
 
Jos nuo on allergiaoireita, niin mäkin olen sitten koirille allerginen.

Mulla on nuo samat oireet (ollut jo muutamia kuukausia) mutten ole allerginen. Olen vaan näemmä kroonisesti flunssassa. Kele!
 
Voi hyvinki olla allergiaa, mut hyvin voi olla myös et vaa perus flunssa osunu samaa aikaa.
Sinuna kattelisin tilannetta vielä enkä tekis mitää hätiköityä :)
Monilla myös koiran ottaminen voi herkistää hetkeks ku ei oo tottunu siihen hilseesee ym. mut menee kyl sitte suht nopeesti ohi. Toivottavast ei oo allergiaa! Tsempit! :)
 
Blue
Siedätystä peliin. Jos ei oireet helpota vähitellen tai vaan pahenevat koko ajan nin sitten testeihin. Hyvin usein vieraat koirat aiheuttavat oireita (eli tässä tapauksessa teidän uusi koira) mutta omat eivät aiheuta mitään kun niihin on tottunut. Mäkin saan iho-oireita vieraista koirista mutta omien kanssa nukun saman peiton alla. :)
 
Voi tosiaan olla vain yleistä nuhaa. Meilläkin on tytöllä ollut jo ainakin pari viikkoa nuhaisuutta. Kesäflunssat kun ovat aika sitkeitä tapauksia.

Onko koira ihan pikkupentu? Pienet koiranpennut aiheuttavat enemmän oireita, mitä aikuisemmat koirat.
 
"jenni"
En vielä laittais koiraa pois. Voi olla että tosiaan uusi koira ensin aiheuttaa allergian tapaisia oireita, jotka sitten ajan mittaan häviää. Siedätystä siis vaan. Toki jos vaan jatkuu ja jatkuu tai pahenee, niin menisin lääkäriin.
Kun meille tuli kissat, ni mies vähä aivasteli ja pientä nuhasuutta kolme kuukautta, mutta nyt ei mitään enää vuosiin.
 

Yhteistyössä