Koira kaupassa

Onpahan tuokin nyt nähty.
Käytiin poitsun kanssa tänään Prismassa kaupassa ja siellä yksi toveri tuolta itänaapurista käveli tyynesti koira sylissä ruokahyllyjen välissä. Muutama asiakas sille kävi sanomassa mutta ei mitään tehonnut. Ei joko ymmärtänyt tai ei halunnut ymmärtää mitä hänelle sanottiin. Lopuksi kävin itse sanomassa myyjälle joka pisti koiran omistajineen pihalle.

On se kumma kun noille itänaapurin kansalaisille on omat säännöt täällä suomenkin puolella. Ei olisi varmasti hyvällä katsottu jos olisin itse oman hurttani kanssa ruokakauppaan mennyt.

Ja ei sitten ollu kyse mistään opaskoirasta vaan sylibuuderista
 
Rahtaritar
Mekin nähtiin vimosella Prisman reissulla bernin paimenkoiran shoppailevan venäläisseurueen kanssa...hiukan kyllä ihmetytti koiran mukanaolo tai siis lähinnä se, ettei kukaan kiinnittänyt siihen mitään huomiota - ei edes ko.paikan työntekijät...
 
itärajalta
Venäjällähän koirat ravaa kaupoissa sen kummemmin kenekään estelemättä. Hyi hitto Viipurin kauppahallin ruokaosastolla sianpäät sun muut siinä alhaalla sellasilla pöydillä ja kulkukoiria juoksee siinä väleissä nuuskimassa :x et ehkä ei oikeesti tajunnu. Mut venäläiseen kulttuuriin kuuluu sellanen "omat säännöt ja lait" viis muista tyyli, et säännöt on tehty kierrettäväksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rahtaritar:
Mekin nähtiin vimosella Prisman reissulla bernin paimenkoiran shoppailevan venäläisseurueen kanssa...hiukan kyllä ihmetytti koiran mukanaolo tai siis lähinnä se, ettei kukaan kiinnittänyt siihen mitään huomiota - ei edes ko.paikan työntekijät...
Ehkäpä ne ei uskalla tehdä asialle mitään :/
 
Ehkä ei tiennyt, ehkä ei vaan välittänyt.

Venäjällä en uskaltaisi jättää rotukoiraa kaupan eteen odottamaan, ei se siellä hetken päästä enää kuitenkaan olis, tai jos olisikin niin katukoirien kiusattavana :|
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:
Mua ei haittais vaikka olis ollu lemmikkirotta olkapäällä.
Mihin muuten voi kainalokoiran edes laittaa kaupassakäynnin ajaks? Fillaritelineeseen sussarin viekkuun? :|
öö jättää kainalokoira kotii vaikkapa :headwall:
tosin joissaki isoissa kaupoissa on sellasia kolikolla toimivia koiran häkkikoppeja.
 
Rahtaritar
Siis mä ehkä voisin ymmärtää semmosen "koiralaukun" tuomisen kauppaan mutta en todellakaan tota, että iso koira tuodaan kauppaan. Menee melkoiseksi villin lännen meiningiksi..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja IhanaaMahtavaa:
neukuilla ihan omat sääntönsä tuolla itärajan tuntumassa :kieh: suomalaiset hyysäävät, kun "nehän ne näin lama-aikana tuovat kauppoihin rahaa" ...
Juu täälläpäin on katukylttejäki kyriilisillä kirjaimilla ja kaupoissa kuulutetaan sulkemis ajat ja sellaset suomeks, ruotsiks ja :eek: venäjäks. Ja kyllä niitä piisaaki :/ venäjä on kolmas kotimainen täälläpäin :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:
Mua ei haittais vaikka olis ollu lemmikkirotta olkapäällä.
Mihin muuten voi kainalokoiran edes laittaa kaupassakäynnin ajaks? Fillaritelineeseen sussarin viekkuun? :|
öö jättää kainalokoira kotii vaikkapa :headwall:
tosin joissaki isoissa kaupoissa on sellasia kolikolla toimivia koiran häkkikoppeja.
Niin no mut jos koti ei oo lähimaillakaan ja haluut käydä evästä ostamassa. Mulla on vaan se iso koira jonka kans ei oo sitä ongelmaa. Ja koti kaukana kaupoista. Aika harvassa paikassa niit koppeja on näkyny.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:
Mua ei haittais vaikka olis ollu lemmikkirotta olkapäällä.
Mihin muuten voi kainalokoiran edes laittaa kaupassakäynnin ajaks? Fillaritelineeseen sussarin viekkuun? :|
öö jättää kainalokoira kotii vaikkapa :headwall:
tosin joissaki isoissa kaupoissa on sellasia kolikolla toimivia koiran häkkikoppeja.
Niin no mut jos koti ei oo lähimaillakaan ja haluut käydä evästä ostamassa. Mulla on vaan se iso koira jonka kans ei oo sitä ongelmaa. Ja koti kaukana kaupoista. Aika harvassa paikassa niit koppeja on näkyny.
No mulle on aivan yks hailee mihin joku kainalokoiransa laittaa, kunhan ei ota sitä kuppaan mukaan.
 
oululaine
mää oon usiamman kerran nähäny oulusa koiria esim. terveyskeskuksesa, kahviosa, apteekisa, kaupoisa, ainolanpuistosa, monisa pienemmisä puistoisa jne. älyttömän ärsyttävää touhua tuommonen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Ihan oikeasti,mitä sillä on väliä,jos jollain on pieni hurtta kainalossa mukana kaupassa?Jos se on koko ajan sylissä.
Niin en mäkään tajuu. Ja sitten kun on niit käsilaukkuja missä niitä voi kantaa. Musta on paljon kuvottavampaa että yhdessäkin puodissa kävi vieraileva hiiri syömässä suklaat hyllystä. Ei toivois että milään elukka juoksee siellä ympäriinsä. Mutta että sylissäkään?
Ja kyllä, pellossa elän ihan kirjaimellisesti :D
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja oululaine:
mää oon usiamman kerran nähäny oulusa koiria esim. terveyskeskuksesa, kahviosa, apteekisa, kaupoisa, ainolanpuistosa, monisa pienemmisä puistoisa jne. älyttömän ärsyttävää touhua tuommonen.
Kai tiedät että opaskoirat saa mennä omistajan mukana kaikkialle?
 
Rahtaritar
Joo, ehkä just tommonen minikirppukoira niukin naukin menee kaupassa mutta että se on vasikan kokoinen, niin... no way!! Kohtuus se pitää olla veli venäläiselläkin kerjätessä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Alkuperäinen kirjoittaja oululaine:
mää oon usiamman kerran nähäny oulusa koiria esim. terveyskeskuksesa, kahviosa, apteekisa, kaupoisa, ainolanpuistosa, monisa pienemmisä puistoisa jne. älyttömän ärsyttävää touhua tuommonen.
Kai tiedät että opaskoirat saa mennä omistajan mukana kaikkialle?
Opaskoirat ovat yleensäkin asia ihan erikseen. nyt ei ollut kyse niistä
 

Yhteistyössä