koira vaistoaa raskauden?

meillä on melkein 8v beagle-herra, ja se tais tietää raskaudesta ennen meitä.. n.pari viikkoa ennen testejä lakkas hyppimästä mua vasten ja tuli jotenki tosi varovaiseks. ja ollu sitä siitä lähtien. ja tosi huolehtivainen on, ja ihan tuntuu ku välillä hoivais mua ja huolehtii että mulla on kaikki hyvin.. :)
 
Kiva kun nostelit tätä pinoa :).

Meillä on kaksi koiraa, uros ja narttu, ja varsinkin tuo narttu minusta vaistoaa selvästi raskauden. Vahtii tarkasti ja nukkuu lähellä. Ja jos meillä on hoitokoiria, ei halua päästää niitä vieraita koiria mun lähelle. Uroksesta vielä vähän vaikea sanoa, kun on muutenkin sellainen mammanpoika :D.
 
Meillä uros kultainennoutaja on suorastaan pelännyt mua siitä asti kun tulin raskaaksi. Koiralla on ollut sellasta pientä riehumisen oiretta siitä asti kun meille tuli 2,5 vuotta sitten ja nyt se tosiaan aina kun näkeekin mut menee lattialle maate ja kääntää pään toiseen suuntaan? :D Kun päästän sitä ulos se juoksee ohitte niin lujaa et hyvä ku jalat koskettaa maata ja syömään se tulee keittiöön vasta kun jää isännän kanssa kahden? :D Ja on TODELLA agressiivinen jos meille tulee muita koiria..
 
Meillä 6½kk saksanpaimen/samojedi/labradorin sekotus, ja käytös on muuttunu sillä tavalla että ei päästä appivanhempien kultaistanoutajaa liian lähelle aina on väliin tulossa ja vahtii tosi tarkkaan miten ihmiset käyttäytyy lähelläni.. sekä enemmän on ruvennut tottelemaan minua kuin miestäni :D ja sitten on tämä perheen uusi tulokas rottweilerin uros pentu 11 viikkonen, jonka käytös ei oo muuttunu VIELLÄ mitenkään, saa nähdä tuleeko muutosta kunhan kasvaa. (kerkee noin puoli vuotiaaksi kasvaa, ennen laskettua aikaa)

Kissat on ruvennut olemaan varovaisempia, ei tule mahan päälle.. mutta käy välillä hellästi "tökkimässä" masua ja tulee aina kainaloon nukkumaan :)
 
meidän koirista en oo ihmeemmin mitään muutosta nähny,ehkä tuo nuorempi,1v4kk sakemanni-alaskanmalamuuttimix on ehkä vähä varovaisempi eikä hypi nii paljoo vasten.
mut... mein vanha (14v) uroskissa onki sitte melekonen ennustaja ;) 4pvä ennen menkkojen alkua huomasin,et se seuras mua ihan koko ajan. meninpä minne vaan,nii tää kisu oli perässä. sanoinki puoliks leikillän mun teini-ikäiselle tytölle,et viimeks ku se noin käyttäyty,aloin oottamaan tätä nuorimmaista 1v1kk.
pari päivää siitä oli ihan pakko ostaa testi ja plussahan sieltä pärähti, 2pvä ennen menkkojen alkua viikolla 3+3. nyt siis menossa 7+4 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Emby^
Saisikohan tähän ketjuun uutta eloa.
Meidän 1,5v uros on ruennut kävelemään lenkillä aivan jalassa kiinni (aikaisemmin veti minkä jakso) ja nukkuu yöt läpeensä minun puolella lattialla.
Muutenkin minua kohtaan muuttunut todella rauhalliseksi eikä enää suostu edes vetoleikkiin :D
Isännän hermoja jaksaa sentään viellä kokeilla.
 
@Naksutin- Olen myös pohtinut koirien reagointia minuun nyt raskausaikana ja koittanut seurata tiiviisti myös niiden käyttäytymistä toisiaan kohtaan. Meillä siis kaksi narttua, joista toinen pyrkii lapsia välttämään ja toinen taas rrrrrakastaa. Tämä lapsirakas terrieri on alusta asti nuuhkinut ja tökkinyt mahaani, hakeutuu lähelle ja nukkuu kyljessä kiinni. Toinen taas on pitänyt kohteliaan etäisyyden, mutta toimii edelleen hyvin lenkeillä ja harrastuksissa jne. Vieraita koiria kohtaan tuo lapsirakas terrieri on ollut mustasukkainen, ts. vieraat koirat ei saa tulla minun luokseni vaan tuo tulee väliin ja välillä aiheuttaa rähinääkin jos vieras ei heti poistu/ anna tilaa. Harrastuksissa terriiri on ollut tavallista rauhallisempi, eli ei mene niin täysiä kuin aiemmin... himmaa jo näin seitsemännellä kuulla mamman tahtiin... :D

Ihmisiä kohtaan eivät ole kumpikaan mustiksia tai vahdi/puolusta minua, joten enemmän on seurattavaa ollut käytöksessä toisiaan ja vieraita koiria kohtaan. Toistensa kanssa ovat ok, vaikkakin alkuraskaudessa meinasi tuo terrieri olla mustis talouden toisellekin koiralle. Vahdittiin sitten vain ettei vahvisteta moista käytöstä ja toisen kyräilyä. Jännittävää nähdä muuttuuko tilanne mihinkään suuntaan kun lapsi syntyy. :barefoot:
 
Meiän 5 vuotias mopsinarttu on alkanut kauheesti nuuhkimaan mun mahaa n. rv 20 eteenpäin. Oletan sen jotain haistavan siitä "läpi" :D Muuten ei oo kyllä käytös muuttunut, samanlailla runttaa mun päällä ku ennenki...
 
Mun koira on tarkka nenänkäyttäjä. Aiemmin bongas sairauden kun lääkäri ei sitä vielä pystynyt toteamaan. Ja tällä kertaa näyttäisi siltä että se haistoi raskauden ennen kun testi näytti plussaa. Sain eilen hailakan viivan... Nähtäväksi jää oliko väärä plussa vai vahvistuuko :) mut herkkä koira on. Ihan mamman mussu. Erittäin hyvä emokin vielä ollut sen yhden pentueen verran.
 
Meidänkin 8-vuotias saksan pienpystykorva narttu huomasi raskauden jo ennen minua. Ihmettelin kun remmiräyhäävä hauvaseni alkoi käyttäytymään rauhallisemmin ulkoiluilla ja nyt on lakkannut lähes kokonaan haukkumasta muille koirille. Näkee, että välillä sen tekisi mieli alkaa haukkumaan mutta sitten ikäänkuin muistaa jotain ja ei haukukkaan :LOL:
 
Meidän oma viisivuotias poikakoira ei kyllä tajua mitään. Ryntää vieläkin sohvalle mahan päälle vaikka tietää että on liian iso rontti tullakseen päälle ilman vauvamasuakin :rolleyes: Tuttujen tyttökoirat taas vaistosi heti. Yksi tuli heti sohvalla viereen ja pisti pään massulle.

Tässä on se vähän hassua että meidän poikakoira hoivaa ja suojelee lapsia kun ne on syntynyt, mutta tämä tyttökoira taas pysyy mielummin mahdollisimman kaukana :LOL:
 

Yhteistyössä