Koiralliset huomio!! Muistutatko koiraasi?

Ihan vaan tälleen mielenkiinnosta pienen piskuisen puudelin omistajana, kuinka paljon koiranne muistuttavat teitä tai te koiraanne? Oliko tietoisesti valittu, vai sattumaa, vai onko yhteneväisyyksiin kenties kasvettu yhteisen taipaleen varrella?

Itsellä toy-villakoira. Juuri villakoira otettiin, koska moni allegikko on sellaista voinut oireitta pitää ja halusimme kiihkeästi koiraa (vain lieviä oireita tullut, liekö tahdonvoimaa vai onko rodussa todella jotain).muistutan monessakin suhteessa koiraani, liekö onnekas sattuma. Koira on vähän epätyypillinen puudeli, kotitrimmissä ja muutenkin sellainen hunsvontti höppänä, ei ollenkaan sellanen älykäs hienohelma, kun monet villikset on. Sillon tällön kyllä kiertää lätäköt ja on tosi mukavuudenhaluinen, mutta kun mennään, niin ei meinata. Silloin roiskuu rapa ja unohtuu oma koko ja oikeastaan omat taidotkin. Haavereita sattuu. Isottelu on myös ominaista, ego aiheuttaa hankaluuksia, kun sille naapurin buldogille ei loppupeleissä oikeen pärjääkään.. Herkut on hyviä, ehdottomasti parempaa kuin omat nappulat, mutta nälkään menee vaikka heinä. Monen kilometrin lenkki menee kepeästi ja kitisemättä, kunhan ei joka päivä rehkitä... Ei myöskään ole mikään kaunotar, vaan värivirheellinen söpöliini, joka hurmaa iloisuudellaan, mutta toisaalta vakavuudellaan. Tukka saa olla vähän sinne päin, mutta joskus on kiva olla nätti ja viehättävä, silloin ei föönikään pelota.

Oikeastaan olemee lähes siskokset. Toinen on vain karvainen. :D
 
archie
No meillä isäntä ja koira muistuttaa kyllä toisiaan. Isäntä vähän sellanen jos vaikka on kipeenä tai satuttaa itseään niin kyllä antaa kuulua et on KIPEÄ, no tämä meidän koiruus oli ainakin pentuna sellanen et kun isompi koira meni vauhdilla ohi niin koiruus uikutti aivan kuin olis ollut suurempikin hätä. Niin ja nukkuessa ei aina tiedä kumpi vieressä kuorsaa.
 
Dogi
Enpä tiedä. Minulla dobermanni,läheisille aivan ihana mutta vieraita kohtaan varautunut tai jopa hyökkäävä. Koira tuli meille monen mutkan kautta,eli ei "tietoinen" valinta.
 
jaa-a
molemmat ollaan itsepäisiä jästipäitä jolla on valikoiva kuulo.
persoja ollaan sipseille tosin siltikin nirppanokkia eli mitä vaan ei syödä mitä nokan alle tulee.
riehumme sydämmemme kyllyydestä kun siltä tuntuu ( voi naapuri parat kun joskus mekastamme tuossa takapihalla ) välillä taas olemme väsyneitä niin ettemme jaksa edes avata silmiämme.
nukumme vierekkäin.
koira on mulla joka paikassa matkassa..jopa vessassa ja vain 8v perässä kulkeneena, siellä missä on emäntä on myös koira tai toisin päin.
jaamme saman tyynyn.
koiramme on pieni kuten minäkin, onnellisesti pyöreä kuten minäkin ei kumminkaan lihava.
meillä on myös että hienoa leidiä löytyy mutta rapatessa roiskuu ja niin välillä niin pahasti että suoraan ulkoa pesulle...

olen löytänyt kaksoin olentoni
:heart:
 
joopa
Pitkäkarvainen punainen mäykky on kuin omistajansa. Pitkäselkäinen, lyhytjalkainen pulleahko. Ja syyllistä ei löydä varmasti kun sopassa on punainen karva. Mami syyttää koiraa ja koira mamia.
 
Rukoilijasirkka
Mulla kääpiövillakoira. Eilen olin ihan tahattomasti koominen, kun olin krepannut tukan, niin me näytettiinkin ihan samalta. Mä ajelen sen karvat lyhyeksi, paitsi päähän jätän sille hiukset, semmosen afrokampauksen.

Se on aika kranttu ruuan suhteen, eikä pidä sateesta. Se on ihan hirveä hössöttäjä ja haluaa, että siitä pidetään. Se on vähän hysteerinen jos se kuulee jotain ääniä, joista se ei tiedä, mistä ne kuuluu. Sillon se räksyttää. Se nukkuu mun kanssa saman peiton alla.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja SiviThePoodle:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Hih, näyttää enemmän kiinanharjakoiralta, kuin villikseltä.. :D Meilläkin kesätukka, lyhyt kotitrimmi, mut karva on kauttaaltaan kuitenkin parin kolmen sentin pituista.
Mä en osaa leikata leijonanharjatukkaa, enkä viitsi viedä sitä kampaajalle. Joten se saa aina tyytyä mun omiin luomuksiin. niin ja kesällä on kuuma. Talvisin sillä on vaan semmonen pentuleikkaus.
 
archie
[
Labbis kyseessä? Meillä samanmoinen, siis just tollanen keltanen. Aivan ihana kaveri, tosin vielä melkoisen höselö kun nuoruuden intoa riittää. Meidän pojulla ikää 1v5kk
 

Yhteistyössä